לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
רוצה לדעת יותר על...
משפטים

פסיכולוגיה

מנהל עסקים

כלכלה

לימודי מחשבים

תקשורת

חינוך והוראה

לימודי הנדסה

פסיכומטרי
באתר לימודים אינפו, אספנו עבורך את כל תחומי הלימוד, יצרנו קשרים עם מוסדות לימוד מובילים בישראל כדי לתת לך מידע עדכני ביותר ולאפשר לך לבדוק להחליט ולבחור מקצוע וגם מוסד לימודים מתאים.
מה ללמוד
חיפושים אחרונים
ספריית המקצועות

לימודים

חפש את תחום הלימודים המבוקש
בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר אזור

מסלולי לימוד » משפטים » לומדים משפטים ועריכת דין

לומדים משפטים ועריכת דין
לימודים בישראל בכלל ולימודי משפטים בישראל בפרט, הפכו להיות דבר ברור מאליו שצעירים עושים אחרי הצבא. כ-2,500 משפטנים חדשים נולדים מדי שנה בישראל, כך לפי ההערכות האחרונות. אם בשנים האחרונות אמרו משפטים כמו, 'כל אימא יהודייה רוצה בן עורך דין', מתברר כי המספרים מספרים סיפור קצת אחר: למרות השינויים הגדולים שעוברים על שוק העבודה, מקצוע ערכית הדין עדיין נחשב לאחד המקצועות היוקרתיים והנכספים ביותר, ודומה כי זה גם לא ישתנה בקרוב.

כל מה שרצית לדעת על לימודי משפטים
כמה בוגרי לימודי משפטים מוכשרים בתחום מדי שנה?
אנו מעריכים כי מידי שנה מסיימים את לימודי משפטים בישראל כ- 2,500 משפטנים. חלקם הגדול אף פונה להתמחות במקצוע עריכת הדין. התחום עדיין מאופיין בביקוש גבוה של תלמידים, לאור הערכתם כי השכלה משפטית מהווה נדבך חשוב ומהותי להצלחתם בהשתלבות במגוון תחומים בשוק העבודה בארץ, ולאור תפיסת ההשכלה המשפטית כאיכותית, מעמיקה ורחבת אופקים.
טווח שכר בוגרי לימודי משפטים בשנים הראשונות לאחר סיום הלימודים:
בוגרי בתי ספר למשפטים בדר'כ משתלבים בשוק העבודה לאחר סיום ההתמתחות בעריכת דין. בשנים הראשונות, טווח השכר למי מהם שבוחרים להמשיך ולהתפתח בתחום לימודי משפטים ועריכת הדין מקביל לשכר הממוצע במשק אולם עם חלוף השנים מהווה הניסיון הנצבר מרכיב מהותי בשיקולי השמה של עורכי דין במשרדים והשכר עולה באופן משמעותי. כמובן שטווח ההכנסות למי שמקים פרקטיקה עצמאית או מתקבל למעמד שותף במשרד מצליח הינו רחב ביותר.
האם תחום לימודי משפטים נמצא בתהליך גידול?
כידוע, מקצוע עריכת הדין נחשב ליוקרתי ומבוקש על ידי תלמידים רבים. אולם לאור ריבוי המוסדות ללימודי משפטים והכשרת משפטנים ומספרי הבוגרים ההולכים וגדלים, יש מי שטוענים כי התחום רווי וכי ההשתלבות בעשייה במשק כעורך דין מהשורה אינה מן הקלות. מאידך, ידוע כי רבים הארגונים והחברות, בתחומי עיסוק מגוונים ביותר הזקוקים לאנשי מקצוע, בעלי השכלה משפטית, לתפקידי יעוץ, ניהול וארגון רבים. כמו כן, אנו מוצאים כי עצם ההכשרה האקדמית כמשפטן מהווה בסיס רחב ואיכותי שממנו יכול אדם להתפתח לכוונים רבים הגם שאינם מתאפיינים בעשייה משפטית ייעודית, ורבים בוחרים בתחום דווקא בגלל הטווח הרחב של נגיעה בתחומי חיים וחברה רבים המאפיינים את דיסיפלינת לימודי משפטים
טיפים בבחירת מוסד ללימודי משפטים:
סוג הדברים עליהם צריך אדם לתת את הדעת בעת בחירת מוסד בו ילמד הינם איכות ההוראה, איכות תכנית הלימודים ומגוון תחומי הידע המוצעים בפניו בזמן הלימודים על מנת שתורחבנה גם האפשרויות הנפתחות בפניו בעת סיום הלימודים, המוניטין של המוסד האקדמי ותפיסתו בעיני מעסיקים עתידיים כמוסד שמכשיר אנשי מקצוע איכותיים, רמת השירות ואיכות סביבת הלימודים.
איזה טיפוס אני צריך להיות?
תחום ההשכלה האקדמית בלימודי משפטים ייחודית מאד ביכולת לתת מענה למרב 'סוגי האנשים' האישיות והשאיפות האנושיות. על מנת להיות משפטן נדרשת ממועמד יכולת הבנה, יכולת הפשטה, סקרנות ועניין רב בבני אדם, סביבת חייהם ואיכותה, כמו גם עניין במימד הפוליטי-חברתי, הפילוסופי והעסקי של החיים בארץ ובעולם. יש מי שיכולותיהם הריאליות, כמותיות יבואו לידי ביטוי ביכולת למצוא עניין והנאה בתחום העיסוק העסקי. יש מי שראייתם החברתית, אנושית תוליך אותם לבחור בהעמקת הידע ורכישת הכלים הנדרשים לפעילות בתחומים אלו ורבים אחרים יוכלו לרתום את יכולותיהם הארגוניות והאינטלקטואליות להתמחות בתחומי משפט וחברה הנובעים מיכולותיהם אלו.
מאת ד'ר גיא רוטקופף, המסלול האקדמי המכללה למינהל

נושאי הלימוד:
לימודי המשפטים יכולים להיעשות באחת משתי האפשרויות: לימוד משפטים בלבד או שילוב משפטים ומקצוע נוסף כגון: חשבונאות, מנהל עסקים, מתמטיקה, וכן חוגים הנלמדים במסלול דו-חוגי בפקולטות למדעי החברה או מדעי הרוח.
הלימודים מקיפים את תחומי המשפט השונים ובהם: משפט חוקתי ומנהלי, דיני חוזים, נזיקין וקניין, משפט פלילי, משפט מסחרי ועסקי, משפט דיוני, דיני משפחה ומשפט בינלאומי, תורת המשפט, מקורות המשפט הישראלי, משפט פלילי, דיני חוזים, תורת הרעיון המדיני, חברה, מדינה ופוליטיקה, תולדות משפט המערב, יסודות בכלכלה למשפטנים, שיטות משפט, משפט אירופאי קונטיננטאלי, אנגלית משפטית, מיומנות מידע ומשפט, דיני ראיות, דיני הפרקטיקה המשפטית ועוד.

מסגרת הלימודים:
הלימודים לתואר בוגר לימודי משפטים נמשכים שלוש שנים וחצי, וכוללים לימודי חובה, לימודי בחירה משפטיים וסמינריונים. סטודנטים בעלי תואר אקדמי קודם יכולים להשלים את לימודי משפטים תוך שלוש שנים.
סטודנט המסיים את חוק לימודיו מקבל תואר בוגר במשפטים [.LL.B] התואר מאפשר התמחות בעריכת דין לקראת קבלת רשיון לעריכת דין. כיום ניתן ללמוד משפטים במכללות רבות ברחבי הארץ. בחינות הלשכה הן אותן בחינות לשכה הן למי שלמד באוניברסיטה והן למי שלמד במכללה. עורכי דין יכולים להתמחות במספר שונה של תחומים כגון, בנקאות, מקרקעין, משפחה, פלילי, מסחרי, חוזים ועוד. רוב עורכי הדין מתמחים במשפט פלילי או מסחרי.

משך הלימודים:
משך לימודי משפטים הוא שלוש וחצי שנים.
מוסדות לימוד בתחום:

המכללה האקדמית נתניה - משפטים
לימודי משפטים לומדים במכללה האקדמית נתניה
המרכז האקדמי כרמל - לימודי משפטים לתואר LL.B
המכללה ללימודי משפטים בחיפה
אוניברסיטת חיפה - הפקולטה למשפטים
לימודי משפטים לתואר ראשון, לימודי משפטים לתואר שני
המכללה האקדמית ספיר - לימודי משפטים
לימודים בשיתוף פעולה אקדמי עם אוניברסיטת בן-גוריון

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS