לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
חדשות לימודים
מכללות
מה ללמוד
הטבות לגולשי האתר
יעוץ והכוונה
מסלולי לימודים
ספרים
תחומים מובילים
תרגום ועריכה
אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בעמ
אגודת הסטודנטים
הקו האדום ישרת אלפי סטודנטים שיסעו ברכבת הקלה ללימודים במכללות ובאוניברסיטאות
לימודי העצמה נשית - מדוע אין חוג המטפח העצמה לנשים
האקדמיה כסביבה בטוחה
כיצד בוחרים התמחות במשפטים?
באיזי שף תוכלו ללמוד בישול ממיטב השפים
הכירו את איזי גרייד – מרכז הסיוע לסטודנט
מה חשוב לבדוק לפני שלוקחים הלוואה לכל לקוחות הבנקים?
תרגול פסיכומטרי במערכת מתקדמת
בחר קטגורית לימודים בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר איזור

תדמור: ניהול והפקת אירועים - רובוטים, מחשבים וטכנולוגיה

רובוטים, תחרויות אינטראקטיביות, הרשמה ממוחשבת והתרמות סלולריות. פיתוחים טכנולוגיים מאפשרים למפיקים ליצור חוויות יצירתיות ומפתיעות במיוחד עבור הלקוח, שרק צריך לחלום. גבריאל דובק מנהל חברת הפקות ותוכן והמרכז המקצועי של המגמה לניהול והפקת אירועים בבי'ס תדמור ועפר לשם, מהנדס תוכנה שהקים חברה המספקת שירותי טכנולוגיה מתקדמת לאירועים, מדגימים את העתיד בתחום הפקת האירועים באדיבות בית הספר תדמור.

בטקס הפתיחה של אולימפיאדת בייג'ינג הוכיחה התרבות הסינית ששנים אחרי שהביאה לעולם המצאות חשובות כגון: הנייר, הדפוס, אבק השריפה, נייר הטואלט, הגפרורים והאיטריות, היא ממשיכה להפתיע בחדשנות. הטקס כלל מופע מרהיב של יכולות טכנולוגיות גבוהות, אשר יצרו אפקטים מרהיבים ביופיים ובמורכבותם.
מפיקי אירועים נחשפים היום למגוון של אמצעים טכנולוגיים שבכוחם לשדרג כל אירוע, ותחום ההתמחות של מקצועות המולטימדיה והפירוטכניקה רק הולך ומתבסס. 'מפיק הוא כמו מנצח על תזמורת, אשר נעזר במומחים מתחומים שונים', אומר גבריאל דובק, מנהל חברת דובק הפקות ותוכן והמרכז המקצועי של המגמה לניהול והפקת אירועים בבית הספר תדמור. “כמו שהוא פונה אל במאים, מעצבים ורעיונאים הוא גם פונה אל מומחים בתחום הטכנולוגיה'.
אילו טכנולוגיות חדשות נכנסו לשימוש בהפקת אירועים בשנים האחרונות?

דובק מונה מספר טכנולוגיות חדשות בתחום התאורה, הסלולר והמדיה: 'לדים משרתים את האירועים הגדולים ומצטלמים היטב בשידור. ניתן ליצור בעזרתם תפאורות מתחלפות באמצעות הקרנה של אימג'ים, לוגואים או גרפיקות מתוך מחשב ולהחליפן לפי הצורך. הם גם משמשים לתאורה חכמה שמחליפה צבעים. סקרולרים ורובוסקנים הם פנסי תאורה חכמה, המצויים כיום ברחבות ריקודים, במופעים ובטקסים. מקרינים איתם לוגואים ואימאג'ים שיכולים להחליף צבעים ולנוע על פני השטח.

סקרולר תלת-ממדי: בעבר היו מקרינים שקופית ענקית על גבי קירות בגדלים ענקיים באמצעות סקרולר, שהוא מקרן שקופיות ענקי, וכך ניתן היה להפוך קיר של מפעל למעין מולין רוז' ובניין פשוט - לחומת העיר העתיקה. היום ניתן להפוך בתלת ממד יש מאין, באמצעות סקרולר תלת-ממדי שיוצר עומק, עד כדי כך שניתן לדפדף בספר ולמצוא בתוכו את המקומות שאנו רוצים לראות. ראינו זאת בטקס הדלקת המשואות האחרון על רצפת רחבת הטקס.

קיר וידאו מסונכרן [watch out]: הקרנות של מסך נושם על גבי קירות בגדלים שונים, שמכסים אולם שלם או חלקים ממנו. במסך מתחלפים חלונות ותוכנם - מעגל סגור, מצגות, הקרנת סרטים ופרסומות, ועידת וידאו באמצעות לווין. הכל על גבי רקע קבוע, שמהווה מעטפת גראפית ומכיל מיתוג, לוגואים של חסויות או שותפים, כותרות, ססמאות או מסרים שהם המוטו המרכזי של האירוע. הכל מתופעל על ידי תוכנה שיוצרת מיקס ממקורות הקרנה שונים בו זמנית: מצלמות, DVD, מחשב, ועוד. במקרים רבים ניתן להגיע לאירוע עם תקליטור ביד שבו מתוכנת כבר כל מהלך המופע מא' עד ת', כולל מצגות, סרטים, פרסומות, כרוז, קריינות ומוסיקת רקע”.
האם יש אמצעים לארגון האירועים מבחינה לוגיסטית?

'הרשמה ממוחשבת נפוצה מאוד בימינו. אישורי ההשתתפות והגבייה נעשים באמצעות תוכנות אינטרנטיות, והמחשב נותן מידע מרוכז ביום הכנס לגבי מי רשום, מי שילם, מי ישלם במקום. עם המידע הזה ניתן להנפיק תגי זיהוי ולשבץ למקומות ישיבה ולסדנאות. זוהי מדיה שמשמשת גם לעדכן נתונים של המוזמנים וליצירת מאגר שבו ניתן להשתמש אחר כך. פגישות און ליין: בהתכנסות, יריד, תערוכה או באירוע עסקי, מעבר להשתתפות ולחשיפה לממצאים החדשים בתחום, יש ערך מוסף במפגש עם קולגות מהתחום. המפגשים האלה לא חייבים להיות אקראיים, וכדי לארגן אותם קיימת תוכנה שמסנכרנת בקשות, מצליבה מידע ומפגישה לפי לוח זמנים מתואם. כך יכולים משתתפים לקבוע פגישה במיקום ידוע מראש עם ספקים, מרצים או קליינטים פוטנציאליים'.
ומה לגבי השתתפות מרחוק?

'אחד האמצעים החזקים בתחום הוא הסלולרי. לאחרונה נהוג ליזום התרמות לגופי רווחה, הצלת חיים או מלחמה במחלות קשות באמצעים סלולריים בכך שמקלידים מספר עם קוד וסכום תרומה. כך אפשר להדליק מאחור נורה בחנוכייה, חלון בבניין וכדומה. משתמשים בזה גם כדי להצביע בתכניות טלוויזיה, בבחירות באספות כלליות או בכנסים. אמצעי נוסף, דווקא לא מרחוק, הוא טריוויה אינטראקטיבית שמפעילים באירועים עסקיים להשקה או להטמעה של מסר, מוצר, דינמיקה פנים ארגונית וכדומה. ניתן להרכיב שאלון ממוקד בנושא הכנס ולהקרינו על גבי מסך, כאשר כל משתתף או קבוצת משתתפים עונים עם שלט רחוק בידם את התשובה המועדפת [multiple choice]. המחשב מעבד בזמן אמת את הנתונים ומסוגל להציג באופן מיידי גרף עם סטטיסטיקה או לדרג מקומות בתחרות. בכנס שערכנו בשנה שעברה עבור המרכז ליזמות מנהיגות יהודית הצלחנו להראות תוך פחות משעה מה מצבו של העם היהודי בתפוצות ויחסו לישראל [אצל קהל יהודי מכל העולם בגילאי 24-40]”.
רובוטים שמגישים פוקאצ'ות

עפר לשם, מהנדס תוכנה בהכשרתו, שהקים חברה המספקת שירותי טכנולוגיה מתקדמת לאירועים, מנסה לרתום את הקדמה ליצירת חוויה אחרת לגמרי. “הפרויקטים שלנו משתמשים ברובוטיקה, סלולר, מכניקה, תאורה, פירוטכניקה, אודיו, וידאו ועוד. השילוב של הטכנולוגיות האלה עם רעיון מאפשר לנו לתפור פתרון בהתאם לבריף שמביא הלקוח”.
ספר על פרויקטים שלכם
'חברת תלמה היתה הראשונה שהשתמשה בבר הרובוטים שלנו. מדובר בבר שמכיל מסכי מגע עם אפליקציה מיוחדת שמאפשרת ללקוחות לבחור במוצר שירצו לאכול. לאחר מספר שניות מקבל הלקוח את המוצר שהזמין באמצעות רובוט נוסע. באירוע אחר רצתה יצרנית סבון לחשוף מוצר חדש ולאפשר למבקרי התערוכה להתנסות בו. בנינו מתקן שהכיל שלושה מסכים העומדים אחד מתחת לשני. בראש המסך העליון היתה יד קפואה שמחזיקה בסבון. כאשר מישהו הכניס יד מתחת למסך התחתון, לחצה היד הקפואה על בקבוק הסבון והראתה טיפת סבון הנופלת כלפי מטה, עוברת ממסך למסך עד אשר טיפה אמיתית הגיעה אל היד המושטת של הלקוח”.

בבחירות האחרונות השתמש לשם במערכת ממוחשבת שהציגה באמצעות תאורה חיצונית על גבי מגדלי עזריאלי בתל ביב את תוצאות מדגם חדשות 10 לאורך כל המשדר. בתערוכה של סלקום הונח על רצפה פסנתר ענקי, כמו בסרט ביג [בכיכובו של טום האנקס], שיודע לנגן יצירות, להדריך אנשים ועוד. לשם גם משתמש בשמחקים אינטראקטיביים המשתפים את הקהל, כגון: מרוץ סוסים באמצעות הודעות SMS, מירוץ אופניים המשלב אופני כושר ורוכבים וירטואליים על מסך ומשחק טלפונים.
על אילו צרכים עונות הטכנולוגיות האלה?
'על הצורך להיות מקורי וחדשני. בפעילויות של שיווק וקידום מכירות הרעיון הוא לא לעשות את מה שאחרים עשו. לכן, התפקיד שלנו הוא ליצור פתרונות ספציפיים עבור צרכי הלקוח”.
למי זה מתאים?
'יש לקוחות שמתקשים להתחבר אלינו ולדברים המשוגעים שאנחנו מציעים. צריך אומץ בשביל ללכת על רעיון משוגע בלי שרואים אותו עובד”.
האם שימוש בטכנולוגיות מתקדמות עשוי לחסוך בעלויות?
'בדרך כלל לא, טכנולוגיות אלו יקרות מהשיטות הקדמוניות. אבל התוצאה והערך המוסף מוצלחים ואיכותיים יותר ומעבירים את הרגש והמסר באופן חד יותר ואפקטיבי. לכן, מה שבדרך כלל עושים המפיקים או התקציבאים זה לוותר על מרכיבים אחרים או לצמצמם את עלותם על מנת להשקיע בחידושים שעשויים לגרום להצלחת האירוע ולהשגת המטרה'. עופר לשם מסכים: “אחד החסרונות של הפרויקטים שאנחנו מציעים הוא המחיר הגבוה שלהם יחסית למוצרי מדף אחרים, אבל מי שמנסה אותנו פעם אחת לא חוזר למוצרים הרגילים'.
בימים אלה נמשכת ההרשמה לקורס ניהול והפקת אירועים וכנסים של תדמור Hospitality Training Center

 

הידיעה נכתבה על ידי טלי גלסקי
תדמור
לימודי הפקת אירועים ומלונאות

לימודי מחשבים


שם מלא:
עיר:
אימייל:
טלפון:
-
לימודים אינפו בגוגל
רכבת ישראל - לוח זמנים
מחשבון קלוריות מקיף
ויזה לאירופה
מהו מיתוג עסקי נכון, מיתוג מוצר או מיתוג חברה?
ביטוח לאומי אזור אישי
סרטי גמר
רכבת קלה
אימון אישי
הכשרת מאלפי חיות
רפואה וטרינרית משלימה
לימודים אינפו
פסיכומטרי
קוסמטיקה רפואית
לימודי מחשבים
לימודי איפור
לימודי קוסמטיקה וטיפוח
תואר בהנדסה בתל אביב
לימודי קוסמטיקה, קורס איפור
מכינה קדם אקדמית בווינגייט
לימודי הנדסה תואר B.Sc. בצפון
הכשרת מטפלים
לימודי רפואה משלימה
לימודי עיצוב אופנה
מכינה ללימודי רפואה בחו''ל
פסיכומטרי
לימודי הוראה חינוך
הכשרת מאלפי כלבים
המועצה להשכלה גבוהה
אינדקס עסקים
לימודים
אינדקס לימודים
בניית אתרים

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS