לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
חדשות לימודים
מכללות
מה ללמוד
הטבות לגולשי האתר
יעוץ והכוונה
מסלולי לימודים
ספרים
תחומים מובילים
תרגום ועריכה
אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בעמ
אגודת הסטודנטים
הקו האדום ישרת אלפי סטודנטים שיסעו ברכבת הקלה ללימודים במכללות ובאוניברסיטאות
לימודי העצמה נשית - מדוע אין חוג המטפח העצמה לנשים
האקדמיה כסביבה בטוחה
כיצד בוחרים התמחות במשפטים?
באיזי שף תוכלו ללמוד בישול ממיטב השפים
הכירו את איזי גרייד – מרכז הסיוע לסטודנט
מה חשוב לבדוק לפני שלוקחים הלוואה לכל לקוחות הבנקים?
תרגול פסיכומטרי במערכת מתקדמת
בחר קטגורית לימודים בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר איזור

אמנות המצגת - טיפים לביצוע מצגת אפקטיבית

הרצאה מול אנשים תוך שימוש במצגת הינה סיטואציה מוכרת לרובנו ולסטודנטים במיוחד. על מנת שהמצגת תהיה מוצלחת ובכדי להעביר רעיון מרכזי ברור, כדאי לעקוב אחר כמה טיפים שיעזרו לכל אחד מאתנו להפוך לאמן מצגות.

מצגת היא פעולת מכירה. בהבדל קטן... במצגת אנחנו מוכרים רעיון, או במלים אחרות, צריכים לשכנע את המאזינים 'לקנות' את המסר, העמדה או 'הכיוון' עליהם אנו מצביעים במהלך המצגת.
אם עד כאן הסכמנו, הרי שביצוע המצגת המוצלחת חייב לעמוד בכל התנאים הוהופכים מכירה של מוצר למוצלחת.
ראשית, בכדי לבצע מצגת מוצלחת יש להגיע לשליטה גבוה עד מוחלטת בהיבט התוכני – שליטה בחומר על בוריו, הכרת מבנה המצגת, מוכנות לשאלות החורגות מתחום ההגדרה המיידי של המצגת ועוד.
בנוסף, היות ובמכירה עסקינן, הרי שמבצע המצגת חייב להיות מסוגל ליצור קשר טוב עם הקהל, להקרין בטחון ולהיתפס כמקצוען.
מה נדרש על מנת להפוך לאמן מצגות?
· הבנת העקרונות לבניית המצגת, תוך התייחסות לקהל המטרה ולנסיבות הארגוניות הרלבנטיות.
· בניית המצגת כמוצר, העונה על צרכי המשתמש.
· הקניית עקרונות המצגת הנכונה – שימוש במרחב, בגוף ובקול, בעזרים ועוד – בכדי ליצור קשב ולרתק את המשתתפים.
· הקניית ארגז 'כלי חירום' להתמודדות עם בעיות אפשריות בביצוע מצגות – התגברות על בעיות הבנה, בעויות איבוד קשב, משתתפים שאינם משתפים פעולה ועוד.
אז איך מוכרים רעיון?
בכדי למכור רעיון צריך להבין שמכירה היא בעצם חיבור בין צרכים ומענים:
ללקוח יש צרכים שונים, ואם אני גורם לו לראות איך הוא יכול לקבל ממני מענים לצרכיו – אני יכול לספק לו את הצרכים הללו. בגדול, אפשר למקם כל צורך, אינטרס או רצון של הלקוח במיקום מסוים שנובע מצירוף של שלושה רצפים:
א. צרכים רציונליים – צרכים אמוציונליים.
ב. צרכים גלויים – צרכים מוסווים.
ג. צרכים ריאליים – צרכים לא-ריאליים [כלומר, כאלה שאין באפשרותי לתת להם מענה].
אם נמשיך ונפתח את הרציונל הזה נראה, למשל, כי ללקוח יש צרכים כגון צרכים רציונליים [ת'אכלס]: מצגת העוסקת בחומר המעניין אותו [בלי 'בלבולי מוח' על נושאים 'אחרים'] ומתן תשובות אפקטיביות לנושאים המטרידים את הלקוח.
אולם, ללקוח יש גם צרכים אמוציונלים. ולכן הוא ירצה לפגוש במציג המקרין מקצוענות ויוצר רושם רציני ושליטה בחומר, מציג המאמין בדברים עליהם הוא מדבר והרצאה מעניינת ולעניין.
אם אלה צרכי הלקוח השונים [חלקם לפחות] נשאלת השאלה מה צריך לעשות המציג בכדי לחבר בין צרכי המקשיבים לו [הקהל] לפתרונות המוצגים במצגת?
התשובה לשאלה זו כוללת את הנקודות הבאות:
· הכנה מקדימה של החומר: לדעת בדיוק על מה אני, כמציג, הולך לדבר ולשלוט בחומר שאני עומד להעביר, להכיר את הנושא הרבה מעבר למה שעליו אני מתכנן לדבר, לתרגל מספיק פעמים את העברת החומר בהרצאה עד למצב שבו אני יודע את החומר בע'פ, כמעט, יודע 'מה בא אחרי מה' ומסוגל לעבור בלי בעיה מחלק אחד של המצגת לחלק אחר.
· הכנה מקדימה – קהל : ללמוד לפני מי אני הולך לדבר – גיל, ניסיון, רמת השליטה של השומעים בנושא המצגת ועוד, וביצוע התאמות נדרשות במצגת בהתאם לרמת הקהל ואפיוניו האחרים.
· הכנה מקדימה – מרצה : עבודה על האלמנטים השונים הקשורים לתקשורת הבלתי-מילולית ולאופן השימוש בקול והכנה להתמודדות עם בעיות אפשריות בהרצאה: שאלות קשות והפרעות קהל, משתתפים שאינן משתפים פעולה, בעיות עם עזרים ובעיות אחרות.
מהן הנקודות המרכזיות בבניית המצגת
א. אפיון קהל המטרה – בעיות או צרכים במצב הקיים, עמדות כלפי המציג, המצגת או מטרות התהליך [שבמסגרתו מתבצעת המצגת] וכדומה.
ב. הגדרת מטרות המצגת: הצגת מידע חדש, שיפור ביצועים בתחום מוגדר, פתרון בעיות או מטרות אחרות.
ג. אפיון הדרך שבה יוצגו מטרות הסדנא לקהל המטרה [כך שהמשתתפים יראו איך המצגת מספקת להם כלים למילוי צורכיהם ו/או תיתן להם פתרונות לבעיות קיימות].
ד. תכנון אופן הצגת הנושא - בהרצאה, דיון מודרך, ניתוח אירוע או בדרכים אחרות.
ה. הכנת הנושא, רכישת שליטה בתוכן המצגת והדגשת נקודות חשובות לאורכה.
ו. הכנת המקום בו תבוצע המצגת והכנת חומרים לחלוקה.
לסיכום, חכמים גרסו כי סוף מעשה [מוצלח] במחשבה תחילה. ברוח זו, הכנה נכונה ומלאה של המצגת תתרום להצלחת המציג ולהשגת המטרות שלשמן מבוצעת המצגת.
מאת: ניר בן לביא - מנהל מקצועי במכללת סקיליקס

שם מלא:
עיר:
אימייל:
טלפון:
-
לימודים אינפו בגוגל
רכבת ישראל - לוח זמנים
מחשבון קלוריות מקיף
ויזה לאירופה
מהו מיתוג עסקי נכון, מיתוג מוצר או מיתוג חברה?
ביטוח לאומי אזור אישי
סרטי גמר
רכבת קלה
אימון אישי
הכשרת מאלפי חיות
רפואה וטרינרית משלימה
לימודים אינפו
פסיכומטרי
קוסמטיקה רפואית
לימודי מחשבים
לימודי איפור
לימודי קוסמטיקה וטיפוח
תואר בהנדסה בתל אביב
לימודי קוסמטיקה, קורס איפור
מכינה קדם אקדמית בווינגייט
לימודי הנדסה תואר B.Sc. בצפון
הכשרת מטפלים
לימודי רפואה משלימה
לימודי עיצוב אופנה
מכינה ללימודי רפואה בחו''ל
פסיכומטרי
לימודי הוראה חינוך
הכשרת מאלפי כלבים
המועצה להשכלה גבוהה
אינדקס עסקים
לימודים
אינדקס לימודים
בניית אתרים

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS