לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
רוצה לדעת יותר על...
משפטים

פסיכולוגיה

מנהל עסקים

כלכלה

לימודי מחשבים

תקשורת

חינוך והוראה

לימודי הנדסה

פסיכומטרי
באתר לימודים אינפו, אספנו עבורך את כל תחומי הלימוד, יצרנו קשרים עם מוסדות לימוד מובילים בישראל כדי לתת לך מידע עדכני ביותר ולאפשר לך לבדוק להחליט ולבחור מקצוע וגם מוסד לימודים מתאים.
מה ללמוד
חיפושים אחרונים
ספריית המקצועות

לימודים

חפש את תחום הלימודים המבוקש
בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר אזור

מסלולי לימוד » מקצועות בריאות ורפואה » עבודה סוציאלית

עבודה סוציאלית
עבודה סוציאלית היא מקצוע מעשי, העוסק בעזרה לאנשים ולקבוצות בחברה, להתגבר על קשייהם ולמצות את הפוטנציאל האישי שלהם. תחום זה מתאים לאנשים בעלי רצון ומוטיבציה לעזור לאחרים ולגרום לשינוי. עובדים סוציאליים עוזרים לאנשים המתמודדים עם מחלות, בית לא כשיר, אבטלה, התעללות, הריון לא רצוי ועוד. ע'י ייעוץ ומעקב שוטף, העובד הסוציאלי עוזר לאנשים לזהות את הבעיות ולנסות למצוא פתרונות.
מגמות הלימודים כוללות עבודה במגוון היבטים טיפוליים המעודדים התנהגות נורמטיבית והשתלבות בחברה: גמילה מהתמכרויות, מניעת אלימות, טיפול בנפגעי אלימות ועוד. העבודה נעשית עם יחידים, בני נוער, בוגרים, קשישים ועם קבוצות מתבגרים, אמהות, הורים בקהילה. הלימודים כוללים הכשרה מעשית בשירותים החברתיים בלווי הדרכה אישית. השילוב בעבודה הוא בשירותי רווחה ממלכתיים ועירוניים ובשירותים קהילתיים.

מסגרת הלימודים:
הלימודים נלמדים במסגרת תואר ראשון. ניתן להמשיך ללימודי תואר שני במספר מגמות: קליני, ארגון ומינהל, משפחה, תקון, רווחת ילד ונוער, שיקום ובריאות, טראומה.

נושאי הלימוד:
הכשרה לעבודה סוציאלית מחייבת רכישת מושגי יסוד במדעי החברה וההתנהגות, הבנת התפתחותו הנורמלית של האדם ותופעות פתולוגיות, הכרת מערכת השירותים הסוציאליים ועוד. במוקד ההכשרה עומדים ערכים, עקרונות ושיטות של פעולה מקצועית. הידע והמיומנויות מוקנים במסגרת קורסים עיוניים וע'י התנסות בתנאי שדה ומעבדה.
במסגרת הלימודים מוצעות שתי מגמות, מגמת הלימודים הכללית ומגמה בארגון ומנהל קהילתי, המקנה התמחות מיוחדת בתחום העבודה עם קבוצות וארגונים במישור הקהילתי ומכשירה בעלי תפקידים בשירותים חברתיים ובמנהל קהילתי, כגון: מתנ”סים, ארגונים לעזרה עצמית וכדומה.
הלימודים נחלקים למספר תחומי לימוד:
לימודי רווחה חברתית, חוק, מדיניות ושירותים - מבוא לרווחה חברתית , מדינת הרווחה בישראל, מבוא למשפט, המסגרת החוקית והמוסדית של שירותי הרווחה, המערכות לאבטחת הכנסה בישראל, מבנים ותפקודם בארגוני רווחה, היבטים חוקיים של שירותים טיפוליים, סוציולוגיה של החברה הישראלית ועוד
תיאוריה ושיטות התערבות בעבודה סוציאלית - שיטות בעבודה סוציאלית, תיאוריה של פרקטיקה, יחסים בינאישיים בקבוצה, הוראת שדה מודרכת, אתיקה בהתערבות בעבודה סוציאלית ועוד.
לימודים בסיסיים - מבוא לסוציולוגיה, מבוא לאנתרופולוגיה, מושגי יסוד בפסיכולוגיה, מבוא לכלכלה, פסיכולוגיה התפתחותית, מבוא למחשבים, מבוא לסטטיסטיקה, פסיכופתולוגיה, סטייה חברתית, תיאוריות של אישיות, המשפחה כמערכת, ההיבט הקהילתי בעבודה סוציאלית, מישור המשפחה, מישור הקבוצה ועוד.

משך הלימודים:
שלוש שנים.
מוסדות לימוד בתחום:

אוניברסיטת חיפה - פקולטה למדעי הרווחה והבריאות
הפקולטה ללימודי רווחה ובריאות
אוניברסיטת אריאל - מדעי החברה והרוח
מדעי ההתנהגות, מנהל עסקים, עבודה סוציאלית, רב תחומי ועוד
המכללה האקדמית תל-חי
למדע, סביבה וחברה

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS