לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
רוצה לדעת יותר על...
משפטים

פסיכולוגיה

מנהל עסקים

כלכלה

לימודי מחשבים

תקשורת

חינוך והוראה

לימודי הנדסה

פסיכומטרי
באתר לימודים אינפו, אספנו עבורך את כל תחומי הלימוד, יצרנו קשרים עם מוסדות לימוד מובילים בישראל כדי לתת לך מידע עדכני ביותר ולאפשר לך לבדוק להחליט ולבחור מקצוע וגם מוסד לימודים מתאים.
מה ללמוד
חיפושים אחרונים
ספריית המקצועות

לימודים

חפש את תחום הלימודים המבוקש
בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר אזור

מסלולי לימוד » אמנות, עיצוב ואדריכלות » עיצוב מסחרי

עיצוב מסחרי
העיצוב המסחרי או בשמו האמריקאי VISUAL MERCHENDISING הינו תחום אשר קיים בעולם 30 שנים ובארץ כ- 20 שנים. תחום זה נקרא במגוון שמות כגון: ממצב חזותי, מעצב מסחרי, דקורטור, מעצב חלונות ראווה כאשר כולם מתייחסים לאותה המשמעות. תחום זה הינו נפוץ מאד ולמעשה נוגע בכולנו ברמת היום יום במהלך חיינו. כיום כשתרבות הפנאי גדלה ומתרחבת למימדים עצומים הצורך לאנשי מקצועי מיומנים אשר יציגו את 'מרכולת עידן הפנאי החדש' בצורה אפקטיבית הולך וגדל.
כולנו מכירים את התמונה הבאה, אנו קופצים לקניון הסמוך 'רק לראות מה חדש בחנות האופנה האהובה עלינו'... בשלב הבא אנו מוצאים עצמנו בתור לקופה ממתינים לשלם עבור המוצרים שרכשנו זה עתה. מה קרה כאן הרי ידענו שאנו באים אך ורק למטרה מדויקת – 'לראות מה חדש', אף אחד לא דיבר על רכישת מוצרים. תחום מיתוג מוצר הוא זה אשר אחראי על הפיכת הצורך שלכם לגורם המניע אתכם לרכוש מוצרים ולהביא אתכם אל החנויות, קניונים, מוצרים והקופות.

מהו עיצוב

עיצוב הוא הכלי המחבר בין הצורך להגשמתו. זאת אומרת אם אנו רוצים להגיע ממקום אחד למשנהו ברגל עלינו לעצב עבורנו נעל שנוכל לדרוך עליה על מנת שנוכל ללכת בנוחות ובנועם [וכאן ישנו מגוון רחב של עיצובים] עיצוב מתחלק למגוון רחב של נושאי לימוד ושימוש. החל מעיצוב מוצר וכלה בעיצוב הבית. העיצוב הוא אשר גורם לנו לקבל את צורתנו החיצונית, הנשים מתאפרות מידי בוקר על מנת לעצב מראה מסוימת לעצמן ולחברה. עיצוב זהו הכוח אשר מניע תרבויות שלמות לפעול ועיצוב הוא הכוח אשר מניע אותי לפעול בתחומי.

ההבדל בין עיצוב פנים לעיצוב חזותי

תפקיד מעצב הפנים הינו להתייחס אל החלל הפנימי של המבנה, וליצור בו חלוקת חלל נכונה עבור המשתמש. עיצוב פנים נוגע בתחומי האדריכלות גם כן. תפקיד מעצב הפנים הינו לקחת חלל נתון ולבנות בו את הרצונות של המזמין. לעומת זאת הממצב המסחרי מתייחס אל החלל הפנימי הנתון המוגמר, וממנו יוצא אל עבודתו. מיצוב מסחרי תפקידו בראש ובראשונה לגרום ללקוחות רבים להיכנס אל פנים החנות ע'י שימוש במגוון רחב של אמצעי תצוגה וחללי תצוגה. כגון: חלון הראווה אשר הוא השלט הכי גדול שחנות יכולה להשתמש בו.
חייה המסחריים של החנות תלויים בעיצוב חלון הראווה, משום שאם חלון הראווה לא ייראה במיטבו אזי לקוחות לא ייכנסו אל תוך החלל הפנימי שלה. תפקידו של הממצב מסחרי הוא לחבר ולשזור את כל חוטי החלל הנתון לכדי יצירה עיצובית שלמה. העיצוב החזותי מאגד בתוכו יסודות מעולם עיצוב הפנים, האדריכלות, ציור, רישום, עיצוב מוצר ופסיכולוגיה שיווקית.

מסגרת הלימודים

הידע הנרכש בתחום זה כולל בין היתר
* מושגי יסוד בעיצוב חלונות ראווה
* היכרות עם כללי היסוד למימוש הרעיון
* זרמים וסגנונות בארץ ובחו'ל
* תהליכי תכנון שונים, פיתוח חשיבה יצירתית ויכולת ביטוי אישית
* פסיכולוגיית הרכישה
* תכנון החלון – צבע, חומר וצורה
* תהליכי הפקה ושלבי הביצוע השונים
* שימוש בתאורה טבעית ומלאכותית
* קשר פנימי וחיצוני של חלון הראווה מול מיצוב פנים החנות ועוד
תחום העיצוב החזותי הינו ייחודי ולא ניתן ללמוד אותו בכל מכללה לעיצוב.
תחום זה נלמד ברובו בצורה מעשית וכן בשיעורי סטודיו ולא רק בצורה עיונית
כפי שלומדים תחומי עיצוב שונים. מכללת מניקן מלמדת תחום זה במסלול לימודי תעודה למעצב חזותי בכיר. העונג המושלם בחייו המקצועיים של הפרט הוא לשלב הנאה בעבודה, ואם אפשר לעשות זאת מידי יום ביומו ועוד להתמלא בכל פעם מחדש. אדרבא. הביטוי עסקים והנאה לא הולכים ביחד- הוא שגוי מבסיסו, וכנראה שהוא קיים אצל מי שלא נהנה מעבודתו במהלך היום. מניסיוני אני יודע שאפשר אחרת.

אפשרויות תעסוקה

מי היה מאמין שבמשך יום שלם תגעו באחת מההנאות הגדולות ביותר שקיימות אצלכם ובאמת תרוויחו כסף . יותר ויותר חברות הפנימו את הידיעה שהלקוחות רוכשים דרך העיניים, ולפיכך משקיעות משאבים בפיתוח תחום זה בחברתם. התחרות של ימינו אינה משאירה מקום לטעויות ולחשיבה מיותרת. המרוץ על תשומת ליבו של הלקוח חזקה מתמיד ומתחילה ברגע השיטוט הראשוני בקניון, רחוב. כשם שתפקיד חלון הראווה לגרום למשיכה הראשונית של הלקוח אל החנות כך תפקיד המיצוב הוא לגרום ללקוח לשהות בחנות זמן ממושך וע'י כך להיות חשוף לתצוגה בחלל. בעולם תחרותי כשאנו חשופים לגירויים תדמיתיים– עיצוב הוא שם המשחק. תפקיד מעצב חלונות הראווה הינו למשוך את הלקוח מרגע כניסתו אל הקניון / רחוב. ולגרום לו לרצות להיכנס אל תוך חלל המכירה.
חלון הראווה הינו כמעין משחק עבור הלקוח בו הוא נהנה להתבונן ולשחק את התפקיד. כשם שתפקיד חלון הראווה למשוך את הלקוחות אל החנות, כך תפקיד המיצוב הוא לגרום להם להישאר בתוך החנות. תחום מרתק זה אשר נוגע בנפשו של כל אדם ובמהות הבסיסית שלו – לגעת ולחוש. עולם המיצוב הינו תחום וותיק ומורכב מרבדים שונים בתחום העיצוב. תפקיד הממצב המסחרי הינו לגרום ללקוח להיחשף אל חלל המכירה באופן מושכל ומוקפד, אשר יגרום ללקוח להרגיש נינוחות לשהות בחלל וע'י כך לבצע רכישה.

איפה ניתן לעבוד

חברות רבות פתחו שעריהן למעצבים על מנת שיגדילו את הרווחים שלהם. המחסור החמור באנשי מקצוע מיומנים גורם לכך שמגוון מעצבים מתחומים שונים ניגשים לאייש תפקידים אלו ובעצם מתנסים על החברות עצמם. אפשרויות התעסוקה הינן מרובות וכך יכול למצוא המעצב המסחרי – חזותי שיתופי פעולה עם חברות אופנה, אופנת הבית, חברות תקשורת, חברות ריהוט, חברות מתחום התאורה, גופים פרטיים וציבוריים, לקוחות פרטיים, בעלי חנויות וכמובן להיות עצמאיים בתחום. אפשרויות הקידום בתחום זה פתוחות יותר מתחומי העיצוב השונים וניתן לפנות אל השוק העולמי . תנאי ההעסקה של מעצב חזות הינם מפתים בכל קנה מידה.
--------------------------------------------------------------------------------------
הכתבה בחסות מכללת מניקן לעיצוב חזותי
מוסדות לימוד בתחום:

מכון אבני - לימודי עיצוב ואדריכלות
עיצוב תעשייתי, עיצוב אינטראקטיבי, אדריכלות ועיצוב פנים לתואר ולתעודה
קונספט האקדמיה לעיצוב - לימודי Home Styling
עיצוב לומדים בקונספט!
קווים - לימודי עיצוב ואדריכלות
קווים - לימודי עיצוב ואדריכלות
המרכז לעיצוב ולטכנולוגיה אריאל בשומרון - ביוטכנולוגיה
אקדמיה פורצת דרך
לימודי עיצוב וייצור נעליים ואביזרי אופנה - הגילדה
לשים את תחום עיצוב אביזרי האופנה והנעליים על המפה

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS