לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
רוצה לדעת יותר על...
משפטים

פסיכולוגיה

מנהל עסקים

כלכלה

לימודי מחשבים

תקשורת

חינוך והוראה

לימודי הנדסה

פסיכומטרי
באתר לימודים אינפו, אספנו עבורך את כל תחומי הלימוד, יצרנו קשרים עם מוסדות לימוד מובילים בישראל כדי לתת לך מידע עדכני ביותר ולאפשר לך לבדוק להחליט ולבחור מקצוע וגם מוסד לימודים מתאים.
מה ללמוד
חיפושים אחרונים
ספריית המקצועות

לימודים

חפש את תחום הלימודים המבוקש
בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר אזור

מסלולי לימוד » מכינה קדם אקדמית » מידע על מכינה קדם אקדמית

מידע על מכינה קדם אקדמית
המכינה הקדם אקדמית הינה מסגרת לימודים שמכשירה את תלמידיה לשפר הישגיהם הלימודיים בפסיכומטרי או בבגרות ובכך להכינם לכניסתם לאוניברסיטה/מכללה. ישנם תלמידים אשר מעוניינים ללמוד באחד ממוסדות להשכלה הגבוהה בישראל, אך אינם עומדים בתנאי הקבלה של מוסדות אלו. בשל כך הם אינם יכולים ללמוד לימודים גבוהים. המכינות הקדם אקדמיות נועדו להקל על תלמידים אלו, לתת להם הזדמנות שווה ולאפשר להם להשתלב במכללה/אוניברסיטה שיבחרו לאחר שילמדו במכינה הקדם אקדמית וישפרו או ישלימו את ציוניהם בבגרות.
בסוף המכינה שזמנה הוא כשנה, מקבל התלמיד תעודת גמר המשמשת כתחליף לתעודת הבגרות במקצועות בהם השלים או שיפר ציוניו. המכינה מיועדת לכל תלמיד באשר הוא השואף ללמוד במוסד להשכלה גבוהה כלשהו. קיימים סוגים שונים של מכינות קדם אקדמיות אשר מכשירות את תלמידיהן מהרגע הראשון על מנת שיוכלו להצליח ולהיכנס למוסדות להשכלה הגבוהה. העיקריות שבהן:
**מכינה לבגרות - למי מיועדת?
- לתלמידים בעלי תעודת בגרות מלאה המעוניינים לשפר את ציוני הבגרות שלהם.
- לתלמידים בעלי תעודת בגרות חלקית או תלמידים ללא תעודת בגרות המעוניינים להשלים מספר מקצועות ולקבל זכאות לתעודת בגרות מלאה.
**מכינה לפסיכומטרי: הבחינה הפסיכומטרית חשובה ביותר ומהווה מדד חיוני לאפשרות כניסה ללימודים אקדמיים כלשהם. תלמידים רבים כיום לומדים לבחינה הפסיכומטרית בעזרת היחידות ללימודים הקדם אקדמיים שבמכללות/אוניברסיטאות. מוסדות אלו נחשבים למסגרת יעילה עבור התלמיד על מנת שיוכל לשפר את הציון הפסיכומטרי ולהתקבל לאוניברסיטה/מכללה.
קיימת אפשרות לשלב את המכינה לבגרות ולפסיכומטרי יחד.
**מכינה ייעודית לתואר מסוים: זוהי מכינה המכשירה את תלמידיה השואפים להתקבל למסלולי למידה ספציפיים כמו:
- מכינה במסלול מדעים ולהנדסה: מיועדת לתלמידים המעוניינים לשפר את ציוניהם על מנת להתקבל לאוניברסיטה/למכללה למסלול לימודי מדעים או הנדסה.
-מכינה במסלול רוח וחברה: מיועדת לתלמידים המעוניינים לשפר את ציוניהם על מנת להתקבל באוניברסיטה/במכללה/בתי ספר לתחום לימודי מדעי הרוח או מדעי החברה.
-מכינה לעיצוב אומנות או אדריכלות: מיועדת לתלמידים המעוניינים לשפר את ציוניהם וסיכויי קבלתם על מנת להתקבל לאוניברסיטה/למכללה בתחום האומנות, האדריכלות או העיצוב שלבם חפץ. תלמידי המכינה יוצאים במכינה עם תיק עבודות, התורמת לקבלתם.
**מכינה ללקויי למידה: עם ההכרה הגוברת בליקויי למידה, ישנה מערכת למידה התומכת ועוזרת לתלמידים אלו להשתלב במוסדות להשכלה גבוהה. המכינה מכשירה תלמידים עם קשיי למידה כמו: בקשב, בקריאה ובכתיבה. דרך הלימוד נעשה בקבוצות מצומצמות, למידה אינדיבידואלית ואטית יותר.
**מכינה לעולים חדשים: העלייה ארצה אינה פשוטה וכרוכה אף בקשיים בקבלה למוסדות להשכלה גבוהה בישראל. מטרת המכינה לעולים להקל על העולים גם בעניין כניסתם ללמוד באוניברסיטאות/מכללות. במכינה יש תכנית מיוחדת לעולים ומועברת בשפת האם שלהם.
מוסדות לימוד בתחום:

אוניברסיטת חיפה - המכינה האוניברסיטאית
המכינה האוניברסיטאית
המכינות הקדם אקדמיות בוינגייט
המכינות למסלול המנצח בוינגייט
אוניברסיטת אריאל - המרכז ללימודים קדם אקדמיים
במכינה מסלולי לימוד להשלמה ולשיפור ציוני הבגרויות
מכללת אפקה - מכינה קדם אקדמית
היכנסו לעולם שכולו טכנולוגיה - תואר ראשון ושני בהנדסה
מכללת נתניה - המכינה הקדם אקדמית
המכינה הקדם אקדמית

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS