לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
חדשות לימודים
מכללות
מה ללמוד
הטבות לגולשי האתר
יעוץ והכוונה
מסלולי לימודים
ספרים
תחומים מובילים
תרגום ועריכה
אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בעמ
אגודת הסטודנטים
הקו האדום ישרת אלפי סטודנטים שיסעו ברכבת הקלה ללימודים במכללות ובאוניברסיטאות
לימודי העצמה נשית - מדוע אין חוג המטפח העצמה לנשים
האקדמיה כסביבה בטוחה
כיצד בוחרים התמחות במשפטים?
באיזי שף תוכלו ללמוד בישול ממיטב השפים
הכירו את איזי גרייד – מרכז הסיוע לסטודנט
מה חשוב לבדוק לפני שלוקחים הלוואה לכל לקוחות הבנקים?
תרגול פסיכומטרי במערכת מתקדמת
בחר קטגורית לימודים בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר איזור

הפר'ח המוזיקלי מלבלב - מוזיקה זה הכוח הכי חזק שיש

לאחר 3 שנות פעילות משותפת, יוצא החודש דיסק האוסף מגדלור 2009, בו מרוכזים 10 מהשירים שהופקו בהדרכת תלמידי Muzik במסגרת פרויקט פר'ח מוזיקלי. במסגרת הפרוייקט חונכים תלמידי Muzik, בשנה השלישית ללימודיהם, בתמורה למלגת לימוד צנועה, להקות נוער הפועלות במגדלור, ומובילים את הלהקות משלבי היצירה וגיבוש החומרים ועד להפקת השירים המוגמרים. את הפרוייקט יזם שרון בלנק ממרכז קידום נוער בבת ים.

לפני כשלוש שנים פנה ל-Muzik שרון בלנק - איש צעיר וחדור שליחות שהציג עצמו כרכז מוזיקלי במרכז לקידום נוער בבת ים, העונה לשם מגדלור. הוא טען כי שמע על פעילויותיו של Muzik לקידום נוער בסיכון באמצעות מוזיקה, ורצה לברר כיצד ניתן לשתף פעולה בקידום הלהקות הצעירות שהחלו להתגבש בחדר החזרות של מגדלור. Muzik נענה לאתגר, ובנה פרויקט בשם פר'ח מוזיקלי.

במסגרת הפרוייקט חונכים תלמידי Muzik, בשנה השלישית ללימודיהם, בתמורה למלגת לימודים צנועה, להקות נוער הפועלות במגדלור, ומובילים את הלהקות משלבי היצירה וגיבוש החומרים ועד להפקת השירים המוגמרים. החודש, לאחר 3 שנות פעילות משותפת, ראה אור דיסק האוסף מגדלור 2009, בו מרוכזים 10 מהשירים שהופקו בהדרכת תלמידי Muzik במסגרת הפרויקט.
'כשהגעתי למגדלור היו במקום חוגי דרמה וכתיבת שירים', מספר בלנק. 'הכנסנו את עניין המוזיקה. הייתה שם להקה של חבר'ה צעירים שעבדו על מספר שירים. היה חדר קטן, שאט אט מילאנו אותו בכלים מוזיקליים משומשים. הבאנו סטודנטים מ-Muzik [ניר קראים ואסי פרץ], שעבדו איתם על השירים שלהם, והקלטנו חמישה מהם באולפני ביה'ס. שנה לאחר מכן יזמנו תחרות להקות, כשהפרס הראשון היה תמיכה ומימון עשיית E.P, ומקומות שני- שלישי קיבלו תמיכה ומימון סינגל, כשהפעם סטודנט Muzik שעבד איתם היה נעם עקרבי. בשנה האחרונה הפכנו את זה כבר לדיסק אוסף, מתוך מטרה להביא כמה שיותר להקות. הן קיבלו שלושה חודשים בחדר חזרות ושלושה חודשים באולפן, בהם עבדנו איתם על הפקת החומרים, בשיתוף פעולה עם סטודנטים מ-Muzik [עומר טייאר, גיא שביט ושחר ויגמן], שתמורת מלגות, תרמו מניסיונם בהדרכת הצעירים. יצאו הרבה שירים ואיגדנו אותם לדיסק אחד'.

הטקסטים כולם של חבר'ה צעירים המוגדרים כנוער בסיכון - 'העבודה במרכז מגיעה מכמה כיוונים. עבדנו איתם על פיתוח קול, על טקסט, עשינו איתם סדנאות ראפ בהן הם התאמנו ובחנו את הטקסטים שלהם, וגם העברנו שיעורי נגינה. השיא היה לחבר הכול יחד. והם עשו הכול בעצמם- החל בעיצוב עטיפת הדיסק ופלאייר אירוע ההשקה, ועד הקמת הבמה ועשיית הסאונד. בכלל, הראייה הכללית במרכז היא שבני הנוער בעצמם יעשו. ועם מה שיש ילמדו להתמודד ולהסתדר. גם עם הצדדים היותר לחוצים ופחות נעימים. גם זה חשוב', מציין בלנק. 
מהטקסטים עולות התמונות מהיומיום. מהחיים של הצעירים - 'מטבע המרכז יש שם עובדת סוציאלית. אני עצמי תרפיסט במוזיקה. אנחנו מכוונים שם לעבודה רגשית וטיפולית, ולשם כך משתמשים במגוון כלים, ביניהם מוזיקה. אנחנו אולי לא נוציא אותם מוזיקאים מקצועיים, אבל נוציא אותם יותר מחוברים לעצמם. אז באמת דרך העבודה על הטקסטים אנחנו מקבלים תמונה על הנעשה בעולמם, כל אחד ועולמו האישי. זה נותן לנו פתח לשיחה וקצת התעסקות באזור הרגיש הזה. וזה כולל גם את המוזיקה. אנחנו מתייחסים למוזיקה באופן רגשי, מדברים איתם על דרכים לביטוי האופי דרך הנגינה. דרך לימוד העבודה בלהקה, החבר'ה לומדים איך להסתדר יותר טוב אחד עם השני. לומדים לתת מקום במקום לקחת אותו. הם עוברים תהליך', מסביר בלנק.
מה עושה לבני הנוער המפגש עם המוזיקה? 'יש חלק שבשנה הראשונה להגעתי, לימדתי אותם כלי נגינה לראשונה בחייהם, ובשנה הרביעית כבר ניגנו עם אחת הלהקות והקליטו איתה', מבהיר בלנק.
לסיכום מוסיף בלנק כי כיום יש מחקרים המצביעים על כך שהדבר אליו בני נוער הכי מחוברים - זה מוזיקה. 'לדעתי מוזיקה זה הכוח הכי חזק שיש. הוא גם עובד פנימה וגם החוצה. גם על פנים האדם וגם ממנו הלאה לחברה. ואם הצעירים מחוברים למוזיקה באופן טבעי, השאלה היא רק מה אתה עושה עם זה. איך אתה לוקח את הכוח הזה ומשתמש בו לצורך חיובי. לא יודע אם זה מציל, אבל זה בטוח עוזר. לעמוד על במה זה כוח, והם חווים את זה, לצד החוויות הראשונות של עבודה קשה, התמדה, הגעה כל שבוע לשיעור גיטרה למרות שכואבות האצבעות, פיתוח הדמיון וההתבטאות דרך כתיבה. אלה הם דברים חשובים לנוער'.
Muzik
לימודי מוסיקה
לימודי עבודה סוציאלית


שם מלא:
עיר:
אימייל:
טלפון:
-
לימודים אינפו בגוגל
רכבת ישראל - לוח זמנים
מחשבון קלוריות מקיף
ויזה לאירופה
מהו מיתוג עסקי נכון, מיתוג מוצר או מיתוג חברה?
ביטוח לאומי אזור אישי
סרטי גמר
רכבת קלה
אימון אישי
הכשרת מאלפי חיות
רפואה וטרינרית משלימה
לימודים אינפו
פסיכומטרי
קוסמטיקה רפואית
לימודי מחשבים
לימודי איפור
לימודי קוסמטיקה וטיפוח
תואר בהנדסה בתל אביב
לימודי קוסמטיקה, קורס איפור
מכינה קדם אקדמית בווינגייט
לימודי הנדסה תואר B.Sc. בצפון
הכשרת מטפלים
לימודי רפואה משלימה
לימודי עיצוב אופנה
מכינה ללימודי רפואה בחו''ל
פסיכומטרי
לימודי הוראה חינוך
הכשרת מאלפי כלבים
המועצה להשכלה גבוהה
אינדקס עסקים
לימודים
אינדקס לימודים
בניית אתרים

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS