לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
חדשות לימודים
מכללות
מה ללמוד
הטבות לגולשי האתר
יעוץ והכוונה
מסלולי לימודים
ספרים
תחומים מובילים
תרגום ועריכה
אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בעמ
אגודת הסטודנטים
הקו האדום ישרת אלפי סטודנטים שיסעו ברכבת הקלה ללימודים במכללות ובאוניברסיטאות
לימודי העצמה נשית - מדוע אין חוג המטפח העצמה לנשים
האקדמיה כסביבה בטוחה
כיצד בוחרים התמחות במשפטים?
באיזי שף תוכלו ללמוד בישול ממיטב השפים
הכירו את איזי גרייד – מרכז הסיוע לסטודנט
מה חשוב לבדוק לפני שלוקחים הלוואה לכל לקוחות הבנקים?
תרגול פסיכומטרי במערכת מתקדמת
בחר קטגורית לימודים בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר איזור

לא זזים מהבית!!!!


השאלה הנשאלת, מבלי להיכנס לויכוח הפילוסופי, האם המהפכה הטכנולוגית, הינה אחד מפלאי תבל, או לחילופין צעד נוסף בתהליך הניכור החברתי המאיים על כולנו, היא האם האנושות כולה מוכנה להשתחרר מאותו צורך בסיסי, בדמות סמכותית, לצורך העניין- מורה! שיהיה נוכח פיזית, בכל תהליך הלמידה?
האם אנחנו כתלמידים, יכולים להפנים את העובדה, שהאינטראקציה של לוח וכיתה הוחלפה במסך מרצד והדרכה סינכרונית, ושעל אף הפרנויה שהרעיון מעלה, אנחנו עדיין לא לבד? E-Learning רבותיי, נא להתעורר!!!!
כאדם, שחי ונושם e-Learning 24 שעות ביממה, התעורר בי צורך לזרוק קצת אור על המונח, לפתוח את הדיון לפלח רחב יותר מהקליקה הסגורה, שאכן מתעסקת בנושא.
לבוא ולאמר למה בכלל לכל הרוחות, אנחנו צריכים את זה.


האמת היא, ששנים כבר מדברים על הרעיון המהפכני, בו תלמידים יוכלו לקבל את הידע והאינפורמציה, ממחשבם הפרטי, מכל מקום ובכל זמן שיבחרו. מאז שחדר האינטרנט לחיינו ה'לימוד מרחוק' מוגדר ללא כל צל של ספק כ'דבר הבא' ואף על פי כן ולמרות הכל, דברים לא ממש זזים בתמונה הזו. עד היום רוב שיטות ה'למידה מרחוק' התבססו על למידה א-סינכרונית, בה לא קיימת אפשרות ממשית לקבלת מענה ישיר על שאלות והנחית השיעור אינה בזמן אמת.
בחודשים האחרונים נרקמה לה השיטה בג'ון ברייס הדרכה, המאפשרת 'למידה מרחוק' על בסיס תפיסה סינכרונית, ומציעה למשתמש שעור פעיל לחלוטין, הנחייה בזמן אמת ולימוד אינטראקטיבי ופשוט להפעלה.
רגע לפני שאני פורס לפניכם את כל השתלשלות הדברים, חשוב לי לעצור ולדון באמת באותה נקודה שמטרידה את כולנו. הרי זה ברור שמדובר בחלומו של כל תלמיד, צעיר ומבוגר, לא להגיע לבית ספר, לקום 5 דקות לפני תחילת השיעור, להימלט מהפקקים הנוראים באיילון, פשוט להתיישב ליד מחשב וללמוד......
עד כאן אין ויכוחים, אבל רגע לפני שאנחנו חווים את אותו האושר העילאי, בואו ונשאל את עצמנו בכנות, האם אנחנו מוכנים לכל תהליך ה'למידה מרחוק', על כל היבטיו? האם אנחנו כתלמידים, נוכל להשתחרר מהצורך האנושי שלנו, להיעזר פיזית בדמות מוסמכת, שתפקידה הרשמי הוא לסייע ולתמוך בנו כתלמידים, בכל שעל ושעל? האם אנחנו כאנשים [עזבו תלמידים] מוכנים להחליף את פורמט הדמות המוכרת הזו שעומדת תמיד ליד הלוח ומרביצה בנו תורה?
אם אתם שואלים אותי, אז התשובה שתקבלו הולכת להיות ברורה וחותכת: כן ! אנחנו יכולים לעשות את הסוויץ'. ויותר מזה, אם אנחנו לא נקפוץ על העגלה הזאת, אנחנו יוצאים 'מזזזזזזזה' קטנים.
היתרונות הם אינסופיים, החיסכון בזמן ובעלויות הוא עצום, על נוחות כבר אין על מה לדבר ולדעתי למידה מסוג זה תפתח אצלנו משמעת ויכולות מגוונות ומענייניות לא פחות. אז כן, בלימודי ספרות עברית ופילוסופיה, יכול להיות שמשהו ילך לאיבוד אי שם בדרך, אבל לימודי מחשב אינטראקטיביים, בעלי ערוצי תקשורת רבים כל כך בין המורה לכיתה [האזנה, דיבור, צ'ט פרטי ועוד...] נשמעים לי הדרך היעילה ביותר להכיר את הקופסא המהבהבת הזאת, הכרות מעמיקה ואישית.
עכשיו, יקומו חכמי העם ויעלו את השאלה המיתולוגית: ' אבל כמה זמן אפשר לשבת מול מחשב? זה משעמם, שורף בעניים, וחסר כל גירוי סביבתי?' ואז יגיע אוהד שרוף של השיטה ויאמר: 'כמה זמן שתרצה!!!'. בלמידה מרחוק התלמיד הוא זה שיקבע, מתי נפשו מאסה בחומר הנלמד, בידיו ניתנת האפשרות להתנתק מהרשת , לתפוס תנומה ולחזור אלינו בכוחות מחודשים.
בקיצור חברים, אני יודע שלמי שמחוץ לתעשיית ההיי- טק התובענית, הדברים האלה נשמעים טיפה יותר קרים ואנטי חברתיים, אבל ראבק, בואו נפקח עיניים ונסתכל סביב, אנחנו לגמרי שם, ולא מאתמול, אם יורשה לי. אנשים שעד לפני שנה היו שומרים כסף מתחת לבלאטות, מפקידים כסף דרך האינטרנט מהבית, אתם קוראים עכשיו את הכתבות באתרי הכלכלה וזה הרבה יותר נוח נקי ומסודר, ואני בטוח שעל סקס וירטואלי הספקתם לשמוע עד עכשיו.
כולי תקווה שהצלחתי ולו במעט לסלק כל חשש מלבכם, בכל הנוגע ל'לימוד מרחוק'.
ובפעם הבאה שתינתן לכם האלטרנטיבה לעבור הדרכה כלשהי מהבית, קבלו אותה בידיים פרושות, הדליקו סיגרית ניצחון, שימו דיסק טוב במערכת, ותתחברו לשיעור.
נושא הלימודים באמצעות האינטרנט מתרחב לתחומים שונים ומצרף אליו את תחום הרפואה.
בבית החולים סורוקה אשר בבאר שבע, מתבצע בימים אלו פרויקט שנועד להפחית את הפחד מפני ניתוח.
ילדים העומדים לעבור ניתוח, מקבלים הסברים באמצעות תוכנת ההכנה לניתוח, כשהם לומדים להכיר את נושא הלמידה מרחוק.
הלמידה מרחוק אינה נושא חדש. בתחילת שנות 1800 התקיימה באוניברסיטת שיקגו למידה בהתכתבות.למידה זו התבצעה כדי לאפשר גם לסטודנטים מוכשרים ולא מבוססים לרכוש דעת .עם המצאת הרדיו והטלויזיה הלמידה באמצעות הדואר קיבלה תאוצה רבה ורבים למדו קורסים שונים, המיועדים לקהל הרחב באמצעות התכתבות. תהליך ההתכתבות היה מסורבל ודרש כח רצון והתמדה מצד הלומדים. על הכותב היה להמתין לתשובות ימים רבים ולהטריח עצמו למשרדי הדואר, לרכוש בול ולשלוח את המכתב. אפילו להקת כוורת המיתולוגית, בשירה היו-יה, מתקופת טרום- האינטרנט, מביאה את נושא הלימודים בהתכתבות לידי קיצוניות אבסורדית ומזכירה אדם שלמד שחייה בהתכתבות.
מאחר ונושא הלמידה בהתכתבות צבר תאוצה, הרי שהיה זה רק עניין של זמן והתפתחות טכנולוגית על מנת שנושא זה יתפתח באינטרנט. באתרים רבים המיועדים לגילאים הבוגרים, ניתן למצוא קורסים בחינם ללמידת מבוגרים החל מלימודי עיצוב אתרים וכלה בלימוד קלפי הטארוט ושיפור מיומנויות אישיות בתחום הפסיכולוגיה.
הגב' ליאורה כהן, בעלת תואר שני בפיתוח לימודים במחשבים ותקשורת מחשבים בחינוך, אחראית על תחום הלמידה מרחוק בגף יישומי מחשב במשרד החינוך. מסבירה כי': המהפכה המרכזית בלמידה בסביבה דיגיטלית התאפשרה עם כניסת התקשורת ורשת האינטרנט לחינוך.בשנים הקרובות עדיין צפויות לנו התפתחויות מואצות בתחום טכנולוגיות התקשוב [מחשוב, מידע ותקשורת]. ביניהם התקדמות בתחומים של אינטרנט 2, תקשורת רחבת פס, התלכדות [Convergence] של תשתיות תקשורת שונות [לוויינים, כבלים אופטיים, תקשורת סלולרית ועוד].
לכל אלה צפויות השלכות משמעותיות על כל תחומי הפעילות האנושית ובכלל זה חינוך ולמידה.
ברור לנו היום שיישום הלמידה מרחוק הוא בראש ובראשונה מהלך מערכתי של שינוי הדורש מתן לגיטימציה של כל המערכות הנוגעות בדבר ובעיקר השלוש הבאות: המערכת החיצונית [החברה הישראלית], המוסד החינוכי באמצעות הנהלתו וסגל המורים ובעיקר התלמידים. המאזן בין התועלות והדרישות אצל כל אחד מהגורמים יקבע את מידת הלגיטימציה והעוצמה שבה יאמץ כל גורם את ה- E-Learning.
מערכת החינוך כיום לומדת ומיישמת את ההיבטים השונים וההשלכות הנובעות מיישום שיטות למידה מתוקשבות ומידת השפעתן על המבנה הפדגוגי, הארגוני והתקציבי מתוך הידע הרב ההולך ומצטבר בארץ ובעולם בניסיון של שימוש במודלים ליישום מערכות תקשוב בחינוך, למידה מרחוק, לרבות פיתוח שיטות להערכת היעילות של השימוש במערכות אלה בהתחשב בהיבטים פדגוגיים, חברתיים ותרבותיים, כלכליים וכו'. לאור הדינמיקה של השינויים הטכנולוגיים והחברתיים הצפויים, התווית מדיניות בתחום זה מחייבת התעדכנות מתמדת והתאמה למציאות משתנה שתביא בהכרח לשבירת מודלים ומסגרות מסורתיים בחינוך וקיומן של מסגרות ומודלים חדשניים.
ש: אילו הדגשים שם משרד החינוך על תחום הלמידה מרחוק ומהו ה'ערך המוסף' שלהם?
הגב' כהן: אנו מודעים לחשיבות שילוב תרבות התקשוב והלמידה מרחוק בחינוך, ולערך המוסף הגדול שלהן, ובכך לאפשר 'למידה לאורך החיים' [Life Long Learning].
באמצעות הלמידה מרחוק אנו יכולים לממש שתי מטרות עיקריות ומאתגרות שהצבנו לעצמנו:
 הקנייה לתלמידים אוריינות תקשוב הכוללת מיומנויות של טיפול בידע והתמודדות איתו.
 טיפוח לומד אוטונומי.
ש: מהו הקמפוס הוירטואלי?
הגב' כהן: כיום, ישנה מגמה הן בישראל והן בעולם, להפנות משאבים לצורך הלמידה מרחוק. עדות לכך היא אחת המשימות שהצבנו לעצמנו כמדינה, והיא הקמת קמפוס וירטואלי, אשר יעמוד לרשות כל אוכלוסיית ישראל – מפקחים, מנהלים, מורים, תלמידים ואף הורים.
מערכת החינוך בוחנת בהקפדה יתרה את האינטראקציות הלימודיות המתרחשות בסביבות הלמידה השונות ומזהים בתוכן מה ניתן להעביר להוראה ולמידה בקבוצות גדולות באמצעות כלים של למידה מרחוק [ואז העלויות יורדות], ומהן הנושאים והפעילויות שצריכים להמשיך ולהישאר ולא ניתן אחרת להפעילם אלא בקבוצות קטנות ובאינטראקציה בין אישית ופיזית. לכן משרד החינוך, כארגון גדול שכל עיסוקו הוא הוראה ולמידה שפעל על פי מבנים ארגוניים קשיחים, מפעיל היום ובוחן שיטות שונות המאפשרות למידה מבוזרת וכן את והעלויות הנדרשות למימושן באמצעות למידה מרחוק.

הלמידה מרחוק מאפשרת להגיע אל לומדים בכל מקום ובכל זמן, ולהציע להם לימודים איכותיים ואפקטיביים, באמצעות טובי המומחים מכל תחום [מהארץ ומהעולם]. ואכן, גיבוש 'כיתה וירטואלית', המורכבת מכמה כיתות קטנות ומרוחקות ומתלמידים בודדים, היא מציאות בר קיימא.
לסיכום ניתן לומר שכל האגדות עליהן חונכנו וגדלנו מערש ימיה של האנושות מתגמדות מול האפשרויות שהאינטרנט מספק לנו. אלדין לא נזקק למנורת הקסמים הוא יכל ללמוד קורס לקוסמים באינטרנט.
עלי בבא יכל להריץ את הסיסמא למערה במחשב ולא לסכן עצמו במעקב אחר השודדים ואילו החתול במגפיים, לא היה נזקק לכל הטריקים עבור אדונו המכובד, הוא היה פותח קורס באינטרנט, כיצד להרויח מליונים והצלחתו היתה מובטחת. גם אתם, אם תבואו ללמוד או ליצור קורס באמצעות האינטרנט, זיכרו שאתם אלו הגורמים לקסם לקרום עור וגידים במציאות הוירטואלית. אתם לא זקוקים לחתול במגפיים וגם לא למנורת פלאים, עליכם פשוט לגלוש רחוק ככל האפשר, לצבור ידע ולנסות להפיק מכך תועלת.
כפי שאמרו חכמים; לחלום זה טוב אבל צריך גם להגשים!
גלישה נעימה!

שם מלא:
עיר:
אימייל:
טלפון:
-
לימודים אינפו בגוגל
רכבת ישראל - לוח זמנים
מחשבון קלוריות מקיף
ויזה לאירופה
מהו מיתוג עסקי נכון, מיתוג מוצר או מיתוג חברה?
ביטוח לאומי אזור אישי
סרטי גמר
רכבת קלה
אימון אישי
הכשרת מאלפי חיות
רפואה וטרינרית משלימה
לימודים אינפו
פסיכומטרי
קוסמטיקה רפואית
לימודי מחשבים
לימודי איפור
לימודי קוסמטיקה וטיפוח
תואר בהנדסה בתל אביב
לימודי קוסמטיקה, קורס איפור
מכינה קדם אקדמית בווינגייט
לימודי הנדסה תואר B.Sc. בצפון
הכשרת מטפלים
לימודי רפואה משלימה
לימודי עיצוב אופנה
מכינה ללימודי רפואה בחו''ל
פסיכומטרי
לימודי הוראה חינוך
הכשרת מאלפי כלבים
המועצה להשכלה גבוהה
אינדקס עסקים
לימודים
אינדקס לימודים
בניית אתרים

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS