לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
חדשות לימודים
מכללות
מה ללמוד
הטבות לגולשי האתר
יעוץ והכוונה
מסלולי לימודים
ספרים
תחומים מובילים
תרגום ועריכה
אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בעמ
אגודת הסטודנטים
הקו האדום ישרת אלפי סטודנטים שיסעו ברכבת הקלה ללימודים במכללות ובאוניברסיטאות
לימודי העצמה נשית - מדוע אין חוג המטפח העצמה לנשים
האקדמיה כסביבה בטוחה
כיצד בוחרים התמחות במשפטים?
באיזי שף תוכלו ללמוד בישול ממיטב השפים
הכירו את איזי גרייד – מרכז הסיוע לסטודנט
מה חשוב לבדוק לפני שלוקחים הלוואה לכל לקוחות הבנקים?
תרגול פסיכומטרי במערכת מתקדמת
בחר קטגורית לימודים בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר איזור

לימודי רפלקסולוגיה קואורדינטיבית - הכל על השיטה

לימודי רפלקסולוגיה קואורדינטיבית, היא שיטה שפותחה על ידי שמואל זיידל, מקים המכון לאקולוגיה אנושית. לדבריו, רפלקסולוגיה קואורדינטיבית שונה לחלוטין מכל גישה ושיטת רפלקסולוגיה אחרת, היא שונה ויזואלית והיא שונה תחושתית. רפלקסולוגיה קואורדינטיבית מאפשרת לעוסק בה לפתח את רמת האינטליגנציה החשיבתית והאינטליגנציה הרגשית. למטפל בה היא מהווה נתיב כניסה יעיל אל תוך עצמו ונתיב לתת מתוך עצמו.

אחת המטרות של הרפואה הטבעית והרפלקסולוגיה הקואורדינטיבית היא ההשתלבות עם הרפואה הקובנציונלית. שיטת הרפלקסולוגיה הקואורדינטיבית מאפשרת חשיבה על דרכים שונות ומגוונות של השתלבות.

ישנם כבר מהלכים כאלה מהעבר ובהווה. גישת המחשבה החופשית, ההתבוננות החופשית וגישת הטיפול החופשי מאפשרים למטפלים תובנות רבות כדי ליצור השתלבות, בין אם זה בטיפול בקבוצות הומוגניות של בעיות ומחלות ובין אם זה במחקר או טיפול ביחידים.
על פי רוב עסוקים כל הרפלקסולוגים באיפה ללחוץ, בדרך כלל הם מחפשים נקודות לחיצה פלאיות. ברפלקסולוגיה הקואורדינטיבית ההתייחסות הרבה ביותר היא באיך לבצע ולממש הלכה למעשה את התובנות, משמע, השילוב שבין עוצמות הלחץ, קצב, כיווני הטיפול והצירופים. בסופו של דבר ההשתלבות תיטיב עם המטופלים ועם המטפלים. הציבור לבטח חפץ בזאת. דרך הרפואה המשולבת היא עתידית ובחזון. חשוב להקדיש למהלכים אלה הרבה מחשבה ומשאבים.
שיטת הרפלקסולוגיה הקואורדינטיבית פותחה על ידי שמואל זיידל בישראל החל משנת 1982 כגישה לטיפול והוראה. 'מקורותיה והשראותיה לקוחים מהיותי במשך זמן רב רקדן, מוזיקאי, חוקר תנועת בעלי חיים, אוסף ומתעד ריקודי עדות בישראל ומפתח גישת החינוך הגופני לעיוורים בישראל', מדגיש זיידל, 'הריקוד חייב קואורדינציה גופנית, הקשבה גופנית והתעמקות רוחנית ונפשית. שיטת הרפלקסולוגיה הקואורדינטיבית הינה פרי התהליכים שבהם הייתי שרוי פרק זמן ארוך בחיי, ומשלבת קואורדינציה מחשבתית יחד עם קואורדינציה גופנית. כדי לבצע ולטפל ברפלקסולוגיה קואורדינטיבית על המטפל להיות מרוכז בעצמו, במחשבותיו ובמטרת הטיפול, שאם לא כן, אין אפשרות לטפל בשיטה זו כראוי'.
הוראת המקצוע למטפלים ולמורים. גישת הלימוד של הרפלקסולוגיה הקואורדינטיבית למטפלים מתעמקת בחוכמת התלמידים, משמע, איך להוציא ולהפיק את החוכמה, האינטרפרטציה והיצירתיות האישית מכל אחד ואחת. כי בסופו של דבר החיבור בטיפול הוא אישי. קורסים למורים לרפלקסולוגיה קואורדינטיבית מכשירים את המתלמדים מתודית, דידקטית ומעשית להוראת המקצוע.
האלמנטים המייחדים את הרפלקסולוגיה הקואורדינטיבית:

גישת מחשבה חופשית. צורת החשיבה הטבעית של האדם היא חשיבה קואורדינטיבית-צירופית. משמע, מוחו של האדם מקיש דבר מתוך דבר, מחבר חיבורים, חושב בהיגיון פשוט על צירופים. הפעולה הבו-זמנית בשתי הידיים, הינה תוצר של קשר הידיים למוחו של האדם ותוצר הצירופים המחשבתיים הבאים לידי ביטוי בטיפול.
גישת התבוננות חופשית. התבוננות חופשית נובעת מיכולת התמרון המחשבתית ומהיכולת לראות דבר מה מזוויות מבט שונות. כדי לראות בצורה כזו על האדם לשכלל את היכולת לצאת מעולם הנוחות, המוכר והידוע לו, ולהציב את עצמו כל פעם מחדש בעמדת תצפית שונה, שאם לא כך יראו הדברים תמיד אותו הדבר.
גישת טיפול חופשית. המשמעות של הגישה החופשית באה לידי ביטוי בכך שאין יושבים מול כפות רגליו של המטופל בלבד, אלא מסתובבים סביבו ומסובבים אותו על הגב, על הצד ועל הבטן על פי הצורך, משמע חופש תימרון. גישת טיפול חופשית דורשת הפעלה של גוף המטפל בצורה חופשית ובחריצות. גישת טיפול חופשית מאפשרת יצירתיות וחשיבה אינטואיטיבית.
קריאת האישיות בכפות הרגליים. נעשית ברוח הגישה החופשית של הרפלקסולוגיה הקואורדינטיבית. נושא זה בא לידי ביטוי ב'קריאה הדמייתית אינטואיטיבית בכפות הרגליים'. מטרתה טיפוח ההתפתחות האישית וחיזוק הפרשנות האישית, מאחר וכל מטפל מתחבר אישית, עם האמת שלו, אל המטופל.
תהליך הכשרה מעין זה חשוב ביותר. בתהליך זה, המלווה את מסלול ההכשרה הכללי, על התלמיד להתעמק בתהליכי החשיבה שלו עם עצמו ויחד עם זאת להקשיב לתהליכי החשיבה של הקבוצה איתה הוא נמצא בתהליך ההכשרה. הקשבה פנימית היא כעין התבוננות בנוף האישי הפנימי ללא ביקורת. התבוננות הדמייתית משולה לתהליכי מפגש עם כפות רגלי אנשים רבים. יש לצאת מתוך הנחה כי כל מחשבה הדמייתית אינטואיטיבית היא למעשה מציאות ממשית. גישה זו שונה מכל גישה בה מלמד המורה את האינטרפטציות האישיות שלו, שיתכן שגם אותן שמע מהמורה שלימד אותו. הגישה נועדה לפתח את החשיבה של כל תלמיד. כל גילוי וכל הארה מעניקה תחושת סיפוק גדולה בהתפתחות האישית, כאילו נגלה דבר חדש, למרות שאין חדש תחת השמש.
הטיפול בשוקיים. אחד הדברים המייחדים את הרפלקסולוגיה הקואורדינטיבית הוא הטיפול בשוקיים. השוקיים מצויות ומחברות בין כפות הרגליים לבין הגוף. בכפות הרגליים משתקף הגוף ודרך הכפות ניתן להגיע אליו. רמת הצירקולציה בשוקיים נמוכה וישנן הרבה תופעו ת של ורידים, בצקות וזמן החלמה איטי של פצעים וחבלות, משמע, השוקיים הן כעין 'איבר חוסם'. למרות זאת, משמשות השוקיים אזור שדרכו ניתן להעצים את הטיפול הניתן בכפות הרגליים. שנאמר 'פתחתם בשוקיים העצמתם את הטיפול הרפלקסולוגי'.
אורכן של השוקיים ביחס לכפות הרגליים מאפשר להשתמש בהן ובכלי הדם הארוכים שבהן כדי לנתב ולהעצים את כיווני הטיפול. כמו כן בשוקיים גלומים קשרים מהיבטים של אזורי האורך ושל אזורי הרוחב שבגוף.
'מבפנים החוצה' ו'מהחוץ פנימה'. הכיוון של 'מבפנים החוצה' קשור לזרימת הדם העורקי. כיוון זה מתייחס לפעולה על השוקיים והכפות מהברך אל קצות האצבעות. כמו כן יש גם התייחסות לסדר הטיפול שמהעקב על האצבעות. הכיוון של 'מבחוץ פנימה' קשור לזרימת הדם הורידי וזרימת הלימפה. כיוון זה מתייחס לפעולה על כפות הרגליים והשוקיים מקצות האצבעות אל הברך. כמו כן יש גם התייחסות לסדר הטיפול מהאצבעות אל העקב. לעתים פועלים בסדר על פי היגיון ההשתקפות הפיזיולוגית של מערכות הגוף בכפות הרגליים ולעיתים פועלים בהתאם להיגיון של זרימת הדם 'מבפנים החוצה' או 'מבחוץ פנימה'.
השתקפות הגוף בכפות הרגליים. יש להבין כי אין בכפות הרגליים איברים. אין כבד, אין לב ואין ראות. אך בכפות הרגליים יש את ממדי השתקפות הגוף והנפש. כל נקודה הנקראת בשם איבר מסויים משקפת את גופו, את רוחו ואת קשריו לאברי הגוף האחרים. השתקפות הגוף והנפש בכפות הרגליים היא פלאית. להגיע אל הגוף דרכן זה פלא. בקיצורו של עניין אנו יודעים לעשות בדיוק דבר מה שאיננו מבינים.
השתקפות הגוף בכפות הרגליים היא בפועל חיבור איבריו אל האדמה. למעשה אנו מטפלים במצבי הניתוק מהאדמה המסמלת: מציאות, בסיס, הרגלי תזונה, הרגלי חשיבה, אורח חיים, הרגלי היגיינה ועוד.
קשב וריכוז. כל טיפול משמעותו שעור למטופל והמטפל הוא גם כמדריך ומורה. לגישה זו יש להכשיר את המטפלים. הצורך לשכלל את יכולת גופו של המטופל להפיק תועלת מהטיפול מחייב הקשבה תחושתית לטיפול הנעשה בכפות הרגליים ולתהודות הטיפול בגופו ונפשו. לגישה זו יש להכשיר את המטפלים. ככל שהמטופל ילמד להקשיב תחושתית לטיפול כך גופו יפיק מהטיפול תועלת. חיבור המטפל וכוונותיו יהיו יותר ויותר אפקטיביים. תמיד קל יותר לשוחח עם אדם שמקשיב ולהרגיש שהדברים שאתה אומר נופלים על אוזן קשבת ולב פתוח.

*המידע באדיבות שמואל זיידל, מנהל המכון לאקולוגיה אנושית.


למידע נוסף על המכון לאקולוגיה אנושית לחץ/י כאן..


שם מלא:
עיר:
אימייל:
טלפון:
-
לימודים אינפו בגוגל
רכבת ישראל - לוח זמנים
מחשבון קלוריות מקיף
ויזה לאירופה
מהו מיתוג עסקי נכון, מיתוג מוצר או מיתוג חברה?
ביטוח לאומי אזור אישי
סרטי גמר
רכבת קלה
אימון אישי
הכשרת מאלפי חיות
רפואה וטרינרית משלימה
לימודים אינפו
פסיכומטרי
קוסמטיקה רפואית
לימודי מחשבים
לימודי איפור
לימודי קוסמטיקה וטיפוח
תואר בהנדסה בתל אביב
לימודי קוסמטיקה, קורס איפור
מכינה קדם אקדמית בווינגייט
לימודי הנדסה תואר B.Sc. בצפון
הכשרת מטפלים
לימודי רפואה משלימה
לימודי עיצוב אופנה
מכינה ללימודי רפואה בחו''ל
פסיכומטרי
לימודי הוראה חינוך
הכשרת מאלפי כלבים
המועצה להשכלה גבוהה
אינדקס עסקים
לימודים
אינדקס לימודים
בניית אתרים

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS