לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
חדשות לימודים
מכללות
מה ללמוד
הטבות לגולשי האתר
יעוץ והכוונה
מסלולי לימודים
ספרים
תחומים מובילים
תרגום ועריכה
אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בעמ
אגודת הסטודנטים
הקו האדום ישרת אלפי סטודנטים שיסעו ברכבת הקלה ללימודים במכללות ובאוניברסיטאות
לימודי העצמה נשית - מדוע אין חוג המטפח העצמה לנשים
האקדמיה כסביבה בטוחה
כיצד בוחרים התמחות במשפטים?
באיזי שף תוכלו ללמוד בישול ממיטב השפים
הכירו את איזי גרייד – מרכז הסיוע לסטודנט
מה חשוב לבדוק לפני שלוקחים הלוואה לכל לקוחות הבנקים?
תרגול פסיכומטרי במערכת מתקדמת
בחר קטגורית לימודים בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר איזור

המרכז האוניברסיטאי אריאל: סקס, אלימות - לא בטלוויזיה שלנו

מחקר חדש שנערך במסגרת המרכז האוניברסיטאי אריאל קובע כי אלימות בפרסומות טלוויזיה היא דבר נדיר! ד'ר אמיר חצרוני מן המרכז האוניברסיטאי אריאל מראה כי בניגוד לכל הביקורות - הפרסום הישראלי שומר על מסך נקי, ורק בפחות מ-1.5% מהפרסומות יש אלימות, בעוד חלקה הגדול מתון ואין בסיס עובדתי לביקורת כנגד הפרסום הטלוויזיוני, על כך שהוא משתמש באלימות מינית או כנגד נשים, על מנת למכור מוצרים.

המחקר, שהוא הראשון מסוגו בישראל, נערך על ידי ד'ר אמיר חצרוני מבית הספר לתקשורת של המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, ומתבסס על ניתוח כמותי אובייקטיבי ומדוקדק של מדגם מייצג הכולל 3,500 פרסומות ששודרו בערוצים 2 ו-10 בין השנים 2000 ו-2007.
עוד נמצא במחקר של המרכז האוניברסיטאי אריאל כי קיימת התנהגות אלימה בפחות מאחוז וחצי של הפרסומות. גם אז, מדובר ברוב המקרים באלימות מתונה יחסית – איום, תקיפה ללא שימוש בנשק או ירי ממרחק. אלימות מינית ואונס לא הוצגו כלל. חטיפות ועינויים היו נדירות ביותר. משמעות התוצאות היא, שצופה הטלוויזיה צריך לראות כ-70 פרסומות על מנת להיתקל במקרה אחד של אלימות. לא נמצאו הבדלים משמעותיים במשך השנים. המחקר כלל גם מדידה של האלימות בפרסומות טלוויזיה אמריקניות, ומצא כי שכיחותה כפולה כפי שהיא בישראל.
להימנעות משימוש באלימות בפרסומות יש לדעת ד'ר חצרוני כמה סיבות: צנזורה של הרשות השנייה, פחד של הפרסומאים מיצירת דימוי אלים למוצר שיבריח את הצרכנים, וחשש שהצגה של אלימות – ובייחוד אלימות מינית או אלימות כנגד נשים - תביא לתגובה זועמת של ארגונים חברתיים וארגוני נשים. בהקשר זה, אגב, אין לנשים על מה להתלונן: ב-75% ממקרי האלימות שכן מוצגים בפרסומות הגבר הוא הקורבן.
מדוע בכל זאת מתפרסמות ביקורות על ריבוי אלימות בפרסומות? ד'ר חצרוני מציע שני הסברים: ראשית, פרסומות אלימות בודדות יוצרות סקנדל תקשורתי וציבורי בגלל חריגותן בנוף, וגורמות לתחושה מוטעית שאלימות בפרסומות היא דבר שבשגרה. שנית, ישנם גופים ציבוריים, כגון שדולת הנשים והאגודה לזכויות הילד, שההצדקה הציבורית לקיומם מותנית במידה רבה בכך שיהיה, לכאורה, צורך להגן על הציבור מפני ריבוי האלימות במדיה, גם אם מבחינה מספרית מדובר בתופעה שולית.
המחקר הנוכחי שנערך במסגרת המרכז האוניברסיטאי אריאל ממשיך מחקר קודם של ד'ר חצרוני, שפורסם השנה בכתב העת האקדמי Sex Roles, ואשר הוכיח כי גם לא רק אלימות אלא גם מין אינו דבר שכיח במיוחד בפרסומות טלוויזיה ישראליות, וניתן למצוא אותו בפחות מ-4% של הפרסומות.
המרכז האוניברסיטאי אריאל
לימודי פרסום
לימודי קולנוע, טלוויזיה

 


שם מלא:
עיר:
אימייל:
טלפון:
-
לימודים אינפו בגוגל
רכבת ישראל - לוח זמנים
מחשבון קלוריות מקיף
ויזה לאירופה
מהו מיתוג עסקי נכון, מיתוג מוצר או מיתוג חברה?
ביטוח לאומי אזור אישי
סרטי גמר
רכבת קלה
אימון אישי
הכשרת מאלפי חיות
רפואה וטרינרית משלימה
לימודים אינפו
פסיכומטרי
קוסמטיקה רפואית
לימודי מחשבים
לימודי איפור
לימודי קוסמטיקה וטיפוח
תואר בהנדסה בתל אביב
לימודי קוסמטיקה, קורס איפור
מכינה קדם אקדמית בווינגייט
לימודי הנדסה תואר B.Sc. בצפון
הכשרת מטפלים
לימודי רפואה משלימה
לימודי עיצוב אופנה
מכינה ללימודי רפואה בחו''ל
פסיכומטרי
לימודי הוראה חינוך
הכשרת מאלפי כלבים
המועצה להשכלה גבוהה
אינדקס עסקים
לימודים
אינדקס לימודים
בניית אתרים

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS