לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
חדשות לימודים
מכללות
מה ללמוד
הטבות לגולשי האתר
יעוץ והכוונה
מסלולי לימודים
ספרים
תחומים מובילים
תרגום ועריכה
אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בעמ
אגודת הסטודנטים
הקו האדום ישרת אלפי סטודנטים שיסעו ברכבת הקלה ללימודים במכללות ובאוניברסיטאות
לימודי העצמה נשית - מדוע אין חוג המטפח העצמה לנשים
האקדמיה כסביבה בטוחה
כיצד בוחרים התמחות במשפטים?
באיזי שף תוכלו ללמוד בישול ממיטב השפים
הכירו את איזי גרייד – מרכז הסיוע לסטודנט
מה חשוב לבדוק לפני שלוקחים הלוואה לכל לקוחות הבנקים?
תרגול פסיכומטרי במערכת מתקדמת
בחר קטגורית לימודים בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר איזור

מיזם ענק לפיתוח והעצמה אישית של מורים ותלמידים

לראשונה בישראל, מיזם ענק לפיתוח והעצמה אישית של מורים ותלמידים בהיקף ארצי נרחב. את הבשורה מביאה רשת עמל 1 שהגתה את תוכנית חוסן נעורים, שתופעל ב- 53 בתי ספר של הרשת בארץ. הרשת משקיעה בתכנית הייחודית כ-5 מיליון שקלים. מטרת התכנית, להביא לפיתוח קידום והעצמה אישית של בני הנוער, ולקדם באופן משמעותי את רווחתם הנפשית, הפיסית והחברתית.

השגת המטרה היא בתוכנית מערכתית כוללת, המתייחסת לכלל היבטי החיים של התלמידים: בית הספר, הבית, המשפחה, חברים ושאר המסגרות אליהן הם משתייכים. מפתחי התכנית מאמינים, כי יישומה יסייע לשיפור פני החברה כולה, תוך צמצום תופעות כגון אלימות ונדליזם, סמים, אלכוהול ונשירה מבית הספר. יו'ר רשת עמל, יעקב שמאי, שם לו למטרה לנהל מערכה רשתית כוללת לצמצום תופעות אלו, ולצורך כך רתם את ד'ר יוסי הראל וצוותו להפעלת המיזם היחודי בבתי הספר של הרשת.
ייחודה של התוכנית הוא בכך שהינה מקנה כלים מעשיים אופרטיביים ליישום מיידי בבתי הספר. היא תתרכז בשלשה תחומים עקריים- שיפור אקלים בית ספרי, העצמת מעורבות הורים ופיתוח התנדבות ומעורבות אישית של התלמידים בקהילה.
תכנית חוסן נעורים היא פרי פיתוחם של ד'ר יוסי הראל, והצוות המקצועי של מכון Well Being International [WBI] [מכון בינלאומי לקידום רווחתם של בני נוער]. ד'ר הראל, מנהל המכון, הינו ראש תוכנית המחקר הבינלאומי על רווחתם ובריאותם של בני נוער וראש המגמה לתארים מתקדמים בסוציולוגיה של הבריאות באוניברסיטת בר אילן. הוא בוגר של תוכנית הפוסט-דוקטורט באפידמיולוגיה ורפואה מונעת [EIS] של המרכז האמריקאי לבקרת מחלות באטלנטה, הוא בעל תואר דוקטור לפילוסופיה מהמחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטה של מישיגן באן-ארבור, ארה'ב, ותאר שני בסוציולוגיה ומתודולוגיה, עם התמקדות בשיטות מחקר באוכלוסיות גדולות ובניתוח רב-משתני מאוניברסיטת בר אילן.
התכנית מושתתת על המודל המדעי העדכני ביותר בעולם, וכוללת יצירת שיתוף פעולה הדוק בין בתי הספר והגורמים האחרים המטפלים בנוער. מדובר במודל מדעי משולש, המתבסס על: אסטרטגיה מערכתית, מערכת ניטור להערכה מדעית, ויישום הוליסטי ב'תוכנית 10 הכוונות'.
המודל האסטרטגי מתמקד בהעצמת הבסיס החיובי של הרווחה הנפשית, הפיסית והחברתית של המתבגרים.
בלב האסטרטגיה, תכנית הוליסטית בשם תוכנית 10 הכוונות, לשיפור החוויה הבית ספרית בעזרת מגוון כלים, לשיפור רווחתם של מורים ותלמידים. התוכנית תועבר בעזרת סדנאות עבודה חווייתיות לצוותים העובדים בבית הספר. שיפור האקלים הבית ספרי יתרכז בשנה הראשונה על חדר המורים, ולמורים יוענקו כלים שיוכלו להפעיל בעבודתם עם התלמידים. הצוותים יקבלו באמצעות סדנאות אישיות והתנסות אישית, כלים מעשיים לשיפור החוויה הבית ספרית בעשרה תחומים, הכוללים נושאים כגון: מנהיגות וניהול כיתה, טיפול יעיל בילדים מאתגרים, רוגע, הקשבה, שקט, תיעול כעסים ועוד.
הדגש בסדנאות אלה יהיה על התנסות אישית של המורים בכל חדרי המורים, במשחקי קבוצה, דרמה, משחקי תפקיד ועוד.
נושא חשוב שיטופל בהרחבה, יכשיר את הצוותים המובילים הבית ספריים לפיתוח 'מרחבים מעוררי צמיחה'. מטרתם: ליצור מקומות בהם תלמידים יוכלו לעסוק בנושאים מאתגרים חיובית, שאינם בהכרח קשורים לתכנית הלימודים. מדובר במרחבים מגוונים: מרחבי שקט/רוגע, מרחבי אומנות [מוסיקה, ציור, פיסול וכו'] או מרחבים אקולוגיים בהם חווים אקולוגיה סביבתית ולומדים על אקולוגיה התנהגותית וחברתית.
תוכנית 'חוסן נעורים' כוללת מערכת ניטור. תחומי המידע שיאספו במערכת הניטור, יושגו, בין היתר, באמצעות סקר ענק בקרב התלמידים, שיכלול הבטים רבים: תפיסות לגבי הזירות החברתיות המרכזיות [משפחה ומעורבות הורים, אקלים בית ספרי, מעורבות קהילתית, חברים]; בריאות נפשית והתנהגויות סיכון [מדדי אושר ורווחה נפשית, דימוי עצמי ובטחון עצמי, מדדי מצוקה נפשיים]; פעילויות בשעות הפנאי: שביעות רצון וצרכים מבית הספר ומהרשת, משפחה ועוד..
הטמעת האסטרטגיה להעצמה אישית של הנוער, כוללת עבודה אינטנסיבית עם כלל הגופים הנוגעים לבית הספר: הנהגה רשת עמל [ועדת היגוי רשתית], פורום מנהלים, צוותים מובילים בית ספריים, חדרי המורים, וכמובן התלמידים במרכז. התלמידים יהיו שותפים מלאים לפעילות האינטנסיבית ,בכל הנוגע לזיהוי יעדים ושיפור האקלים הבית ספרי.
יו'ר רשת עמל, יעקב שמאי: הרשת בחרה להשקיע בתוכנית ארצית כוללת ומקיפה, שמתחילה דווקא בחיזוק והענקת כלים לצוות המורים, מתוך בטחון כי רק תוכנית כוללת , רב מערכתית, ארוכת טווח, המבוססת על מודלים מדעיים מוכחים, תחזק את הטוב, החיובי והייחודי בכל תלמיד. אני מאמין כי עם יישום התוכנית, תלמידי ומחנכי ישראל יהיו מאושרים יותר, בעלי ביטחון ביכולתם, וינהגו בדרכים שאינן כוללות ביטויי אלימות.
כרשת ארצית, שחרתה על דגלה את נושא החינוך גם כמוביל חברתי, מקווה הרשת , כי מיזם זה יהווה מנוף למיזמים נוספים ברמה המערכתית הכוללת.

 


שם מלא:
עיר:
אימייל:
טלפון:
-
לימודים אינפו בגוגל
רכבת ישראל - לוח זמנים
מחשבון קלוריות מקיף
ויזה לאירופה
מהו מיתוג עסקי נכון, מיתוג מוצר או מיתוג חברה?
ביטוח לאומי אזור אישי
סרטי גמר
רכבת קלה
אימון אישי
הכשרת מאלפי חיות
רפואה וטרינרית משלימה
לימודים אינפו
פסיכומטרי
קוסמטיקה רפואית
לימודי מחשבים
לימודי איפור
לימודי קוסמטיקה וטיפוח
תואר בהנדסה בתל אביב
לימודי קוסמטיקה, קורס איפור
מכינה קדם אקדמית בווינגייט
לימודי הנדסה תואר B.Sc. בצפון
הכשרת מטפלים
לימודי רפואה משלימה
לימודי עיצוב אופנה
מכינה ללימודי רפואה בחו''ל
פסיכומטרי
לימודי הוראה חינוך
הכשרת מאלפי כלבים
המועצה להשכלה גבוהה
אינדקס עסקים
לימודים
אינדקס לימודים
בניית אתרים

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS