ביטוח לאומי אזור אישי

אזור אישי ביטוח לאומי הוא המקום בו תוכלו לנהל את כל התקשורת שלכם עם הביטוח הלאומי. ניתן לעשות זאת בקלות במקום לגשת לסניף ביטוח לאומי הקרוב לביתכם, לקחת מספר ולחכות בתור, ואז לפעמים להבין שחסרים מסמכים. ואז שוב לחזור על כל התהליך מהתחלה. אין ספק שזה מאד מתיש ויש אנשים שיוותרו על כך מראש אלא אם כן הם ממש חייבים.

בכניסה און ליין דרך אזור אישי ביטוח לאומי תוכלו לחסוך זמן ולבצע פעולות, לשאול שאלות, לעשות בירורים, להעלות מסמכים, והכל ישירות מהמחשב או הטלפון הנייד שלכם.

כל כך מדהים איך שהחדשנות הגיעה אל הביטוח הלאומי והם לקחו זאת כמה צעדים קדימה כדי ליצור אזור אישי יעיל העונה כמעט על כל מה שתרצו לעשות או לברר.

מה ניתן לעשות בתוך אזור אישי ביטוח לאומי

  • בירור נתוני הביטוח הלאומי שלכם ואפשרות להגיש טפסים וחשבון רב שנתי.
  • דמי אבטלה – בירורים שונים, הגשת תביעה לדמי אבטלה, שליחת אישורים ועוד.
  • מילואים – בירורים שונים, הגשת תביעה לתשלום ימי מילואים, עדכונים שונים.
  • הגשת תביעות בנושאים נוספים כגון פגיעות כאלה ואחרות.
  • מי שאינו שכיר יוכל לנהל את נושא הגביה והתשלומים דרך אזור אישי ביטוח לאומי .
  • אפשר להעלות מסמכים, לשאול שאלות, להגיש תביעות לביטוח לאומי ועוד. 
  • חופשת לידה – קבלת פרטים, בירור זכויות, הגשת טפסים ובקשה לקבלת דמי לידה

קל מאד להתחבר אל ביטוח לאומי אזור אישי , ולהלן הסבר איך עושים זאת:  

נכנסים לעמוד אזור אישי באתר ביטוח לאומי , רושמים את מספר תעודת הזהות ומקבלים קוד חד פעמי הנשלח לטלפון הנייד הרשום במשרדי הביטוח הלאומי .

את הקוד החד פעמי שהתקבל, מזינים במקום המתאים, ואז ייפתח לכם אזור אישי ביטוח לאומי , אזור אישי שלכם בו תוכלו לבצע פעולות ולראות מה הסטטוס שלכם מול הביטוח הלאומי ועוד דברים כמפורט למעלה.

בנוסף תוכלו לקבל מכתבים מביטוח לאומי ישירות לאזור האישי, ובמקרה של תביעה תוכלו לעקוב שם אחרי מצב הטיפול בתביעה.

ביטוח לאומי עבור כולם

המושג ביטוח לאומי אינו המצאה ישראלית והוא קיים בעוד מדינות בעולם

ביטוח לאומי איננו בהכרח מושג ישראלי. זהו מנגנון ממשלתי אזרחי אשר קיים במדינות רבות, והתפקיד שלו זה לשמור ולהגן על האזרחים במדינה בכל הקשור לקיום שלהם מבחינה כלכלית.

ישנן דרכים שונות למימון הביטוח הלאומי וזה שונה ממדינה למדינה. איך שלא יעבוד המנגנון הזה של הביטוח הלאומי בכל מדינה, האזרח תמיד ישתתף באמצעות מס בעלויות הנדרשות לשם כך.

במדינות מסוימות, כמו גם בישראל, מתבצע ניכוי של מס חובה ישירות מתוך משכורתו של השכיר. במקומות אחרים, ישנו הסדר שונה. למשל הסדר המגדיר איך המעסיק והעובד ישלמו עבור הביטוח הלאומי.

למרות שהדרכים אולי שונות אך המטרה בסופו של דבר היא תמיד להבטיח לאזרחים הגנה כלכלית בעת הצורך. במקרים כמו נכות כתוצאה מתאונה ופגיעה, דמי אבטלה לאחר פיטורין, עוני, אסונות שונים, פנסיה לאזרחים וותיקים, וגם תמיכה כלכלית לאימהות יולדות שנאלצות לעזוב את מקום עבודתן לתקופה מסוימת.

בישראל – המוסד לביטוח לאומי דואג לרווחתם וביטחונם הסוציאלי של אזרחי המדינה.
מטרתו הבטחה כלכלית ואמצעי מחיה לאזרחים אשר אינם יכולים לעבוד וזקוקים לתמיכה ועזרה כספית.
על פי קריטריונים מסוימים עוזר הביטוח הלאומי לחלקים שונים באוכלוסייה באמצעות קצבאות חודשיות או חד פעמיות, תלוי בכל מקרה לגופו.

כל אזרח ישראלי המרוויח כסף מעבודה מפריש מדי חודש סכום כספי לטובת הביטוח הלאומי. זהו כאמור תשלום שהוא חובה.

שכירים משלמים באמצעות תלוש המשכורת, ועצמאים מגישים כל חודש או חודשיים דוח הכנסה אל מוסד לביטוח לאומי ומשלמים אחוז מסוים מהכנסתם כפי שנקבע בחוק.


ולסיכום, אזור אישי ביטוח לאומי באתר של המוסד לביטוח לאומי הוא חידוש מרענן המאפשר התנהלות מתקדמת מול משרד ממשלתי וחוסך לנו הרבה זמן בו בעבר היינו נאלצים לחכות בתור.

לאתר המוסד לביטוח לאומי