לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
חדשות לימודים
מכללות
מה ללמוד
הטבות לגולשי האתר
יעוץ והכוונה
מסלולי לימודים
ספרים
תחומים מובילים
תרגום ועריכה
אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בעמ
אגודת הסטודנטים
הקו האדום ישרת אלפי סטודנטים שיסעו ברכבת הקלה ללימודים במכללות ובאוניברסיטאות
לימודי העצמה נשית - מדוע אין חוג המטפח העצמה לנשים
האקדמיה כסביבה בטוחה
כיצד בוחרים התמחות במשפטים?
באיזי שף תוכלו ללמוד בישול ממיטב השפים
הכירו את איזי גרייד – מרכז הסיוע לסטודנט
מה חשוב לבדוק לפני שלוקחים הלוואה לכל לקוחות הבנקים?
תרגול פסיכומטרי במערכת מתקדמת
בחר קטגורית לימודים בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר איזור

סטודנטים מעל גיל 30 עלולים לנשור מלימודים לתואר

סטודנט, מעל לגיל 30 ובעל הישגים נמוכים בשפה האנגלית? סיכוייך לנשור מלימודי התואר הראשון גבוהים - כך עולה ממחקר שתוצאותיו יפורסמו במהלך כנס בנושא מניעת נשירה במערכת ההשכלה הגבוהה שיתקיים באוניברסיטה העברית בירושלים. בכנס יוצגו ממצאי מחקרים שנערכו בנושא וייערך דיון אודות הדרכים למנוע נשירה. במהלך הכנס יוצג חזון המנהיגות הבכירה של מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל בדבר האתגר שמציבה תופעת הנשירה.

כנס בנושא מניעת נשירה בהשכלה הגבוהה יתקיים ביום רביעי הקרוב, 18.11.09 באוניברסיטה העברית כחלק מפעילות בנושא שוויון הזדמנויות להשכלה גבוהה של משרד דיקן הסטודנטים. הכנס ייערך בהשתתפותם של השר לענייני מיעוטים פרופ' אבישי ברוורמן, נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם בן-ששון, רקטור האוניברסיטה העברית פרופ' שרה סטרומזה וכן חוקרים מהשורה הראשונה ובכירים במערכת ההשכלה הגבוהה העוסקים במניעת הנשירה.
לדברי דיקן הסטודנטים פרופ' אסתי שהמי: 'האוניברסיטה העברית פועלת במסגרת דיקנט הסטודנטים למניעת נשירה ולקידום סטודנטים מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל. מהמחקר עולה כי אחד החסמים המרכזיים של סטודנטים אלו היא השפה האנגלית, דבר שמתבטא במתאם גבוה בין נשירה או גרירת לימודים ורמת האנגלית של הסטודנטים. בקיץ האחרון הפעלנו פיילוט של קורס קיץ באנגלית ל-65 סטודנטים מהפריפריה וכן סדנת עידוד ללימודי תואר שני בקרב הסטודנטים. שתי הפעילויות נחלו הצלחה רבה ואנו מקווים להמשיכן גם במהלך שנת הלימודים הקרובה'.
לדברי פרופ' גד יאיר מהמחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית 'תופעת נשירת תלמידים במהלך התואר הראשון מטרידה את מוסדות ההשכלה הגבוהה בעולם כולו. גרירת התואר האקדמי מעבר למספר מוגבל של שנים משמעה פגיעה תקציבית במוסדות הלימוד. נשירה של סטודנטים במהלך לימודיהם, מחייבת את האוניברסיטה לנסות ולהבין האם הדבר נעוץ במאפייניה והאם היא ערוכה למנוע תופעה זו מחד ולהתמודד עמה מאידך. המחיר החברתי של תופעת הנשירה ממוסדות ההשכלה הגבוהה יקר, משום שהפרטים החיים בחברה יהיו משכילים פחות, דבר שהשלכותיו תהיינה חינוכיות, חברתיות וכלכליות במידות רחבות היקף.


פרופ' גד יאיר וליאת רז-יורוביץ ערכו מחקר ומצאו 11 גורמי סיכון עיקריים לנשירה מלימודים: מין - אחוז הנושרים בקרב גברים גבוה בהשוואה לנשים; הגירה - אחוז הנושרים בקרב מי שאינם ילידי הארץ גבוה מזה של ילידי הארץ; לאום - אחוז הנושרים לאחר שנה או שנתיים דומה בקרב סטודנטים מהמגזר היהודי והערבי אך אחוז הנושרים לאחר שלוש שנים או יותר, גבוה יותר בקרב המגזר הערבי; גיל בעת התחלת התואר - גיל הסטודנט בעת התחלת התואר נמצא בקשר חיובי לסיכוי לנשור מן התואר; רמת האנגלית - נמצא קשר שלילי בין אחוז הנושרים מן התואר הראשון לבין רמת האנגלית של הסטודנט בתחילת התואר; ניעות בין חוגים בין השנה הראשונה והשנייה של התואר- אחוז הנושרים בקרב מי ששינו את אחד מחוגי הלימוד שלהם גבוה יותר.
ד'ר ענת גופן מבית הספר למדיניות ציבורית באוניברסיטה העברית תציג מחקר על פיו בקרב הדור הראשון של סטודנטים הלומדים במערכות ההשכלה הגבוהה, מהוות המשפחות לרוב גורם להצלחתה. הערכת ההורים את חשיבות החינוך, אשר לרוב באה לידי ביטוי במעורבותם בתהליך, משפיעה על ערכי הילדים, על שאיפותיהם ועל המוטיבציה שלהם להצליח. בד בבד, למרות הידע הנרחב בנוגע להיותה של התמיכה המשפחתית גורם קריטי בהצלחתו הלימודית של התלמיד, מתעלמת מדיניות החינוך מהסביבה הביתית ומהשפעותיה, ומתייחסת אליה כאל אילוץ בלבד. ד'ר גופן סבורה שבמקום לרתום את המשפחה, ההורים והסביבה הביתית לטובת הצלחת הילד, מרבית תוכניות ההתערבות לעידוד התלמידים אינן עושות שימוש באחד מהמשאבים העיקריים לטובת הישגים לימודיים וביתיים – ההון המשפחתי, המייצג את המשאבים הטמונים באורח חייה של המשפחה ומשפיעים על עתיד ילדיה, כדוגמת סדרי עדיפויות והשקעת זמן.
ציון רגב מקרן אייסף ישראל יעסוק בתוכניות התערבות ותוצאותיהן למניעת נשירה במערכות ההשכלה הגבוהה. לדבריו, מתן מלגה או סיוע כלכלי אחר מפחית מעט או בכלל לא את הסיכון לנשירה. לדבריו, התמודדות עם תחושת הזרות והניכור תמנע את הנשירה. סטודנט המגיע עם קשיים כלכליים, שהוא הראשון במשפחה המגיע למעמד לימודים אקדמיים, שהזירה האקדמית זרה לו ושנאלץ לעבוד קשה בכדי להגיע ללימודים אקדמיים נמצא בסיכון לנשירה. במקרה זה, המלגה לא נותנת מענה לתחושת הזרות והניכור שעלולה להפוך לנשירה ברגע שיצוצו קשיים לימודיים, גם אם מינוריים. על כן, דרושה מעטפת אישית וחברתית באמצעות יצירת קבוצת השתייכות, חיזוק הביטחון העצמי ויצירת סביבה מוגנת.
הכנס יורכב מארבעה מושבים: המושב הראשון ידון בממצאי מחקרים העוסקים בנגישות, מצויינות ונשירה ממוסדות להשכלה גבוהה; המושב השני יעסוק בתוכניות התערבות ותוצאותיהן; המושב השלישי יעסוק בהתוויה של מדיניות למניעת נשירה והמושב רביעי יתרכז בחזון וביישומה של מניעת הנשירה בהשכלה הגבוהה.
- הכנס ייערך ביוזמתה ובמימונה של קרן רוזילנד וארת'ור גילברט ויתקיים בבית מאירסדורף בקמפוס האוניברסיטה העברית הר הצופים, ירושלים.
לימודים באוניברסיטה
מימון שכר לימוד
תואר אקדמי


 


שם מלא:
עיר:
אימייל:
טלפון:
-
לימודים אינפו בגוגל
רכבת ישראל - לוח זמנים
מחשבון קלוריות מקיף
ויזה לאירופה
מהו מיתוג עסקי נכון, מיתוג מוצר או מיתוג חברה?
ביטוח לאומי אזור אישי
סרטי גמר
רכבת קלה
אימון אישי
הכשרת מאלפי חיות
רפואה וטרינרית משלימה
לימודים אינפו
פסיכומטרי
קוסמטיקה רפואית
לימודי מחשבים
לימודי איפור
לימודי קוסמטיקה וטיפוח
תואר בהנדסה בתל אביב
לימודי קוסמטיקה, קורס איפור
מכינה קדם אקדמית בווינגייט
לימודי הנדסה תואר B.Sc. בצפון
הכשרת מטפלים
לימודי רפואה משלימה
לימודי עיצוב אופנה
מכינה ללימודי רפואה בחו''ל
פסיכומטרי
לימודי הוראה חינוך
הכשרת מאלפי כלבים
המועצה להשכלה גבוהה
אינדקס עסקים
לימודים
אינדקס לימודים
בניית אתרים

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS