לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
חדשות לימודים
מכללות
מה ללמוד
הטבות לגולשי האתר
יעוץ והכוונה
מסלולי לימודים
ספרים
תחומים מובילים
תרגום ועריכה
אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בעמ
אגודת הסטודנטים
הקו האדום ישרת אלפי סטודנטים שיסעו ברכבת הקלה ללימודים במכללות ובאוניברסיטאות
לימודי העצמה נשית - מדוע אין חוג המטפח העצמה לנשים
האקדמיה כסביבה בטוחה
כיצד בוחרים התמחות במשפטים?
באיזי שף תוכלו ללמוד בישול ממיטב השפים
הכירו את איזי גרייד – מרכז הסיוע לסטודנט
מה חשוב לבדוק לפני שלוקחים הלוואה לכל לקוחות הבנקים?
תרגול פסיכומטרי במערכת מתקדמת
בחר קטגורית לימודים בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר איזור

התקפה על פרק התקשוב בדו'ח דברת

ברב שיח בנושא התקשוב בראי דוח ועדת דברת במסגרת כנס מו'ח – מחשבים וחינוך – המתקיים אתמול [שני] והיום [שלישי] במרכז הירידים ת'א, אמרו הדוברים כי הפרק העוסק בתחום התקשוב – השימוש במחשבים ותקשורת להוראה ולימוד – כולל 15 שורות בלבד, ומשקף גישה שהייתה תקפה לפני יותר מחמש שנים.

ד'ר עוזי מלמד, מנהל פדגוגי של תוכניות תקשוב במערכת החינוך ומנהל חברת תמ'ח – תכנון מערכות חינוך, אמר בפאנל, אותו הנחתה ד'ר צופיה יועד, כי דוח דברת קובע שלמידה באמצעות תקשוב חשובה ויש בה תועלת, חשוב שתהיה זמינות טכנולוגית לבתי'ס, שמורים יטמיעו את השימוש בה, שיהיה שילוב תכנים וטכנולוגיה – וחשוב ביותר: שבי'ס יוערך על פי מידת השימוש שלו בתקשוב.
'גישת ועדת דברת לתקשוב היא גישה בת 6-5 שנים, שלא משנה את ביה'ס והמורה, והתקשוב בה הוא כלי עזר. גישת הוועדה לא מנצלת את הכוח האמיתי של תקשוב לשינוי פרדיגמות', אמר ד'ר מלמד, שציין מספר תחומים בהם הדבר בולט: 'במקום למידה אוטונומית מדברת ועדת דברת על העברת ידע מתוכנית לימודים ברורה ומסודרת. במקום התמודדות עם בעיות אמת דוגלת הוועדה בעבודה עם תוכנית לימודים ברורה. במקום למידה מכוונת סקרנות מדברת ועדת דברת על תוכנית לימודים מוגדרת עם תוכנית ליבה וסטנדרטים', אמר ד'ר מלמד. 'כך גם בנושא פעילות בהרכבים משתנים של תלמידים, לעומת דיבור על כיתות של 35 תלמידים בדוח דברת'.
הדובר ציין כי עם זאת בדוח יש הרבה אלמנטים שמאפשרים לבנות הוראה ולמידה בביה'ס בדרך שונה מהקיים כיום. 'צריך לקוות שיהיה מנוע שיידע להזיז אותם הלאה', אמר ד'ר מלמד.

פרופ' יעקב כץ, יו'ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, אמר כי בשלושים השנים האחרונות אין בשורה במחקרים הבודקים את תרומת התקשוב לחינוך. 'יש אכזבה. לא מצאנו שיש כלי שנוצל ע'י מערכת החינוך בצורה יעילה ונכונות כפי שמנוצל במגזר העסקי והביטחוני, שם יש הרבה יותר תפוקות מאשר במערכת החינוך', אמר פרופ' כץ, שציין כי תקשוב החינוך מפגר בשנות דור אחרי תחומים אחרים במשק. 'למערכת החינוך אין אסטרטגיה מגובשת ארוכת טווח, אלא ריבוי פרויקטים לפתרון בעיות', הוא אמר.

ד'ר רוני אבירם, ראש המכון לעתידנות בחינוך באוניברסיטת בן גוריון, הצטרף לקריאה של ד'ר עוזי מלמד: 'צריך לנצל את החופש והגמישות שהדוח, אם ייושם כראוי, יאפשר לנצל כנגד הרוח הפדגוגית שלו. הדוח מקדיש לתקשוב 15 שורות ברוטו, שהעציבו אותי מאוד בשל צלצולה של הרוח בדוח. אין בו אפס קצה ושל רמז לאף אחד מהאלמנטים שצריכים להיות בגישה מושכלת לתקשוב, ויש בו כל מה שדרוש כדי להתנגד לכך'.
'גישה מושכלת לתקשוב צריכה להתבסס על שלושה רכיבים', אמר ד'ר אבירם: 'תובנה תרבותית עמוקה – ההתנגשות בין תרבות הספר לתרבות התקשוב. זה תהליך תרבותי, לא מדובר על טכנולוגיות ניטרליות אלא תרבות חדשה לחלוטין. ועדת דברת טומנת את הראש בחול בנושא זה. אלמנט שני הוא חזון ערכי – אין רמז לכך בדוח. אלמנט שלישי הוא הצירוף של שני הקודמים
– תשובה לאופן מימוש החזון במציאות המאוד מורכבת של התקשוב והאינטרנט שאיש לא ביקש או צפה אותה, אך היא מתגברת ומשנה דרמטית את כל חיינו'.

'צריך לבנות מדינות מבוססת על אסטרטגיה ארוכת טווח בנושא התקשוב. לכל אלה אין רמז בעמוד של 15 שורות ברוטו שהוועדה מקדישה לתקשוב. מה יש בדוח העוסק בתקשוב? למעשה חוסר כל חשיבה, הבנה, חזון, או רמז לחשיבה אסטרטגית. הדוח מדבר על טכנולוגיות והוועדה תקועה בטכנולוגיה – אנחנו מדברים על תרבות. בדוח דברת אין אפס קצהו של הערכות והענות לאתגר התקשוב'.
ד'ר נמרוד אלוני, ראש המכון למחשבה חינוכית במכללת סמינר הקיבוצים, ציין כי ועדת דברת היא בעלת אופי ארגוני ומעט מאוד אופי פדגוגי.
יפה ויגודסקי, מנכ'לית הטלוויזיה החינוכית ומי שעמדה במשך שנים רבות בראש המינהל למדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, הודתה כי בתחילת עידן מיחשוב החינוך לא הבינו במשרד את החסמים והמגבלות הנובעים מההיבט האנושי.
אריה סקופ, יו'ר מיקרוסופט ויו'ר איל'א, קרא בדבריו להכשיר ילדים כבר בסוף בי'ס עממי או בחטיבה במיומנויות הבסיסיות של עובד ידע: הקלדה עיוורת, הכנת והעברת מצגות, הוספת הוספת הערות שוליים לחומר כתוב, וניהול זמן. 'כך ליצור תוספת של 5 אחוז לתל'ג שתוכל לממן את כל עלויות דוח דברת', אמר סקופ.
בני פינשטיין, יו'ר איגוד מו'ח קרא להרחבת האיגוד, פעילותו ומספר החברים בו, תוך הרחבת הפעילות מהמרכז אל הפריפריה, שת'פ עם גופים וחברות היי-טק ועם הקהילה הבינלאומית. פינשטיין אמר כי האיגוד יפתח את אתר האינטרנט לו כדי שישרת את כלל קהילת המורים בישראל.
מו'ח
מו'ח - האיגוד הישראלי למחשבים וחינוך, הוקם לפני כ- 22 שנה על ידי מורים ומומחים מהאקדמיה, בשיתוף עם אנשי תעשיית התוכנה במטרה להציג בפני מורים, מנהלים, אנשי המנהל החינוכי ואנשי ההדרכה את הטכנולוגיות החדשניות בהוראה ובלמידה בשילוב המחשב, ולקדמם בשימוש בטכנולוגיות אלו. יו'ר הנהלת ומועצת מו'ח הוא מר בנימין פיינשטיין, לשעבר מבכירי משרד החינוך בתחום המחשוב בחינוך וכיום מנהל פדגוגי של פרויקט באוניברסיטה העברית ויועץ בינלאומי בתחומים אלה. המינהל למדע וטכנולוגיה במשרד החינוך בראשותה של הגב' יפה ויגודסקי מסייעים בארגון הכינוס ובפעולות מו'ח לאורך השנה.
לכתבות נוספות בנושא כנס מו'ח

שם מלא:
עיר:
אימייל:
טלפון:
-
לימודים אינפו בגוגל
רכבת ישראל - לוח זמנים
מחשבון קלוריות מקיף
ויזה לאירופה
מהו מיתוג עסקי נכון, מיתוג מוצר או מיתוג חברה?
ביטוח לאומי אזור אישי
סרטי גמר
רכבת קלה
אימון אישי
הכשרת מאלפי חיות
רפואה וטרינרית משלימה
לימודים אינפו
פסיכומטרי
קוסמטיקה רפואית
לימודי מחשבים
לימודי איפור
לימודי קוסמטיקה וטיפוח
תואר בהנדסה בתל אביב
לימודי קוסמטיקה, קורס איפור
מכינה קדם אקדמית בווינגייט
לימודי הנדסה תואר B.Sc. בצפון
הכשרת מטפלים
לימודי רפואה משלימה
לימודי עיצוב אופנה
מכינה ללימודי רפואה בחו''ל
פסיכומטרי
לימודי הוראה חינוך
הכשרת מאלפי כלבים
המועצה להשכלה גבוהה
אינדקס עסקים
לימודים
אינדקס לימודים
בניית אתרים

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS