לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
רוצה לדעת יותר על...
משפטים

פסיכולוגיה

מנהל עסקים

כלכלה

לימודי מחשבים

תקשורת

חינוך והוראה

לימודי הנדסה

פסיכומטרי
באתר לימודים אינפו, אספנו עבורך את כל תחומי הלימוד, יצרנו קשרים עם מוסדות לימוד מובילים בישראל כדי לתת לך מידע עדכני ביותר ולאפשר לך לבדוק להחליט ולבחור מקצוע וגם מוסד לימודים מתאים.
מה ללמוד
חיפושים אחרונים
ספריית המקצועות

לימודים

חפש את תחום הלימודים המבוקש
בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר אזור

מסלולי לימוד » אמנות, עיצוב ואדריכלות » צורפות

צורפות
מקצוע הצורפות מלוה את האנושות כבר אלפי שנים, ובכל זאת שומר על תדמית דינאמית, אופנתית ומתחדשת. אך איך תדעו שהמקצוע אכן מתאים לכם?

מקצוע
צורפות מלווה את האדם מזה אלפי שנים. למעשה, כבר בשנת 4000 לפנה'ס יצר לעצמו האדם תכשיטי מתכת משרידי מטאורים שגילה על פני האדמה.
מכיוון שהרצון להתקשט וליצור לא דעך ולו לרגע ב-6000 השנים שחלפו מאז, הפך מקצוע הצורפות למקצוע מבוקש, דינאמי ופופולארי בכל נקודה על פני כדור הארץ. למעשה, כיום כמעט ולא ניתן למצוא אדם שלא מחזיק ברשותו או עונד לגופו תכשיט עשוי מתכת.
הביקוש הגבוה ללמידת מקצוע הצורפות הביא ליצירתן של מסגרות לימודים שונות ומגוונות: החל מכמה שנות לימוד מקיפות ומעמיקות שבסופן הסמכה מקצועית ועד לקורסים אישיים המאפשרים לך לרכוש את תורת הצורפות בקצב וברמה שאתה בוחר. מכיוון שבשורה התחתונה מדובר בעניין לא זול ובהשקעה משמעותית של זמן ואנרגיה, ענה על שלוש שאלות מרכזיות, לפני שאתה לוקח את המלחם ליד

עבודת הצורפות
כמו בכל תחום בחיים, גם כאן מאחורי הבוהק המנצנץ של התכשיט מסתתרת הרבה עבודה אפרורית, לעתים חדגונית ולעתים אפילו מעצבנת. מבחינתי מדובר בסוג של תראפיה, אבל אני יכולה בקלות להבין גם את אלה שיקומו זועפים מהכיסא אחרי חצי שעת שיוף של 4 מילימטרים רבועים. לכן, מומלץ לברר בין מכריכם אם יש צורף באזור, ואם כן, לבקש ממנו בנימוס להתרשם מעט מעבודתו. אם אין, הירשמו לאחת מהסדנאות החד-פעמיות להתנסות בצורפות [הן נפוצות בעיקר כסדנאות ליצירת טבעות נישואין, אך כמובן שניתן ליצור בהן גם תכשיטים אחרים]. כך תרוויחו מבט מבפנים על סטודיו פעיל לצורפות, תתנסו בעבודה על הכלים והחומרים וכמובן, תתחקרו את הצורף במרץ.

מסגרת הלימודים
בחירה במסגרת לימודית, כמו בכל מקצוע, היא פונקציה של זמן, אנרגיה ותקציב. אך שלא כמו מסגרות אחרות, כשזה מגיע לבחירת מסגרת ללימודי צורפות, כל שתבקשו – לו יהי. הביקוש היציב והגבוה ללימודי הצורפות הביא עימו גם היצע נרחב ועשיר, שמאפשר לכם ליהנות ממסגרת לימודית המותאמת בדיוק רב לצרכיכם: קורסים מקצועיים של פעם בשבוע המעניקים לכם את כל יסודות הצורפות: ניסור, פיצור, הלחמה, סוגי המתכות וכו', קורסים ייעודיים המתמקדים בתחום ספציפי כמו תוכנות מחשב לעיצוב תכשיטים, זריקת חול על תכשיט, עיצוב באמייל ועוד, קורסים אישיים, הנבנים בהתאם לצרכיכם ולתקציבכם, וכן הלאה. רק תבחרו.

עלות
לא מעט. מדובר, לכל הדעות, בתחום לא זול. ועדיין, ישנן כמה וכמה דרכים לצמצם את העלויות ולשלוט בהן. ראשית, הציוד: הכלים הבסיסיים הם פרייזר ומלחם, שולחן צורפות ושאר מכונות עבודה. רוב הצורפים שאני מכירה רוכשים את הציוד בהדרגה, כדי להקל על היקף ההוצאה הכלכלית. בנוסף, מומלץ לחפש באתרי יד שנייה ובפורומים של צורפים ציוד יד שנייה וחלק מהציוד, כמו שולחן צורפות, לבנות לבד. אופציה נוספת היא להגיע להסדר עם בעל סטודיו על עבודה בסטודיו שלו: אם בחרתם ללמוד אצלו, הסדירו את שעות העבודה העצמית כחלק מהתשלום הכללי, ואם לא, קבעו תעריף שכירות לפי שעות. לגבי המתכות: לפחות בשלב הראשון, העדיפו להתמקצע על מתכות זולות כמו פליז או נחושת ואבנים שעלותן נמוכה יחסית. אחרי שתרכשו מיומנות והידיים יתרגלו למלאכות העדינות, תוכלו לעבור למתכות האצילות. בהצלחה!
________________________________________________
המאמר הובא על ידי שירלי וייסר, מורה לצורפות ובעלת סטודיו Shine
מוסדות לימוד בתחום:

הסדנה לצורפות - יעל שקדי
בית ספר ייחודי ללימודי צורפות

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS