לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
חדשות לימודים
מכללות
מה ללמוד
הטבות לגולשי האתר
יעוץ והכוונה
מסלולי לימודים
ספרים
תחומים מובילים
תרגום ועריכה
אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בעמ
אגודת הסטודנטים
הקו האדום ישרת אלפי סטודנטים שיסעו ברכבת הקלה ללימודים במכללות ובאוניברסיטאות
לימודי העצמה נשית - מדוע אין חוג המטפח העצמה לנשים
האקדמיה כסביבה בטוחה
כיצד בוחרים התמחות במשפטים?
באיזי שף תוכלו ללמוד בישול ממיטב השפים
הכירו את איזי גרייד – מרכז הסיוע לסטודנט
מה חשוב לבדוק לפני שלוקחים הלוואה לכל לקוחות הבנקים?
תרגול פסיכומטרי במערכת מתקדמת
בחר קטגורית לימודים בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר איזור

האוניברסיטה העברית ירושלים - סקר בנושא האלימות במערכת החינוך

מהסקר עולה שלפחות אחד מחמישה תלמידים היה קורבן לאלימות פיזית קשה או להטרדה מינית בחודש האחרון.
לדברי פרופסור רמי בנבנישתי מבית הספר לעבודה סוציאלית ב אוניברסיטה העברית, המסקנות הראשוניות העולות מן המחקר מצביעות על כך שרמות האלימות במערכת החינוך הן גבוהות וכרבע מהתלמידים מדווחים על חוסר ביטחון בבית הספר. אם המגמה הנוכחית תימשך, בית הספר לא יוכל להיות מקום בטוח עבור הילדים. מכיוון שמגמה זו לא תביא לירידה לאורך זמן, חיוני להאיץ ולהעמיק את המאמצים להתמודדות עם אלימות, בעיקר בקרב קבוצות הסיכון.


מנתוני הסקר: מערכת החינוך בישראל מאופיינת ברמות גבוהות של אלימות – בעיקר מילולית ופיזית מתונה. בהשוואה בין תשנ'ט לתשס'ה יש ירידה מובהקת באלימות המילולית [מ-82.3% ל-77.4%], באלימות הפיזית המתונה [מ-62.6% ל-56.1%] ובהבאת נשק לבית הספר [הירידה התרחשה רק במגזר היהודי]. אין ירידה באלימות פיזית קשה ובהטרדה מינית. בין השנים תשס'ב ותשס'ה יש הכפלה בחוסר הביטחון של התלמידים בבית הספר [מ-11.3% ל-23.4%] ובתחושתם שבית הספר הוא מקום מסוכן.
הסקר המקיף לשנת תשס'ה בנושא האלימות במערכת החינוך בישראל נערך לאחרונה ע'י צוות חוקרים בראשות פרופסור רמי בנבנישתי, ראש 'קבוצת המחקר לבריאות נפש ורווחה של ילדים ובני נוער' בבית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית באוניברסיטה העברית, בשיתוף עם ד'ר מונא חורי-כסאברי ופרופ' רון אסטור. הסקר נערך מדי כמה שנים ומבוסס על מדגם מייצג הגדול מסוגו: 526 בתי ספר; 1,042 כיתות ו- 27,316 תלמידים בכיתות ד'-י'א במגזר היהודי והלא-יהודי, בפיקוח הממלכתי והממלכתי-דתי, בכל רחבי הארץ.
מאפיינים של אלימות בין תלמידים והשלכותיה
כמעט כל התלמידים נחשפו בחודש האחרון לאלימות מילולית וחברתית-עקיפה [כגון הפצת שמועות]; יותר ממחצית מהתלמידים מדווחים שנחשפו לאלימות פיזית מתונה; לפחות אחד מחמישה תלמידים מדווח שהיה קורבן לאלימות פיזית קשה או להטרדה מינית בחודש האחרון; יותר ממחצית מהתלמידים דיווחו שהפעילו אלימות כלפי תלמיד אחר במהלך החודש האחרון; כ-15% מהתלמידים אמרו שהיו קורבנות לבריונוּת וכ-10% אמרו שהם עצמם נהגו בבריונות כלפי אחרים; כ-1.5% דיווחו על הבאת נשק חם לבית הספר ו-3.7% על הבאת נשק קר; קרוב למחצית מהתלמידים מדווחים שבבית ספרם יש אווירה אלימה; כ-30% חושבים שבעיית האלימות בבית ספרם היא בעיה גדולה או גדולה מאוד; יותר מרבע מהתלמידים חשים חוסר ביטחון בבית הספר.
קבוצות סיכון
תלמידים בבתי ספר יסודיים סובלים יותר מאלימות במרבית צורותיה מאשר בבתי ספר אחרים; בחטיבות הביניים יש יותר חשיפה לאיומים בנשק; בנים הם קורבנות שכיחים יותר לאלימות פיזית ופחות לאלימות חברתית-עקיפה; תלמידים במגזר היהודי סובלים יותר מאלימות מילולית; תלמידים במגזר הלא-יהודי סובלים יותר מאלימות פיזית קשה; במגזר הלא-יהודי התלמידים הבדואים מדווחים על הרבה יותר קורבנוּת בכל התחומים.
אלימות צוות ההוראה כלפי תלמידים ותלמידים כלפי הצוות
מצד הצוות מדובר בעיקר בפגיעה מילולית רגשית, אך גם פגיעה פיזית היא שכיחה; הטרדה מינית הייתה פחות שכיחה; התופעה הבולטת ביותר בתחום זה הם שיעורי הפגיעה הפיזית של צוות בתלמידים במגזר הלא-יהודי; בבתי הספר היסודיים בפיקוח הממלכתי-דתי יש שיעורים גבוהים יותר של אלימות צוות כלפי תלמידים מאשר בפיקוח הממלכתי. ומן הצד השני - אחד מכל חמישה תלמידים דיווח שהפנה התנהגות אלימה כלפי מורה בחודש האחרון, בעיקר קללות ועלבונות, אך גם איומים ופגיעות פיזיות; בהשוואה בין השנים, נמצא שבבתי הספר היסודיים במגזר היהודי חלה עלייה גדולה באחוז התלמידים שדיווחו שבמהלך החודש האחרון איימו על מורה שיפגעו בה.
התמודדות עם אלימות ואקלים בית ספרי
אחד מכל חמישה תלמידים מעריך שהמנהל מטפל בצורה לא טובה, או מאוד לא טובה בנושא האלימות; כ-70% מהתלמידים חושבים שבבית ספרם ההתמודדות עם אלימות טובה; כשליש מהתלמידים חושבים שהמורים אינם תומכים בתלמידים; יותר מרבע מהתלמידים אינם מרגישים שייכות לבית ספרם.
פרטים נוספים על האוניברסיטה העברית ירושלים לחץ/י כאן

שם מלא:
עיר:
אימייל:
טלפון:
-
לימודים אינפו בגוגל
רכבת ישראל - לוח זמנים
מחשבון קלוריות מקיף
ויזה לאירופה
מהו מיתוג עסקי נכון, מיתוג מוצר או מיתוג חברה?
ביטוח לאומי אזור אישי
סרטי גמר
רכבת קלה
אימון אישי
הכשרת מאלפי חיות
רפואה וטרינרית משלימה
לימודים אינפו
פסיכומטרי
קוסמטיקה רפואית
לימודי מחשבים
לימודי איפור
לימודי קוסמטיקה וטיפוח
תואר בהנדסה בתל אביב
לימודי קוסמטיקה, קורס איפור
מכינה קדם אקדמית בווינגייט
לימודי הנדסה תואר B.Sc. בצפון
הכשרת מטפלים
לימודי רפואה משלימה
לימודי עיצוב אופנה
מכינה ללימודי רפואה בחו''ל
פסיכומטרי
לימודי הוראה חינוך
הכשרת מאלפי כלבים
המועצה להשכלה גבוהה
אינדקס עסקים
לימודים
אינדקס לימודים
בניית אתרים

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS