לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות

תקשורת במרחב החינוכי- מתחילים

מטרת העל של הסדנה היא ליצור תשתית תקשורתית דיאלוגית בתרבות הארגונית הבית ספרית, תוך חיפוש, עשייה, שותפות, אחריות ומחויבות לתהליכים בוני תקשרת איכותית:
 טיפוח והעצמה של מורים מתחילים ללמידה/הוראה דיאלוגית, מאתגרת ומשמעותית.
 טיפוח יכולתם של מורים מתחילים להפוך לבני אדם קשובים, מכילים, ומעניקים כבוד לתלמידיהם ולקהילתם תוך כדי שיפור יכולתם לעבודה בקבוצות קטנות ופרטניות.
 פיתוח תקשרת יעילה במרחב החינוכי תוך קיום שיח פתוח ופורה בין מורים מתחילים-תלמידים כמנוף לבניית קשר משמעותי והיכרות עמוקה.
 פיתוח תקשרת מיטבית עם תלמידים במטרה לספק להם תמיכה רגשית עקבית ומכילה.
 טיפוח השיח הפדגוגי ושיפור התרבות התקשורתית בין מורים מתחילים למערכת החינוך/בית הספר הקולט וההיפך.
 יצירת מפגשים חווייתיים, מצמיחים ומתגמלים בין מורים מתחילים מורים-ותיקים, בין מורים-תלמידים, ובין הורים-מורים.
 חשיפה לדילמות חינוכיות חברתיות  וקונפליקטים בתהליכי תקשרת בבית הספר.
 הקניית כלים ומיומנויות ליישום דרכי תקשרת שונות בבית הספר כמרחב חינוכי  לומד וצומח.
 עידוד שימוש במתודות תקשורתיות מכוונות ומקדמות ליצירת השפעה חינוכית מיטבית ומשמעותית.
 הקניית כלים לחשיבה ביקורתית והתבוננות רפלקטיבית כבסיס לפיתוח השקפת עולם חינוכית שוויונית.
 פיתוח וגיבוש זהות אישית ומקצועית במטרה לחולל שינוי במערכת החינוך והקהילה.
 פיתוח גישת חיים אחראית מכבדת ואכפתית בקהילות חינוך, באמצעות תקשרת לשיפור האקלים החינוכי.
 
נושאי הלימוד:
 גישות מרכזיות בחינוך לסביבה תקשורתית בהקשרים של הומניזם, זכויות האדם, דמוקרטיה, שונות, כבוד הדדי והשלכות למערכת החינוך כמערכת רב-תרבותית.
 דיאלוג פנימי כבסיס להתבוננות ולהעצמה אישית.
 תקשרת בין מורים-תלמידים, מורים עמיתים, מורים-הורים.
 השיח המאתגר כפרקטיקה בעיצוב חיים חינוכיים.
 מתודות תקשורתית ככלים לניתוח סיטואציות מחיי היום יום המקצועיים של מורים.
 פיתוח מנהיגות חינוכית והובלת תהליכי שינוי וצמיחה ברמה האישית וברמה הבית ספרית והקהילתית.
 
דרכי הוראה:
למידה סדנאית הכוללת: למידת חקר, למידה עצמאית, למידת צוותים, דיונים והרצאות, ניתוח טקסטים, משחקי סימולציה, שילוב מחשב.
 
חובות הקורס:
נוכחות והשתתפות פעילה, קריאת ביבליוגרפיה, פיתוח וכתיבה של נושא ע'פ עקרונות התקשורת היעילה כבסיס למרחב החינוכי.
מטלה: ניתוח שני מקרים של תקשורת תקינה כבסיס לאיכות במרחב החינוכי
 
רשימה ביבליוגרפית:
חובה

אלוני, נ' [עורך] [2008]. דיאלוגים מעצימים בחינוך ההומניסטי. אדום: הוצאת הקיבוץ המאוחד. פרק אחד ע'פ בחירה.
רשות
 אבניון, י' [2007]. יחסים אישיים: שלושה דגמים של דו-שיח בין מורים לתלמידים. החינוך וסביבתו, כט, עמ' 39.
 אלוני, נ' [[1998]. להיות אדם: דרכים בחינוך הומניסטי. תל אביב: הקיבוץ המאוחד.
 אריסטו [1936]. פוליטיקה. תרגם ח'י רות. ירושלים: מגנס.
 בובר, מ' [תשמ'ד]. על חינוך האופי. בתוך: תעודה ויעוד, כרך ב'. ירושלים: הספרייה הציונית.
 גד, י' [2006]. מחוויות מפתח לנקודות מפנה- על עוצמת ההשפעה החינוכית. ספריית הפועלים בסדרת 'מחשבות על החינוך'.
 גורביץ, ז' [2002]. על הגבול הדק בין זהות לאחרות. בתוך: ח. דויטש ומ. בן-ששון [עורכים]: האחר – בין אדם לעצמו ולזולתו. ידיעות אחרונות, סידרת יהדות כאן ועכשיו, עמ' 51-37
 גור זאב, א' [1997]. בעיית היסוד של החינוך הביקורתי בימינו. עיונים בחינוך, כרך 2. אוניברסיטת חיפה.
 דרום, ד' [1989]. אקלים של צמיחה. תל אביב: ספריית פועלים.
 זילברשטיין, מ' וכץ, פ' [1998]. מורה גדול, מומחה ומקצוען: שלוש זוויות ראייה לבחינת דמותו של המורה אשר. דפים, 26, עמ' 53-71.
 שור, א' ופרירה, ' [1990]. פדגוגיה של שחרור. תל אביב: מפרש.
 שפירא, מ' [2000]. מהלכן של קבוצות דיאלוג: תיאוריה ומעשה. בתוך: ש. אוסטרוף [עורכת]. דיאלוג ומנהיגות על קווי השבר של החברה הישראלית. ירושלים: ג'וינט- מכון ברוקדייל, עמ' 41-62
 תדמור, י' [2007]. חינוך כחוויה קיומית. הוצאת ספרים אקדמית עמק יזרעאל ומכון מופ'ת. פרק ה'.
 Burbules, N. [1993]. Dialogue in Teaching: Theory and Practice. New York: Teachers College Press.
 Gadotti, M. [1996]. Pedagogy of Praxis. New York Suny Press.
 Rocha, M. [1997]. A Ladder of Powerment. Journal of Planning Education and Reachrch, 17[1], 31-44.
 אתר משרד החינוך: 'אופק חדש', סטאז'
 
למידע והרשמה נא למלא את הפרטים ונחזור אליכם

 

מלא/י את פרטיך
ונחזור אליך בהקדם

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS