לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
חדשות לימודים
מכללות
מה ללמוד
הטבות לגולשי האתר
יעוץ והכוונה
מסלולי לימודים
ספרים
תחומים מובילים
תרגום ועריכה
אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בעמ
אגודת הסטודנטים
הקו האדום ישרת אלפי סטודנטים שיסעו ברכבת הקלה ללימודים במכללות ובאוניברסיטאות
לימודי העצמה נשית - מדוע אין חוג המטפח העצמה לנשים
האקדמיה כסביבה בטוחה
כיצד בוחרים התמחות במשפטים?
באיזי שף תוכלו ללמוד בישול ממיטב השפים
הכירו את איזי גרייד – מרכז הסיוע לסטודנט
מה חשוב לבדוק לפני שלוקחים הלוואה לכל לקוחות הבנקים?
תרגול פסיכומטרי במערכת מתקדמת
בחר קטגורית לימודים בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר איזור

פרוייקט פר'ח וירטואלי

פרויקט פר'ח וירטואלי הוא פרוייקט המאפשר לסטודנטים בעלי צרכים מיוחדים - מוגבלויות מוטוריות, לקויי ראייה או לקויי שמיעה, לחנוך ילדים הנמצאים במצב דומה לשלהם, באמצעות הדואר האלקטרוני והאינטרנט.
כיום משתתפים בפרוייקט החונכות הווירטואלית של המרכז לטכנולוגיה חינוכית [מטח], שזו השנה הרביעית לקיומו, כ- 80 חניכים הלוקים בנכויות ומוגבלויות מסוגים שונים.


לאחר שנה של מפגשים וירטואליים, נערך אתמול [יום ראשון, 28 במאי] מפגש מרגש בין התלמידים החניכים לסטודנטים החונכים, כולם בעלי מוגבלויות. הסטודנטים לומדים בכל האוניברסיטאות בארץ, ומחציתם לומדים במסגרת האוניברסיטה הפתוחה שאירחה את המפגש יוצא הדופן, ומסתייעים בלימודיהם בתשתיות הלימוד הוירטואליות הרבות של האוניברסיטה הכוללות אתרי אינטרנט ייעודיים לכל קורס, פורומים וצ'אטים, והשתתפות מהבית בשיעורים המועברים דרך האינטרנט.
בפרויקט החונכות משתתפים חניכים מבתי ספר מיוחדים וכאלה המשולבים בבתי ספר רגילים - מכל רחבי הארץ. הסביבה הווירטואלית מאפשרת להם להרחיב את קשריהם החברתיים ולשכלל מיומנויות כתיבה ומיומנויות טכנולוגיות. החונכים בפרויקט זה הם סטודנטים עם מוגבלויות שונות המשולבים בו במסגרת פר'ח. הם תורמים מניסיונם האישי ומתחלקים בחוויות ההצלחה שלהם, כמי ש'כבר היו שם'. הם מהווים עבור חניכיהם 'אחים בוגרים' שאפשר לדבר איתם על כל נושא שבעולם - החל מנושאים הקשורים לחיי בית הספר, דרך סרטים ותחומי עניין אחרים וכלה בקשיי הנכות. הסטודנטים הם אנשים צעירים שאינם מורה או הורה או מטפל. כל אחד מהם הוא חבר בוגר שעבר את מה שהחניכים עוברים, ועשוי להוות מודל הצלחה לחיקוי.
פרויקט זה הוא הזדמנות מיוחדת במינה לחונכים, שיכולים מחד לקבל מלגת פר'ח ומאידך לתרום לאחרים. האפשרות לתרום היא הזדמנות יוצאת דופן עבור הסטודנטים הנכים שבדרך כלל מקבלים מהאחרים ואין להם הזדמנויות רבות לתת לאחר.
'היכולת לתת היא משמעותית ביותר עבור נכה, שרגיל בדרך כלל להיות זה שזקוק לעזרה'
יעל גיל-בר, מנהלת הפרויקט במטח, היא פגועת c.p. [שיתוק מוחין] מלידה. יעל החלה בפרויקט המיוחד כחונכת, וכיום מרכזת את תחום החונכות הווירטואלית, שהוא חלק ממכלול אתרי אינטרנט חברתיים שפותחו במטח במסגרת הפרוייקט.
'במסגרת תפקידי כרכזת פרויקט החונכות הווירטואלית אני עובדת מול חונכים, שהם כולם בוגרים בעלי מוגבלויות. היכולת שלי לדבר אתם 'בגובה העיניים' מאפשרת לנו לקיים תקשורת אמיתית ומשמעותית. מצד אחד, קל לי להזדהות אתם ולהבין אותם. מן הצד האחר, אני יודעת איך לעודד אותם, למתוח את הגבולות שלהם, וכשמסר כזה מגיע מאדם עם מוגבלות, כמוני – הוא הרבה יותר חזק', אומרת גיל-בר.
גיל-בר מוסיפה, שלחניכים ולחונכים באתר יש הזדמנות לחוות את הזמינות של הטכנולוגיה, על שלל משמעויותיה – החברתיות, התעסוקתיות והחווייתיות. 'האינטרנט בעיני הוא המרחב הנגיש ביותר לנכים, גם כאלה עם נכויות מורכבות. באינטרנט הנכה הוא כאחד האדם ויש לו אפשרות לתת מעצמו ולעזור לאחרים. היכולת לתת היא משמעותית ביותר עבור נכה, שרגיל בדרך כלל להיות זה שזקוק לעזרה'.
גיל-בר אומרת כדוגמא, כי לאחד מבני הנוער שהשתתפו בפרויקט היו בעיות התנהגות, שבאו לידי ביטוי ב'הברזות' מבית הספר. 'היום היחיד בו הוא הגיע לבית הספר היה ביום שלישי, כדי שיוכל לכתוב מכתב לסטודנטית שחנכה אותו. לקראת סוף השנה קיבלתי מהמורה דיווח שהנער מגיע לבית הספר, ושהפרויקט עשה מה שטיפולים פסיכולוגיים רבים לא הצליחו לעשות. עצם המפגש עם הסטודנטית הכניס את הנער לפרופורציות. הוא ראה שיש מקרים קשים יותר של אנשים שעדיין מצליחים בחיים, וזה נתן לו תקווה'.
שרון פדידה, בן 25 סטודנט שנה שלישית במדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה, הוא עיוור ובעל מוגבלות מוטורית. למרות נכותו, שרון חונך שישה בני נוער במסגרת הפרוייקט ולא מוותר על קייקים אחת לשבוע. בעתיד הוא גם מעוניין לעבוד כמתכנת בחברת היי-טק.
שרון מספר כי בהתחלה קשה לחניכים להיפתח, היות והקשר נעשה בהתכתבות בלבד. 'לאחר ששיתפתי אותם במגבלה שלי ובהתמודדות שלי עם נושאים יומיומיים, הם החלו לבטוח בי ושיתפו אותי גם בחוויות ובקשיים שהם עוברים. יש נערה שכותבים עבורה ובכל זאת חשוב לה לא לוותר ולשמור על קשר, ואפילו נוצרה חברות ביני לבין נערה שחנכתי בשנה שעברה שנשארה איתי בקשר גם השנה.
זה גורם לי להרגיש שאני עוזר ותורם מניסיוני וזו תחושה נפלאה. אם עזרתי למישהו להרגיש שהוא יכול, למרות שבהתחלה לא חשב כך, זה נותן לי המון סיפוק', הוא מוסיף.
סיגל [שם בדוי], אמא לנער שמשתתף בפרויקט: 'בני מעולם לא התכתב עם חבר או חברה עקב קשיי התקשורת שלו, וזו התנסות חדשה לגמרי בשבילו. עכשיו הוא לומד כיצד לנסח מכתב לחבר: איך פותחים מכתב, מה כותבים, איך מסיימים מכתב ועל מה בכלל אפשר להתכתב; ובכלל - ואולי החשוב מכול - עתה יש לו עוד מישהו בעולם שמתייחס אליו חוץ מההורים, וחוץ מהמורים בבית הספר'.
הילה [שם בדוי], תלמידה המשתתפת בפרויקט: 'זה כיף ללמוד איך להתמודד עם הנכויות מאדם בוגר שכבר עבר מה שאני עוברת. בגלל הפרויקט יש לי את מי לשאול שאלות הקשורות ללימודים, יש לי עם מי להתייעץ כשאני מרגישה שמסתכלים עליי כאל 'אחרת' ואני התחלתי להאמין שגם אני יכולה להצליח. מאוד כיף לי להיכנס לפורום הפרויקט ואני מרגישה שהוא עוזר לי בלימודים ובחיים בכלל'. 


 פרוייקט פר''ח 

 מלגות לסטודנטים

 


שם מלא:
עיר:
אימייל:
טלפון:
-
לימודים אינפו בגוגל
רכבת ישראל - לוח זמנים
מחשבון קלוריות מקיף
ויזה לאירופה
מחולל מבחנים חכם
ביטוח לאומי אזור אישי
סרטי גמר
רכבת קלה
אימון אישי
הכשרת מאלפי חיות
רפואה וטרינרית משלימה
לימודים אינפו
פסיכומטרי
קוסמטיקה רפואית
לימודי מחשבים
לימודי איפור
לימודי קוסמטיקה וטיפוח
תואר בהנדסה בתל אביב
לימודי קוסמטיקה, קורס איפור
מכינה קדם אקדמית בווינגייט
לימודי הנדסה תואר B.Sc. בצפון
הכשרת מטפלים
לימודי רפואה משלימה
לימודי עיצוב אופנה
מכינה ללימודי רפואה בחו''ל
פסיכומטרי
לימודי הוראה חינוך
הכשרת מאלפי כלבים
המועצה להשכלה גבוהה
אינדקס עסקים
לימודים
אינדקס לימודים
בניית אתרים

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS