לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
מכללת שהם - עמוד ראשי

מכללת שהם - קורס אינטרנט, מידע עסקי ומודיעין תחרותי

קורס אינטרנט, מידע עסקי ומודיעין תחרותי

האינטרנט מהווה כיום חלק כמעט בלתי נפרד מחיינו הפרטיים והעסקיים. כמות המידע המועברת דרך האינטרנט מדי יום היא רבה ורק הולכת ומתגברת בקצב עצום. כתוצאה מכך, האינטרנט, למעשה, משמש ככלי לחיפוש, איתור וסינון מידע ומסייע בתהליך קבלת החלטות עסקיות כגון, גיבוש אסטרטגיות והתמודדות יעילה עם מתחרים ומנגד מהווה כלי משמעותי ברמה האישית.
מתכונת הקורס: הקורס כולל שני פרקים עיקריים: בראשון, נכיר את עולם האינטרנט ונרכוש מיומנויות לגלישה אפקטיבית ממוקדת תוצאות. בשני, נתמקד בעולם המודיעין התחרותי, נבין את המשמעויות והפוטנציאל העסקי הטמון במתודולוגיה זו ונתרגל את המתודולוגיה, בהתאם לצרכי המשתתפים. הקורס משלב ידע מעשי מעולם העסקים וטיפים מקצועיים ומתבסס על תרגול, שמטרתו להקנות לבוגר הקורס בטחון ועצמאות בבואו לאתר מידע ולנהל אותו באמצעות האינטרנט, בין אם לצרכיו העסקיים ובין לצרכיו הפרטיים.
מטרות הקורס:
• הקניית מיומנויות בסיסיות ומתקדמות לגלישה אפקטיבית באינטרנט.
• פיתוח התפיסה לשימוש באינטרנט ככלי התומך תהליכים עסקיים.
• היכרות עם עולם המידע העסקי, המסייע בתהליך קבלת החלטות, תוך גיבוש אסטרטגיות להתמודדות יעילה עם מתחרים.
אוכלוסיית יעד: יזמים, משקיעים, אנשי שיווק, אנשי רכש, אנשי פיתוח עסקי או בעלי עסקים קטנים ובינוניים, הרוצים לרכוש ידע מקצועי וכלים יישומיים להצלחה בעבודתם המאתגרת והתחרותית בעסק.
דרישות קדם:
• אנגלית בסיסית
• הכרות בסיסית במערכת ההפעלה Windows ותוכנות Office השונות.
נושאי הלימוד:
פרק ראשון: עולם האינטרנט - הכרת כלי חיפוש ברשת האינטרנט החופשית ובמאגרי מידע
- מהי רשת האינטרנט? הכרת כתובת אתר אינטרנט, סוגי אתרים ומשמעותם, סידור המועדפים, הכרת כלי חיפוש שונים.
- כיצד נהפוך שאלה לשאילתא – הגדרת יעדי החיפוש ובניית השאילתא
בניית השאילתא במנועי החיפוש שנכיר, תוך הגדרת מונחי השאילתא.
- האינטרנט ככלי מחקר שימושי – עקרונות חיפוש מידע באינטרנט
התאמת סוג המידע למקורות המידע באינטרנט, תכנון תהליך החיפוש אחר המידע, בדיקה אחר כללים ייחודים בכל מנוע חיפוש באמצעותם נלמד לחפש מידע, בחירת מילות מפתח לשאילתא, ועוד.
- סוגי מקורות מידע עסקי והערכת מידע ואתרי אינטרנט: נכיר אתרי ממשלה, אתרי אוניברסיטאות, אתרי כתבי עת ועיתונות, מאגרי מידע מסחריים, אתרי חברות וארגונים, אתרי מסחר. נלמד להעריך את איכות המידע המתקבל. יחד עם זאת, נלמד להעריך אתרים באינטרנט.
- הווב הנסתר: אתרים בלתי נראים למנועי החיפוש: נכיר אתרים שאינם נמצאים על הווב. כלומר, אתרים שמנועי החיפוש אינם מאתרים. החיפוש יעשה על ידי עלעול בקטגוריות נושאיות, בעיקר.
פרק שני: מודעין תחרותי – אינטרנט לעסקים

- מודיעין תחרותי ככלי ניהולי וכאמצעי ליזמות וצמיחה עסקית: מדוע צריך מודיעין תחרותי? מי קהל היעד? מודיעין תחרותי כאמצעי חיוני להכרת הסביבה התחרותית וכלי עזר לקבלת החלטות עסקיות, סוגיות אתיות בתחום המודיעין התחרותי.
- הראיון המסייע - הבנת צרכי המידע של הלקוח: הקניית מתודולוגיה לברור צרכי המידע של הלקוח, על מנת לשפר את אפקטיביות החיפוש וקבלת התוצאות.
- הכנת תוכנית מודעין תחרותי: חיפוש, איתור, איסוף, סינון ואימות המידע, ניתוח והפצת המידע. קביעת יעדים לתוכנית, בחירת מתחרים למעקב, תכנון תהליך איסוף המידע ממקורות מידע שונים.
- הרשתות החברתיות כמקור למודעין תחרותי
- קידום אתרים באינטרנט
- הפסיכולוגיה של המחקר המודעיני: בעיות וקשיים ביצירת תמונת מצב מודיעינית, תהליכי תפיסה ועיבוד מידע ומגבלות המידע החלקי.
היקף הקורס: 60 שעות הדרכה אקדמיות הכוללות הרצאות פרונטליות, דיון, דפי מידע ותרגול מעשי מול מחשב.
תנאים לקבלת תעודה:
תעודה תינתן אך ורק לתלמידים אשר יענו על הדרישות הבאות:
• נוכחות של לפחות 80% מהשיעורים.
• עמידה במטלות הקורס, תרגילים ועבודות.
למידע נוסף נא מלא/י את פרטיך ושלח/י עכשיו
מלא/י את פרטיך
ונחזור אליך בהקדם

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS