לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
רוצה לדעת יותר על...
משפטים

פסיכולוגיה

מנהל עסקים

כלכלה

לימודי מחשבים

תקשורת

חינוך והוראה

לימודי הנדסה

פסיכומטרי
באתר לימודים אינפו, אספנו עבורך את כל תחומי הלימוד, יצרנו קשרים עם מוסדות לימוד מובילים בישראל כדי לתת לך מידע עדכני ביותר ולאפשר לך לבדוק להחליט ולבחור מקצוע וגם מוסד לימודים מתאים.
מה ללמוד
חיפושים אחרונים
ספריית המקצועות

לימודים

חפש את תחום הלימודים המבוקש
בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר אזור

מסלולי לימוד » משפטים » קרימינולוגיה

קרימינולוגיה
מידע על לימודי קרימינולוגיה
קרימינולוגיה הוא תחום לימודים תיאורטי שעוסק בחקר הסטייה החברתית. קרימינולוגיה עוסקת בחקר הגורמים לסטייה, במאפייניה ובאינטראקציה בינה ובין המשתנים הפסיכולוגיים, הביולוגיים, המשפטיים והסוציולוגיים. היא כוללת בתוכה את תחום הבלשנות, את הפסיכולוגיה הקרימינאלית ואת סטטיסטיקת הפשיעה. לימודי התחום הזה נערכים במסגרת הפקולטה למדעי החברה ואין צורך בציון פסיכומטרי על מנת להתקבל ללימודים אלו. מכיוון שקרימינולוגיה מקיפה מגוון נושאים חברתיים, הלימודים משיקים לתחומי חברה מגוונים והם נחשבים לבין תחומי הלימוד המרתקים ביותר ותנאי הקבלה הלא מחמירים הופכים את תחום הלימודים הנ'ל למבוקש וזמין עבור הקהל הרחב. היעד של מגמת הלימודים בתחום הקרימינולוגיה הוא להקנות את הידע, הכלים והיכולת לחקור ולנתח את הגורמים לעבריינות ולסטיות החברתיות וגם להכיר את הדרכים שבאמצעותם מתמודדת מערכת אכיפת החוק עם הפשיעה. תכנית הלימודים בנויה כך שהסטודנטים מפתחים במהלך הלימודים ראייה ביקורתית להבנת מאפייני הגופים העוסקים באכיפת החוק.
תכנית הלימודים
תכנית הלימודים של לימודי קרימינולוגיה כוללת קורסים העוסקים בזיהוי פלילי, עבירות מין ונוער, עבריינות אלכוהול וסמים ואת נושא השחיתות. לימודים לתואר ראשון בקרימינולוגיה יעסקו גם בפסיכולוגיה, בתורת הענישה, בחוק ומשפט פלילי, בפקודות הסמים ובסוציולוגיה, בתורת הפשע ובפסיכופתולוגיה. בנוסף, סטודנטים לקרימינולוגיה לומדים גם את תיאוריות העבריינות, טיפול בקורבנות הפשע, מנגנונים חברתיים ונושאים כללים נוספים כמו עבריינות, מוסר ואלימות. בנוסף לנושאים אלו, במסגרת לימודי קרימינולוגיה לומדים גם תיאוריות מהאסכולות השונות בתחום קרימינולוגיה, תיאוריות שעוסקות בתיוג, בקונפליקט, בפשיעה, בניהולה ובמניעתה.
מסגרת הלימודים המקיפה הזו נועדה על מנת לאפשר לסטודנטים להבין את מקור הפשיעה והסטייה החברתית באמצעות כלים שונים מתחום הפסיכולוגיה והסוציולוגיה. בכדי להמחיש את הנושאים הנלמדים ולקשר אותם למציאות, במהלך הלימודים מובאים לכיתות הלימודי מקרי פשיעה אקטואליים לשם עיון ניתוח ודיון ולפעמים אפילו נערכים סיורים במוסדות החוק והעקיפה כמו בתי המשפט, מוסדות הגמילה ובתי החולים לבריאות הנפש. השילוב בין הלימודים העיוניים המקיפים לבין ההתמחות המקצועית מאפשרת לבוגרי הלימודים הללו להשתלב בתחום הטיפולי בתחום הענישה המניעה או העקיפה בקלות רבה. לשם כך נועדה העבודה המעשית של הסטודנטים לקרימינולוגיה אשר מאפשרת להם להשתלב במגוון פעילויות ולהתמחות באופן מעשי באחד מהמוסדות הרלוונטיים.

לימודי ההמשך ואפשרויות התעסוקה
לאחר סיום לימודי קרימינולוגיה, בוגרים יקבלו תעודת קרימינולוג מוסמך ותואר ראשון במדעי החברה. בשלב הזה ניתן להירשם להמשך הלימודים לתואר שני בקרימינולוגיה או באחד התחומים כמו פסיכולוגיה או סוציולוגיה. על מנת לבנות קריירה בתחום, בוגרי התואר בקרימינולוגיה יוכלו להשתלב בעבודה במוסדות החוק כמו שירות בתי הסוהר, משטרה או בית המשפט וגם בחברות הבילוש הפועלות בישראל, במערכות חינוך מיוחד, במערכת הרווחה או במוסדות גמילה ושיקום. התפקידים אותם יוכלו בוגרי לימודי קרימינולוגיה למלא הם תפקידים בתחום ההוראה ההדרכה או המחקר וגם להעניק ייעוץ מקצועי במסגרות חינוך בלתי פורמאליות. בנוסף, באפשרות הבוגרים להשתלב גם במגוון תפקידים בבתי המעצר, במשרד הביטחון ובבתי החולים.
מוסדות לימוד בתחום:

המרכז האקדמי כרמל - לימודי משפטים לתואר LL.B
המכללה ללימודי משפטים בחיפה
המרכז האקדמי פרס - תואר ראשון במשפטים
אחד על אחד עד התואר
אוניברסיטת חיפה - הפקולטה למשפטים
לימודי משפטים לתואר ראשון, לימודי משפטים לתואר שני

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS