לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
רוצה לדעת יותר על...
משפטים

פסיכולוגיה

מנהל עסקים

כלכלה

לימודי מחשבים

תקשורת

חינוך והוראה

לימודי הנדסה

פסיכומטרי
באתר לימודים אינפו, אספנו עבורך את כל תחומי הלימוד, יצרנו קשרים עם מוסדות לימוד מובילים בישראל כדי לתת לך מידע עדכני ביותר ולאפשר לך לבדוק להחליט ולבחור מקצוע וגם מוסד לימודים מתאים.
מה ללמוד
חיפושים אחרונים
ספריית המקצועות

לימודים

חפש את תחום הלימודים המבוקש
בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר אזור

מסלולי לימוד » מדעי הרוח » עריכה לשונית

עריכה לשונית
לימודי העריכה הלשונית מכשירים כוח אדם מיומן של עורכים לשוניים ובכך מביאים להשבחת צורתם וסגנונם של כתובים הרואים אור בעברית. לימודי העריכה הלשונית הם לימודי תעודה המתקיימים באוניברסיטאות ובמספר מוסדות לא אוניברסיטאיים.
עריכה לשונית היא תחום ותיק שמלווה כל מי שמעוניין לפרסם את עצמו ולהרשים באמצעות המילים. פרט לעיתונות הכתובה, עריכת טקסטים חדשותים, תפקידו של עורך לשוני הוא לעבור בפעם האחרונה על הטקסט לפני פרסומו, לתקן שגיאות וטעויות לשון, ויחד עם זאת לערוך את הטקסט כך שיהיה קריא יותר.
כיום מקצוע עריכה לשונית עובר שינוי בעקבות כניסת האינטרנט והפיכתו לזמין ונפוץ ביותר. עורך לשוני באינטרנט הוא עורך תוכן - זה שמפקח על התכנים, עורך אותם, מוודא שהם קריאים ולא מכילים טעויות, דואג לאופטימיזציה של התכנים והתאמתם למנועי החיפוש באינטרנט. עריכת תוכן שונה מעריכת טקסט לשונית שכן באינטרנט העורך מושפע גם ממניעים פרסומיים וכן מהרצון להגיע לכמה שיותר גולשים לכן עבודת העורך כאן היא גם לעיתים בתחום קידום אתרים.
סוג נוסף של עריכה לשונית הוא עריכת ספרים ווסיפורים - כאן מדובר בטקסטים ארוכים, יתכן אף שיווצר קשר אישי בין העורך לבין הכותב שכן העורך הלשוני ילווה את הכותב בשלבי הכתיבה, או לאחר שסיים לכתוב וכיוון שמדובר בכתיבה אישית העורך יבצע את תהליך העריכה בהתאם להנחיות הכותב

נושאי הלימוד:
נושאי הלימוד מורכבים מלימודים עיוניים בינתחומיים ומסדנאות עריכה. סדנאות העריכה עוסקות במגוון רחב של תחומי העשייה של העורך הלשוני כגון: עריכת תרגום, עריכה ספרותית, עריכה עיתונאית, עריכה מנהלית, עריכת כתבי מדע ועוד.

משך הלימודים:
לימודי התואר נמשכים משנה עד שנתיים. במסגרת אוניברסיטאית, משך הלימודים לבעלי תואר ראשון בלשון עברית - שנה אחת. לבעלי תואר ראשון מחוגים אחרים - לימודי ההשלמה מחייבים לימודים של כשנה נוספת. עם תום הלימודים מוענקת תעודת גמר בעריכה לשונית מטעם המוסד.
מוסדות לימוד בתחום:

האוניברסיטה הפתוחה - קולנוע תאטרון
לימודי קולנוע ותאטרון - יש על מה לדבר
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב - לימודי לשון ועריכה לשונית
תואר ראשון בלשון ובעריכה לשונית - אוניברסיטת בן-גוריון בנגב
אוניברסיטת חיפה - החוג ללשון עברית
מגוון חוגים במדעי הרוח

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS