לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
רוצה לדעת יותר על...
משפטים

פסיכולוגיה

מנהל עסקים

כלכלה

לימודי מחשבים

תקשורת

חינוך והוראה

לימודי הנדסה

פסיכומטרי
באתר לימודים אינפו, אספנו עבורך את כל תחומי הלימוד, יצרנו קשרים עם מוסדות לימוד מובילים בישראל כדי לתת לך מידע עדכני ביותר ולאפשר לך לבדוק להחליט ולבחור מקצוע וגם מוסד לימודים מתאים.
מה ללמוד
חיפושים אחרונים
ספריית המקצועות

לימודים

חפש את תחום הלימודים המבוקש
בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר אזור

מסלולי לימוד » ניהול, עסקים ופיננסים » האם ללמוד מינהל עסקים

האם ללמוד מינהל עסקים
מטרת הלימודים היא הכשרת מועמדים מתאימים כאנשי מקצוע בתחום הניהול העסקי. במסגרת תוכנית לימודים תלת-שנתית לתעודת תואר ראשון בוגר מנהל עסקים. הבוגרים זוכים להכשרה אשר תאפשר להם להתקדם בלימודיהם לקראת תארים גבוהים יותר.

מה לומדים?
כיום כולם רוצים להיות מנהלים: זה עניין של סיפוק אישי, של סטאטוס וגם של כסף. מי מאיתנו לא רוצה להצליח בגדול? מי מאיתנו לא חולם על קריירה משגשגת? אז איך באמת עושים את הצעד הראשון והופכים למנהלי שיווק, לסמנכ'לים ואף למנכ'לים? האם באמת הכל מתחיל בבתי הספר למינהל עסקים? ומה צריך לדעת לפני שמתחילים ללמוד?
האם תחום מנהל עסקים באמת מבוקש?
מינהל עסקים הוא אחד התחומים המבוקשים ביותר, וככל שעובר הזמן חשיבותו רק הולכת וגדלה. כדי להיות מנהל בדרג הנמוך, ועל אחת כמה וכמה בדרגים גבוהים יותר, נדרש בדרך כלל כשלב ראשון תואר במינהל עסקים, הן בארגונים פרטיים והן בארגונים ציבוריים. בנוסף, מכיוון שתואר במינהל עסקים הוא תואר רב תחומי, הנותן פלטפורמה יישומית רחבה בשוק העבודה, הוא פותח אפשרויות תעסוקה במגוון רחב מאוד של תחומים, מה שאף הופך אותו למבוקש יותר.
האם מדובר בתחום ריווחי?
בהכללה גסה, מדובר באחד התחומים הרווחיים ביותר, ולעיתים אף הרווחי ביותר. זה כמובן תלוי אם הבוגר משתלב בארגון כשכיר, בסוג הארגון, או אם הוא משתלב כשותף או כעצמאי. בכל אופן, רוב המנכ'לים והסמנכ'לים הבכירים בחברות הגדולות, הבינוניות והקטנות החלו את דרכן המקצועית בבתי הספר השונים למינהל עסקים.
אז לאן בעצם הולכים לעבוד אחרי שמסיימים ללמוד?
מינהל עסקים הוא תחום אינטר- דיסציפלינרי. מספר המקצועות והתחומים שניתן לעסוק בהם הוא רב ביותר. רבים מבוגרי מינהל עסקים מתחילים את דרכם המקצועית כמנהלי מותג, אנשי מכירות, מנהלים בדרג נמוך או בינוני, אנשי שיווק – מקצועות שהדרישה הראשונית להם ברוב המקרים היא תואר במינהל עסקים.
איך אדע אם אני מתאים/ה ללמוד מינהל עסקים?
מכיוון שמינהל עסקים הוא רב תחומי, הרבה סוגים של אנשים יכולים למצוא את עצמם מתאימים. בהכללה גסה ניתן לומר כי לא יזיקו לך חוש בסיסי לעסקים, מודעות צרכנית – כלכלית, כישרון לתקשר עם אנשים ברמות שונות, יכולת לקחת סיכונים ועוד. בנוסף, ישנם מבחני התאמה שניתן לעשות.
מה התפקיד דורש ואיך זה להיות מנהל?
תפקיד של מנהל בכל הרמות הוא תפקיד שטומן בחובו קודם כל אחריות גדולה, הן אישית והן מקצועית. המנהל מתוקף תפקידו אחראי גם על המוצר אותו הוא מוכר או מייצר, גם על העובדים הכפופים לו, גם לקשר בין החברה לגורמים חיצוניים, ובעצם חייב להיות מאורה בכל האספקטים השונים של העבודה מא' ועד ת'. להיות מנהל זה לקום בבוקר ולהיות מסור כולך לתפקיד. להיות מנהל זה להיות מוכן לעבוד כל יום מהבוקר עד הלילה, זו עבודה עם לחצים, עם יעדים, אבל גם עם סיפוק גדול.
החלטתי שאני רוצה ללמוד מינהל עסקים, איך אחליט היכן אני רוצה ללמוד?
סוג הדברים עליהם צריך אדם לתת את הדעת בעת בחירת מוסד בו ילמד הינם איכות ההוראה, איכות תכנית הלימודים, ומגוון תחומי הידע המוצעים בפניו בזמן הלימודים. כמו כן, חובה לשים דגש על האפשרויות הנפתחות בפניו בעת סיום הלימודים, המוניטין של המוסד האקדמי ותפיסתו בעיני מעסיקים עתידיים כמוסד שמכשיר אנשי מקצוע איכותיים. וכמובן רמת השירות ואיכות סביבת הלימודים. חשוב גם לרדת לעומקם של תוכניות הלימוד, ולנסות לבחור בבית ספר שמציע מלבד פלטפורמת ידע כללית, גם מסלולים של התמחות. השילוב בין השניים סביר להניח שיהווה מקפצה רצינית בשוק העבודה.
נכתב על ידי המסלול האקדמי המכללה למינהל

נושאי הלימוד:
שנה א': בשנה הראשונה ללימודים רוכשים הסטודנטים בסיס ידע רחב בתחומים שונים: כלכלה, מתמטיקה, סטטיסטיקה, שיווק, מדעי ההתנהגות ומחשבים.
שנים ב' ו-ג': בשנים אלה מעמיקים הסטודנטים את הידע שלהם בנושאים ספציפיים יותר, כמו: חשבונאות, התנהגות ארגונית, יחסי עבודה, ניהול התפעול, שיטות מחקר במינהל עסקים וכו'. מאחר שבסיס הידע הנחוץ בנושא זה רחב כל כך, ושאוב מתחומים רבים אחרים, מספר קורסי הבחירה מצומצם; אלה הקיימים נלמדים בעיקר בשנה ג'. קורסי הבחירה בחוג כוללים נושאים כמו פרסום אינטראקטיבי, ניהול פיננסי, צינורות שיווק, ואפילו בינה מלאכותית, כאשר היצע הקורסים באוניברסיטאות עולה בדרך כלל על ההיצע במכללות. סטודנטים בשנה ג' נדרשים לכתוב גם עבודה סמינריונית כתנאי לקבלת התואר.

מסגרת הלימודים:
מינהל עסקים הוא תואר בין-תחומי, המבקש להכשיר את בוגריו למשרות ניהול במסגרות עסקיות שונות. בעוד מינהל עסקים נלמד בעבר בעיקר בתואר שני, כהכשרה ניהולית לבעלי מקצוע, כיום ניתן ללמוד נושא זה במסגרת התואר הראשון במוסדות רבים ברחבי הארץ.
תואר שני במינהל עסקים [MBA] הוא תואר מבוקש, כאשר עיקר הסטודנטים אינם בוגרי תואר ראשון במינהל עסקים, אלא בעלי תואר ראשון מכל התחומים – מהנדסת חשמל ועד משפטים.
לעומת התואר הראשון, לימודי התואר השני ממוקדים הרבה יותר: הסטודנטים יכולים להתמחות בנושאים: שיווק, מימון, בנקאות, שוק ההון, ניהול בין-לאומי, ייעוץ עסקי וכו'.

משך הלימודים:
שלוש שנים
מוסדות לימוד בתחום:

המרכז ללימודים אקדמיים - BA מנהל עסקים - במגוון מסלולים
בית הספר סרנת
המרכז האקדמי כרמל - BA מנהל עסקים
לימודי מנהל עסקים בחיפה
המרכז האקדמי פרס - תואר ראשון מנהל עסקים
אחד על אחד עד התואר

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS