לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
חדשות לימודים
מכללות
מה ללמוד
הטבות לגולשי האתר
יעוץ והכוונה
מסלולי לימודים
ספרים
תחומים מובילים
תרגום ועריכה
אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בעמ
אגודת הסטודנטים
הקו האדום ישרת אלפי סטודנטים שיסעו ברכבת הקלה ללימודים במכללות ובאוניברסיטאות
לימודי העצמה נשית - מדוע אין חוג המטפח העצמה לנשים
האקדמיה כסביבה בטוחה
כיצד בוחרים התמחות במשפטים?
באיזי שף תוכלו ללמוד בישול ממיטב השפים
הכירו את איזי גרייד – מרכז הסיוע לסטודנט
מה חשוב לבדוק לפני שלוקחים הלוואה לכל לקוחות הבנקים?
תרגול פסיכומטרי במערכת מתקדמת
בחר קטגורית לימודים בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר איזור

'לנהל מלון זה כמו לנצח על תזמורת'

מלון הוא כמו קונצרט, אומר אורי שלמון, אתה לא יכול להצליח לבד. מהו סדר יומי של מנהל מלון בישראל? מהן התקופות הלחוצות ביותר בעבודת מלונאות? מיהם האורחים החשובים ביותר במלון? כיצד מגיעים לעסוק בתחום המלונאות ובניהול מלון? האם יש איומים על ענף המלונאות בישראל? ראיון עם מר אורי שלמון, מנהל מלון בעברו, כיום יועץ מקצועי ליזמים בענף, מרצה בבי'ס תדמור. במסגרת עבודתו בתדמו הוא מעביר קורס בנושא תפעול מלון.

איך התחלת את דרכך במקצוע?
'לתדמור הגעתי די בטעות, כי אחרי שהשתחררתי מהצבא הייתי צריך לחכות עד שהלימודים באוניברסיטה יחלו. הוצאתי כבר ציון בבחינה הפסיכומטרית, והיו לו כמה חודשים לחכות עד פתיחת הסמסטר. במקביל התחלתי לעבוד במעדניה, והתחלתי לראות שאני אוהב את זה. התחברתי לתחום הזה, ואבא שלי ז'ל אמר לי: אם אתה כל כך אוהב את זה, למה שלא תלך ללמוד לתדמור?'.
'כשהגעתי לתדמור, ואני זוכר את זה כאילו שזה היה אתמול, וראיתי את כל הטבחים לבושים יפה, בלבן, אמרתי לעצמי שכאן אני רוצה ללמוד. זה היה בשנת 1992. את התפקיד הראשון שלי קיבלתי במזל. עשיתי סטאז`ים במלון דן תל אביב. הסטאז` הראשון היה מלצרות. משום מה, עבדתי יותר במחלקת אירועים. הוצאנו קייטרינג גדול לאירוע גדול במוזיאון תל אביב, בנוכחות ראש הממשלה יצחק רבין. נתנו לי להיות אחראי על כמה שולחנות [ריוויירה] באירוע, שם הכרתי את מנכ'ל המלון, חיים שקדי, ואת כל החבר`ה. היה אירוע מאוד מוצלח, וכולם היו מרוצים ממני'.
'כשסיימתי את הסטאז', בפעם השנייה שהגעתי למלון, הם חיפשו סגן מנהל מזון ומשקאות. בדיוק סיימתי את הלימודים בתדמור, ובמקביל התחלתי לעבוד במלון דן תל אביב'.
'סיימתי תפקיד של שנתיים בדן תל אביב. רציתי להמשיך ללמוד מינהל עסקי ורציתי להמשיך באוניברסיטת בר-אילן. בתקופת הלימודים לא יכולתי לעבוד בתפקידים מלונאיים. ניהלתי מסעדות במשך שנתיים-שלוש. במקביל, סיימתי את התואר הראשון במסלול המשך של תדמור, בחוג המשולב למדעי החברה; כמו כן, עשיתי תואר שני בתקשורת עם התמחות בפרסום [לא דרך תדמור]. אחרי סיום הלימודים, חזרתי למלון הולידיי ת'א [כיום מלון קראון פלזה תל אביב]'.


'מאז עשיתי תפקידים מלונאיים בים המלח, בשרתון סיטי טאואר, ובמלון דניאל שאותו אני מנהל כיום. המלון שבו אני עובד התברך בנתח עבודה גדול מהשוק העסקי. לכן, חלק גדול מהאורחים שלנו הם אנשי עסקים ותיירים מחו'ל. בעונות הקיץ והחגים אנחנו מקבלים תיירים יהודים ממדינות כמו ארה'ב, אנגליה וצרפת. המלון גם מארח כנסים ואירועים, יש בו ספא מאוד גדול. מגוון האורחים שלנו הוא באמת רחב'.
מהו סדר יומו של מנהל מלון?
'אני יודע מתי היום שלי מתחיל. קשה לצפות מתי הוא ייגמר. סדר היום שלי מתחיל בסביבות 7:30-8:00, כל יום. אני עושה סיבוב בוקר במלון, בכל המחלקות, חדרי אוכל, משק בית, אירועים, שטחים ציבוריים, בריכה, לובי כמובן, קבלה'.
'בתשע יש לנו ישיבת בוקר עם כל המנהלים התפעוליים של מחלקות המלון. אורך הישיבה: חצי שעה. אנחנו עוברים על אירועי אתמול, דו'ח מנהל תורן, ומה מצפה לנו למחרת. אז למעשה מתחיל סדר היום שלי, שאני דואג להשאיר בו במהלך כל יום, איזשהו אלמנט של זמן פנוי, מאחר ויהיה משהו בלתי צפוי, שימלא את הזמן הזה'.
'במידה ואין בלת'מים, אני מעדיף להסתובב במלון ולהגיע לכל מיני מקומות, לראות כל מיני דברים, בין אם זה ארוחות, חדרים, ולהשאיר לעצמי זמן פנוי להסתובב במלון. אני מאוד מאמין בזה. אני מתקשר עם האורחים, נפגש איתם באופן בלתי אמצעי ושומר איתם על קשר בלתי פורמלי. אני לא מצליח לראות את כל האורחים, אבל הקשר עם האורח הוא חשוב'.
'אצלי, יום העבודה מסתיים בשעות שונות: זה יכול להיות בחמש-שש בערב או בתשע-עשר בלילה. כאשר אני מרגיש שהיום עבר ואפשר ללכת הביתה, אני עושה את זה. אם היו בעיות בלתי צפויות במהלך היום והן נפתרו, אפשר ללכת הביתה ולעיסוקים שלך'.


מהן התקופות הלחוצות ביותר?
'יש אירועים שהם אינטנסיביים, כמו כנס הרצליה, שאותו אנחנו מארחים כבר שלוש שנים. זה אירוע שמתרחש סביב השעון, לפני שש בבוקר עד מאוחר מאוד בלילה. זה נמשך מספר ימים, ותקופת ההכנה שלו היא גם ארוכה'.
'אלו שיאים בשנה שבהם הימים שלך יותר לחוצים ועמוסים, אבל בסוף בודקים איך המערכת התמודדה עם זה, והאם הצלחנו להתמודד עם האירוע. הרעיון הוא להתכונן, ולבוא מוכן לאירוע, ואז האירוע עובר יותר בקלות. המפתח הוא איך להתכונן אליהם - עם כל הצוות, כמובן'.
'מלון הוא כמו תזמורת'
אורי שלמון הוא מרצה בבי'ס תדמור. הוא מעביר קורס בנושא תפעול מלון. הנושאים המרכזיים בקורס: מחלקות תפעוליות במלון - הקשר בין המחלקות, איך כולן צריכות לפעול יחד, כמו קונצרט - איך כל התזמורת הזאת מנגנת ביחד. אתה לא יכול להצליח לבד. אתה יכול להצליח רק בעבודת צוות. את המסר הזה אני מנסה להעביר לסטודנטים. אתה נמדד איך כל המחלקות השונות עובדות ביחד.
מיהם האנשים החשובים ביותר במלון?
'האורחים. בלעדיהם אין לנו זכות קיום. בגללם אנחנו פה, ואם הם לא יהיו פה - אנחנו לא נהיה פה'.
מלונאות בעידן המחשבים והאינטרנט - איך זה נראה?
'כיום, האורחים משתנים ומתעדכנים. אפשר לראות את זה. האורחים מסתובבים היום יותר בעולם, העולם יותר נגיש, ולכן מושאי ההשוואה שלהם משתנים. זה באמת כפר גלובלי. אני מאוד מקווה שהמלונאות בישראל תתקדם, ותתפתח, כך שהענף יפיק מעצמו יותר בשביל הענף ובשביל המדינה. בענף הזה יש המון טוב: קודם כל, אי אפשר להתעלם מן הפן הכלכלי. ככל שיהיו יותר תיירים, יהיה יותר מטבע חוץ. המלונאות גם מוציאה את המדינה החוצה בצד הטוב שלה'.
האם יש איומים על ענף המלונאות בישראל, מלבד המצב הפוליטי?
'אני חושב שחסר לנו כוח אדם מוכשר וטוב, בכל הרמות. כל המשק רב על כוח האדם הזה. כל המשק צריך אנשים צעירים, בוגרי צבא, נחמדים ומוכשרים. אני אשמח לקבל אותם בתור עובדים, פקידי קבלה ועובדים במלון. מתוכם אני ארצה להצמיח את הדור הבא של מנהלי המחלקות ומנהלי המלונות'.
'ככל שמעמד המלונאות בארץ ישתפר, כך יגיע כוח אדם איכותי יותר, שיעזור לנו למשוך את העגלה הזאת קדימה. כאשר אתה מאתר את האדם הנכון, אתה מסתדר איתו. אבל ההיצע מאוד קטן: גם בגלל שאנחנו מדינה קטנה, וגם בגלל שיש ענפים רבים אחרים. אין צורך להביא עובדים זרים, רק צריך לדעת להכשיר נכון ולנהל נכון'.
מהם הרגעים הטובים ביותר שלך, בתור מנהל מלון בישראל?
'מהרגעים הגדולים שגמרת פרויקט מוצלח ויש תחושה של סיפוק, ועד הרגע שבו יש אינטראקציה טובה עם אורח, ואתה יודע שעשית לו משהו טוב ואתה רואה שהוא נהנה ומרוצה. זה מה שמחזיר את המאמץ. הרגעים הקטנים, אחד על אחד עם האורח, והרגעים הגדולים [כאשר המלון מצליח כלכלית] - בשביל הרגעים האלו אנחנו פה'.
תדמור - בית הספר המרכזי למלונאות ולאירוח בישראל
לימודי מלונאות
ייעוץ לימודים

 


שם מלא:
עיר:
אימייל:
טלפון:
-
לימודים אינפו בגוגל
רכבת ישראל - לוח זמנים
מחשבון קלוריות מקיף
ויזה לאירופה
מחולל מבחנים חכם
ביטוח לאומי אזור אישי
סרטי גמר
רכבת קלה
אימון אישי
הכשרת מאלפי חיות
רפואה וטרינרית משלימה
לימודים אינפו
פסיכומטרי
קוסמטיקה רפואית
לימודי מחשבים
לימודי איפור
לימודי קוסמטיקה וטיפוח
תואר בהנדסה בתל אביב
לימודי קוסמטיקה, קורס איפור
מכינה קדם אקדמית בווינגייט
לימודי הנדסה תואר B.Sc. בצפון
הכשרת מטפלים
לימודי רפואה משלימה
לימודי עיצוב אופנה
מכינה ללימודי רפואה בחו''ל
פסיכומטרי
לימודי הוראה חינוך
הכשרת מאלפי כלבים
המועצה להשכלה גבוהה
אינדקס עסקים
לימודים
אינדקס לימודים
בניית אתרים

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS