לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
היחידה ללימודי המשך - עמוד ראשי

גשטלט - היחידה ללימודי המשך והשתלמויות של ביה'ס לעבודה סוציאלית ע'ש בוב שאפל, אונ' ת'א

תכנית הכשרה דו-שנתית ע'ש פיי רטנר ללימודי שיטת הגשטלט
תורת הגשטלט הנה אסכולה פסיכולוגית והשקפת חיים הרואה באדם וסביבתו שלמות אחת המורכבת מיסודות שונים המקיימים ביניהם יחסי גומלין. שיטה זו עושה שימוש בכל אמצעי הביטוי האנושי, ולכן עצמתה רבה. שיטה ייחודית זו ישימה לטיפול ביחיד, במשפחה, בקבוצה, בקהילה וכן בייעוץ, חינוך, סיעוד וארגון - לכן אנשי מקצוע העוסקים בטיפול, בחינוך ובניהול יוכלו למצוא בתכנית כלים יעילים לעבודתם.
היקף התכנית: ארבעה סמסטרים, 360 שעות אקדמיות סה'כ.
מועד: יום שני בין השעות 15:00 – 19:30, החל מתאריך 8/11/2010
תכני הלימוד:
שנה א'
פיתוח 'המתערב' על פי שיטת הגשטלט
• ההיסטוריה האישית של המטפל וביטויה במפגש הבין – אישי.
• איתור 'עניינים לא גמורים' ו'עניינים לא מותחלים' של המטפל ועיצוב דרכי עבודה איתם.
• איתור דפוסי תפישה של המטפל, כמו סקרנות, דרכי מיקוד קשב, חלוקה בין דמות לרקע, דפוסי התעלמות, דפוסי השלכה, דפוסי יצירת תבניות מאלמנטים לא מושלמים.
• איתור דרכי שינוי של הרגלים תפישתיים והעשרה של הרגלים טעוני טיפוח כמו – טיפוח סקרנות, טיפוח תפישה אינטואיטיבית, פיתוח דמיון להשלמת חלקים חסרים, פיתוח דפוסי חיפוש לפתרונות ואלטרנטיבות בדרכים יצירתיות.
• מודעות לתהליכי מפגש [קונטקט] עם האחר תוך איתור קשיים במפגש ויצירת תהליכים ל'ניהול טעויות'.
שנה ב'
סמסטר א'
שימוש במושגים הגשטלטיאנים לאבחון והתערבות אצל בסוגים שונים של מטופלים:
- יצירת תבניות, דמות ורקע, עניינים לא גמורים, עניינים לא מותחלים, קונטקט והפרעות בקונטקט.
התנסות בגישה פנומנולוגיה של הבנת המפגש הקונקרטי כמוקד ההתערבות.
סמסטר ב'
סמינר פרקטיקום שבו יביאו המשתתפים התערבויות שתעשנה לאורך כל הסמסטר או בתהליכי טיפול או בתהליכי הדרכה, תוך שימוש בקבוצה כמקום ללמידה נוספת.
בשנת הלימודים השנייה התלמידים חייבים בפרקטיקום במהלך הלימודים של לפחות 48 שעות. הפרקטיקום כולל עבודה מעשית שיש בה ישום של המושגים שנלמדו, תיעוד העבודה ודיווח עליה תוך קבלת הדרכה שוטפת.
קהל יעד: התכנית מיועדת לאנשי מקצוע בעלי תואר אקדמי העוסקים בתחומי: פסיכיאטריה, פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, טיפול באמנות, ריפוי בעיסוק, יעוץ חינוכי, יעוץ ארגוני, הרפואה והסיעוד.
מועד אחרון להרשמה: 11/10/2010

גשטלט גופנפש
מטרת התכנית: קורס השתלמות חווייתי-לימודי המיועד להעשרה מקצועית ואישית של מטפלים, בדרך של למידה מושגית והתנסותית של טיפול גופנפש ברוח הגשטלט. הקורס מבוסס על גישת ה-Body Process שפותחה במכון הגשטלט של קליבלנד, אוהיו, וגישות טיפוליות נוספות.
היקף התכנית: שני סמסטרים, 140 שעות אקדמיות.
מועדי התכנית: ימי רביעי בין השעות 19:00-14:00, החל מתאריך 17/11/2010
מיומנויות ותכני הלימוד:
חלק א': מבוא לתרפיית גשטלט כטיפול גופנפש - מפגש עם מושגים ושיטות עבודה בגשטלט ויישומם בטיפול גופנפש, התנסות בהתערבויות בסיסיות התומכות במודעות ושינוי ברמה הפיזית, פיתוח מיומנות בפעולה הנובעת מנוכחות-בגוף ב'כאן ועכשיו' תוך שימוש בשפה המעוגנת בחוויה.
חלק ב': התערבויות טיפוליות בסיסיות בתרפיית גופנפש - נפתח מיומנויות של תמיכה-עצמית כמטפלים, נחזק תחושת הבעלות על ה-Body Self, ואפשרויות לתמיכה בבעלות זו אצל המטופל, בדרך לנוכחות מלאה בגוף.
חלק ג': העמקת המיומנויות, לקראת מפגש טיפולי מלא בגופנפש
קהל יעד: אנשי מקצוע בתחומי הטיפול, הריפוי, הסיוע והייעוץ, עם ובלי רקע קודם בתרפיית גשטלט.
מועד אחרון להרשמה: 17/10/2010, מספר המקומות מוגבל

סמינר 'געגועים' - סמינר חד-שנתי

הסמינר יעסוק בנושא הגעגועים וביטוייהם במצבים שונים ומגוונים שבהם מתערבים המטפלים – בחירת בני זוג, בחירות מקצועיות, תהליכי הגירה, תהליכי שינוי כמו פרישה, שינויים משפחתיים כמו גירושים, התנהגות חריגה כמו פשיעה והתמכרות, בכל נושא כזה יש לגעגוע מקום חשוב ולא מספיק נחקר.
מטרת הסמינר לעסוק בתהליכי הגעגוע, ביטוייהם במפגש הטיפולי ודרכי התערבות בהם. הדגש יהיה על ראיית הגעגוע כתהליך חיובי שיש בו זיכרונות של סיפוק ולכן מאפשר יצירת שינוי.

קהל יעד: אנשי מקצוע בתחומים של עבודה סוציאלית,פסיכולוגיה, פסיכיאטריה, טיפול באומנויות וייעוץ.

היקף הקורס: 4 שעות לימוד שבועיות במשך שנה אקדמית. סה'כ שעות: 112

מועדי הלימוד: יום חמישי בין השעות 16:00 – 20:00, החל מתאריך 11/11/2010

תכנית הלימודים: התכנים יופיעו בפגישות על פי התהליך ולא בסדר כרונולוגי מחייב, התכנים העיקריים הם:
1. מאפייני הגעגוע- תהליכים קוגניטיביים, רגשיים והתנהגותיים
2. געגועים 'מותרים' וגעגועים 'אסורים'.
3. הגעגוע כמצב קונפליקט בין חוויה חיובית של קירבה לכאב הריחוק וכיצד פותרים קונפליקט כזה.
4. ביטוי הגעגוע במצבי חיים שונים
5. ההבדלים בין געגועים לחסכים, תשוקות ופנטזיות לא ממומשות.

תעודה: בסוף הסמינר והגשת העבודה תינתן תעודה ובה אישור על השתתפות בסמינר ועל מספר שעות הלימוד שנצברו.

מועד אחרון להרשמה: 11/10/2010, מספר המקומות מוגבל

למידע נוסף נא מלא/י את פרטיך ושלח/י עכשיו

מלא/י את פרטיך
ונחזור אליך בהקדם

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS