לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
רוצה לדעת יותר על...
משפטים

פסיכולוגיה

מנהל עסקים

כלכלה

לימודי מחשבים

תקשורת

חינוך והוראה

לימודי הנדסה

פסיכומטרי
באתר לימודים אינפו, אספנו עבורך את כל תחומי הלימוד, יצרנו קשרים עם מוסדות לימוד מובילים בישראל כדי לתת לך מידע עדכני ביותר ולאפשר לך לבדוק להחליט ולבחור מקצוע וגם מוסד לימודים מתאים.
מה ללמוד
חיפושים אחרונים
ספריית המקצועות

לימודים

חפש את תחום הלימודים המבוקש
בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר אזור

מסלולי לימוד » משחק, תיאטרון ומוסיקה » הפקת מוסיקה

הפקת מוסיקה
הפקת מוסיקה במחשב אינה דבר טריוויאלי. יש לדעת מושגים רבים ולשלוט בטכנולוגיה מתקדמת. קל ללכת לאיבוד בעולם זה.
במאמר זה ננסה לעזור לכל אלה שזקוקים לעזרה הבסיסית ביותר אך החשובה ביותר כדי להתחיל וליצור מוזיקה.

איך עושים מוזיקה
מוזיקה מודרנית כוללת בד'כ מספר כלים המנגנים במקביל וביחד יוצרים איזשהו קטע מוזיקלי. לכן אם נרצה להפיק מוזיקה נצטרך כמה ערוצים שינגנו בו זמנית את התפקידים שבנינו. באולפן המסורתי בד'כ המיקסרים העצומים הם שסיכמו את הערוצים השונים של כלים אקוסטים ואלקטרונים ליצירה מוזיקלית אחת, גם האפקטים השונים היו נוספים לכל ערוץ דרך המיקסר. את תפקיד המיקסר החליף עם השנים המחשב ומלבד שלב סיכום הערוצים גם שלב הפקת הערוצים עבר מהפכה, בעזרת המחשב ניתן ממש לראות כל ערוץ ולערוך אותו אינספור פעמים עד לשלמות. פריוויליגיה שלא הייתה לפני כמה שנים. בעזרת המחשב ניתן ליצור היום מוזיקה שפעם היה צריך אולפן משוכלל ביותר כדי לעשותה.
סיקוונסר / DAW
זו התוכנה שבעזרתה עושים מוזיקה: תוכנות ידועות הן: Cubase ProTools , Logic. לפני התעסקות עם התוכנה חשוב להבין מה היא עושה. אם קראתם עד עכשיו אז תצפו שהתוכנה תיתן את האפשרות להוסיף ערוצים ושבכל ערוץ נוכל לכתוב תפקיד מוזיקלי, או תצפו שתוכלו להוסיף אפקטים לכל ערוץ ושתוכל לסכם את כל הערוצים ליצירה מוזיקלית. Cubase תשמש כפלטפורמה שעליה נסביר במאמר זה. על מנת ליצור טרק צריך לפתוח פרויקט חדש וזאת מבצעים ע'י לחיצה על תפריט > FILE ואז NEW PROJECT רצוי לשמור את כל הפרויקטים בכונן נפרד ולכל פרויקט לתת תיקיה יעודית.

הוספת ערוצים
כעת, כאשר פרויקט ריק ניצב למול עינינו מה עושים? ראשית נרצה להוסיף ערוצים. הוספת ערוצים מתבצעת ע'י לחיצה על הכפתור הימני בעכבר מעל העמודה בשניה משמאל בחלון הראשי כעת יפתח תפריט בו ניתן לבחור מספר ערוצים. ברמה בסיסית זו חשוב להתרכז בשני ערוצים. ערוץ מידי וערוץ אודיו.
ערוץ אודיו-ערוץ אודיו מכיל אינפורמצית אודיו, כלומר קובץ המכיל אינפורמציה המיצגת סאונד. אם לדוגמא נחבר לכרטיס הקול סינטיסייזר, נפתח ערוץ אודיו ונקליט את מה שאנו מנגנים. אז מה שמתרחש בפועל זהה לצילום סרט. הניגון מצולם מספר רב של פעמים [הסטנדרט הוא 44100 פעמים] כל שניה. כל צילום כזה נקרא סמפל. קובץ אודיו מכיל את כל הסמפלים ש'צולמו' וכך בעצם הוא מייצר סאונד. נשתמש בערוץ אודיו בשני מקרים.
הראשון
כשנרצה להכניס לתוך הפרויקט שלנו דגימה כלשהי. דגימה היא בעצם קובץ אודיו שהוקלט ועבר עיבוד כלשהו. באינטרנט מצויות מליוני דגימות שונות של כל דבר העולה לדעת מכלי הקשה ונגינה עד לחיות, מכוניות וכל דבר שעולה על הדעת. השימוש הנפוץ ביותר הוא דגימות של כלי הקשה אקוסטים ואלקטרונים.
השני
כשנרצה להקליט למחשב נפתח ערוץ אודיו ונקליט לתוכו.

ערוץ מידי
מידי זה בעצם סוג של תיקשורת בין כלים דיגיטלים .אינפורמצית מידי אינה מכילה סאונד אלא פקודה כל שהיא. אם נפתח ערוץ מידי ואותו ערוץ ייתן פקודות לסינטיסייזר אז נוכל לתת פקודות כמו נגן את התו הזה במשך כזה ובעוצמה כזאת. חשוב להבין שהסינטיסייזר הוא זה שמייצר את הסאונד ולא הערוץ מידי [בניגוד לערוץ אודיו שבו הערוץ מנגן את הסאונד].
אלו שני הערוצים העיקריים והשימושיים ביותר שבעזרתם בלבד כבר אפשר להפיק מוזיקה מתקדמת ורצינית. כתיבת מוזיקה במידי היא נוחה כיוון שניתן לשנות בכל שלב שהוא כל פרמטר שבא לנו. בעוד ערוצי אודיו פחות גמישים לשינויים קיצוניים אבל בעלי אופציות עריכה מתקדמות. ניתן להפוך תפקיד מידי לאודיו ע'י פעולת EXPORT.

החלון הראשי
אז יש לנו מסך עם ערוצי אודיו ומידי אבל איך עושים מוזיקה עם זה? נניח וברשותך דגימה של KICK. נפתח ערוץ אודיו ערוץ ונייבא לתוכו את הדגימה ע'י לחיצה על תפריט FILE ואז IMPORT ואז AUDIO FILE, כעת מצא את הדגימה שאתה מעונין להשתמש בה. במסך הראשי מצד ימין למעלה ניתן לבחור את אפשרויות הקצב השונות אם נרצה למקם את התוף על רבעים או על 1/16 שמיניות וגם באופן חופשי. אם נבחר רבעים, ניקח את הדגימה ונשים אותה על הרבע הראשון, נלחץ על ALT ונגרור לרבע השני ואח'כ השלישי והרביעי בעצם נקבל קצב 4 ON THE FLOOR בסיסי.
אם נלחץ על ALT ועל רבע חמישי ואז על אופצית נגן בלופ [הכפתור שנמצא משמאל לSTOP] ועכשיו נגן אז הקצב יתנגן בלופ. נוסיף כעת ערוץ מידי. היופי במחשב הוא שמעבר להרצת התוכנה הוא גם יכול להכיל כלים וירטואלים ואפקטים רבים שהתוכנה [Cubase שולטת עליהם]. על הכלים הוירטואלים Cubase שולטת בעזרת מידי. כדי לפתוח כלי וירטואלי נלחץ על F11 ותבחר מהחלון שנפתח את הסינטי A1 כעת בחר את ערוץ המידי ובאופצית הMIDI OUT של הערוץ בחר את הסינטי A1 כעת בעזרת כלי העיפרון צייר ריבוע בגודל התיבה חזור לכלי החץ ולחץ פעמיים על התיבה תבחר אפשרות קצב של שמיניות ואת כלי העיפרון וצייר כמה תווים כעת תוכל לשמוע שת שני התפקידים ביחד. בדרך זו תוכל להוסיף עוד ועוד תפקידים.

המיקסר
כעת לחץ על F3, המיקסר יפתח ותוכל לראות את כל הערוצים בפרויקט. תוכל לשלוט שם בעוצמתם ובקידודם הסטריאופוני וגם להוסיף אפקטים.
עכשיו כאשר אנו מבינים את ההבדל בין מידי לאודיו ואיך משתמשים בהם אפשר להתחיל!!!
הכתבה בחסות מכללת bpm
מוסדות לימוד בתחום:

המכללה הטכנולוגית להנדסאים כנרת בעמק הירדן - הנדסאי סאונד - קול, הקלטה והגברה
המכללה הטכנולוגית להנדסאים כנרת
אוניברסיטת חיפה - מכינה ללימוד מוסיקה
המרכז לעיצוב ולטכנולוגיה אריאל בשומרון - מסלול לימודי סאונד
המרכז לעיצוב ולטכנולוגיה אריאל בשומרון
בית הספר למוסיקה עכשווית
מכשירה מוסיקאים להשתלבות בתעשיית המוסיקה בתחומים רבים
מכללה אקדמית ספיר - תואר ראשון עיצוב פס קול
קמפוס אקדמי השוכן בלב אזור ירוק ומרהיב עין בצפון הנגב המערבי

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS