לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
רוצה לדעת יותר על...
משפטים

פסיכולוגיה

מנהל עסקים

כלכלה

לימודי מחשבים

תקשורת

חינוך והוראה

לימודי הנדסה

פסיכומטרי
באתר לימודים אינפו, אספנו עבורך את כל תחומי הלימוד, יצרנו קשרים עם מוסדות לימוד מובילים בישראל כדי לתת לך מידע עדכני ביותר ולאפשר לך לבדוק להחליט ולבחור מקצוע וגם מוסד לימודים מתאים.
מה ללמוד
חיפושים אחרונים
ספריית המקצועות

לימודים

חפש את תחום הלימודים המבוקש
בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר אזור

מסלולי לימוד » מדעי הרוח » ספרנות ומידענות

ספרנות ומידענות
תחום הספרנות הינו תחום השייך גם ללימודי מידענות כאשר לימודי ספרנות מכשירים ספרנים. תפקיד המידען הוא איתור ואיסוף מידע מתוך מאגרי מידע ממוחשבים עבור ארגונים ומוסדות.
מקצוע הארכיונאות הנו מקצוע, המקביל למידענות וספרנות, כאשר מטרת הלימודים היא הכשרת ארכיונאים מקצועיים, שיעבדו וינהלו מגנזות או ארכיונים היסטוריים. תפקידו של הארכיונאי הוא שימור החומר בו מצוי המידע והערכתו.
כיום יש פחות ספריות ציבוריות ולכן מקצוע הספרנות עבר שינוי, רוב הספרניות נמצאות בספריות אוניברסיטאיות, שם הן אחראיות על עדכון המלאי במחשב, הספריות של היום הן ממוחשבות ברובן. גם בבתי הספר הספריות הפכו לממוחשבות והחשיבות שבאיש המקצוע המטפל בנושא העדכון, התיוק והמידע היא רבה מבחינת תיעוד כמויות הספרים, כמות עותקים, מלאי, הזמנת ספרים חדשים וכדומה וכן חיפוש המאגרי המידע הממוחשבים.

מסגרת הלימודים:

המסלולים נלמדים כלימודי תעודה, תואר ראשון ותואר שני במכללות ואוניברסיטאות.
ספרנות: הלימודים מקנים לסטודנט יכולת למלא תפקידים מדעיים, מנהליים וטכניים בספריות, מילוי תפקידי ספרנים אקדמאים, ספרנים בכירים, ספרני ייעוץ, מקטלגים, מומחים לנושאים, הכרת הספרייה , ספריה ממוחשבת, דליית מידע בספרייה, עידוד קריאה, שירותי ספרייה לאוכ' מיוחדות ועוד.
ארכיונאות: הסטודנטים לומדים במסלול זה ניהול רשומות, רישום חומר ארכיוני, קטלוג ורישום מפתוח ידני וממוחשב, כרונולוגיה, ניהול ארכיון ומגנזה, תיעוד, טכניקות לשחזור מידע ועוד.

נושאי הלימודים:

קורסים לדוגמא: ארגון והפצה של מידע בצורות שונות, איתור מידע בדרכים מסורתיות ודיגיטליות, תוכנות לניהול חומרי הספריה, ניהול ספריות, שילוב הספרייה במערך ההוראה והלמידה העצמית בבית-הספר, עידוד קריאה, פרסום הספרייה ושיווקה, הספרייה כמרכז תרבות

תעודה:

הלימודים נערכים במסגרת לימודי תעודה, תואר ראשון ותואר שני במכללות פרטיות, אזוריות ואוניברסיטאות.
מוסדות לימוד בתחום:

המכללה האקדמית בית ברל - ביה'ס לחברה וממשל
מישהו צריך לחנך את המדינה
אוניברסיטת חיפה - ספרנות, מידענות, מוזיאולוגיה
מגוון חוגים במדעי הרוח

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS