לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
חדשות לימודים
מכללות
מה ללמוד
הטבות לגולשי האתר
יעוץ והכוונה
מסלולי לימודים
ספרים
תחומים מובילים
תרגום ועריכה
אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בעמ
אגודת הסטודנטים
הקו האדום ישרת אלפי סטודנטים שיסעו ברכבת הקלה ללימודים במכללות ובאוניברסיטאות
לימודי העצמה נשית - מדוע אין חוג המטפח העצמה לנשים
האקדמיה כסביבה בטוחה
כיצד בוחרים התמחות במשפטים?
באיזי שף תוכלו ללמוד בישול ממיטב השפים
הכירו את איזי גרייד – מרכז הסיוע לסטודנט
מה חשוב לבדוק לפני שלוקחים הלוואה לכל לקוחות הבנקים?
תרגול פסיכומטרי במערכת מתקדמת
בחר קטגורית לימודים בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר איזור

זה הזמן להצטיין - הכל על מצויינות

מה זה אומר להיות מצוין? איך ניתן להגיע למצויינות? האם אנחנו אחראים למידת המצויינות שלנו? מודל המצוינות הינו מודל שפותח על ידי ד'ר צבי ברק מתוך גישה מערכתית ומעשית המתבססת על ידע אקדמי וניסיון רב בתחומי הניהול והעשייה השונים. כך גם פועל מרכז גישות להדרכה ואימון למצוינות שהוקם ע'י ד'ר ברק וחרט על דגלו את ערך המצוינות. זה הזמן להצטיין! ד'ר צבי ברק מביא בפנינו את משנתו בסוגיית המצויינות.

מצוינות הוא מושג היוצר בדרך כלל שאלות רבות: האם מצוינות היא חלום שצריך לשאוף אליו? או אולי אופציה מעשית למימוש? האם מצוינות קשורה לסטטוס של האדם? האם היא רלוונטית לכל תפקיד? בכל גיל? האם מצוינות באה לידי ביטוי במצב הכלכלי? האם המצוינות תלויה ביחיד או/ו בסביבתו? האם המצוינות תלויה בבוס, בעמיתים, בעובדים, בבעל, באישה בהורים?
על פי תפיסתי, מצוינות, אינה מטרה העומדת בפני עצמה, מצוינות אינה נתון מוגדר שניתן לייחס אותו לסיטואציה מסוימת כגון עושר, דרגה, תפקיד, מעמד, מקום מגורים וכדומה, או לאוכלוסיה מוגדרת כמו רופאים, מהנדסים, אנשי עסקים, משפטנים וכדומה. השתייכות לקבוצה זו, אינו עושה אותך למצוין. וודאי שזה נוח, וודאי שנתונים אישיים הם דבר חשוב, אך נתונים לבד עוד לא עושים אותך למצוין.
המצוינות לפי תפיסתי, מהווה דרך להתנהלות ולניהול חיינו, דפוס התנהגות קבוע המאפיין אותנו בכל מעגלי החיים. דפוס היוצר תחושת הלימה ושלמות בין 'איך נכון להתנהל בנורמות החברה בה אני חי' לבין 'איך שאני מתנהל בפועל' ['אני מרגיש עם התנהגותי זו טוב ומקבל חיזוקים מהסביבה על אופן התנהלותי']. על כן, היא מתאימה לכל אוכלוסיה, בכל גיל, זמן וסיטואציה, שיש לה שאיפות ויעדים מוגדרים לחייהם. התנאי היחיד למימושה הוא ברצונו של היחיד ובכוח התמדתו.
מצוינות לא שמה דגש על המה עושים, המצוינות שמה דגש על האיך עושים, לצורך העניין לא חשוב מה בחרת לעשות - חשוב שזה יעשה ויתנהל בדפוסים של מצוינות. מהעובדה שהמצוינות מתייחסת לאופן ההתנהלות ניתן לפגוש אותה ברמה האישית, אופן ההתנהלות היומיומית, כאמצעי להתנהלות עסקית-תעסוקתית וכאמצעי לשיפור מערכת היחסים הזוגית והתא המשפחתי.


ברמה האישית - לקיחת אחריות על ההתנהלות האישית, החל בשמירה על הבריאות הפיזית, אכילה מאוזנת, פעילות גופנית, ביקורת תקופתית קבועה, שמירה על איזון תפקודי במקביל להשקעה בסביבה, השקעה בעצמך, טיפוח הופעה חיצונית, פיתוח אישי וכדומה. מומצד שני, עמידה בהתחייבויות, קביעת פגישה והגעה אליה בזמן, ביצוע תשלומים במועדם [הימנעות מדחיינות] ועוד. כל זאת במקביל לפיתוח מיומנויות אישיות במגוון תחומי התקשורת האישית והבין אישית.
בהתנהלות עסקית-תעסוקתית - התנהלות על פי יעדים אישיים ועסקיים, מתן דוגמא אישית לסביבה, הפנמת התרבות הארגונית בה אתה ממלא תפקיד, מחויבות לארגון בו אתה עובד, מחויבות לעובדים וללקוחות, למידה תמידית של תחום התוכן אליו אתה משתייך, הכרת הסביבה העסקית בה אתה נדרש לתפקד, תובענות מעצמך ומסביבתך לסטנדרט ביצועים העולים בקנה אחד עם השוק התחרותי בו אתה פועל. שיפור מתמיד באמצעות רעיונות חדשים שאתה יוצר, התייחסות לסביבתך האנושית באמצעות הדרכה, הנחייה, הכוונה, הערכה, משוב וכו'.
הנחת היסוד שההתנהלות בעסקים ובעבודה בדפוסים של מצוינות תוביל לתוצאה הנדרשת, שהיא בדרך כלל מיכסום הפוטנציאל מהמשאבים האנושיים, הכלכליים והטכנולוגיים שעומדים לרשותך בסביבה בה אתה נדרש לתפקד. בשיפור מערכת היחסים הזוגית והמשפחתית - באה לידי ביטוי ברגישות לצרכי סביבתך הקרובה, היכולת להתייחס, לשתף, להקשיב, לחזק לפרגן ולכבד ולגבי הילדים אף המיומנות להציב גבולות ולדרוש, בכדי שיקבלו באמצעותך את ערך עצמם ויכולתם.
ומכאן, שמצוינות על פי תפיסתי, אינה מטרה מוגדרת להשגת סטטוס, אלא דרך התנהלות שלמדנו הפנמנו-ויישמנו, והיא היא שמובילה אותנו אל תפקוד בדפוסי מצוינות, שעבורנו זו השלמות הרגשית. ואולי התקווה הגדולה שניתן להתקדם בכל שנאמר כאן באמצעות אימון אישי וקבוצתי להגיע למצוינות דרך פיתוח עקבי של המיומנות ההתנהגותית.
לסיכום אומר כך, מה שאנחנו עושים עם חיינו, קשור לבית בו נולדנו, לנתונינו, כישורינו, קשרינו, ולשאיפותינו וכמובן, להרבה מזל! איך אנחנו עושים את חיינו, זו החלטה שלנו ותלויה קודם כל ולפני הכול בנו. על פי ראייתי, העובדה שיש לנו את הזכות להחליט ולבחור את הדרך בה ננהל את חיינו ואת הקשר והתקשורת עם סביבתנו הקרובה והמשמעותית, הוא מה שיוצר בסופו של דבר את איכות חיינו וזאת היא החירות האמיתית. במילים אחרות, חירות אמיתית זו הזכות המוקנית לכל אחת ואחד מאיתנו לקבוע בעצמו ולעצמו את דרך המצוינות – כדרכו שלו.
מרכז גישות
לימודי ניהול ויזמות
ייעוץ לימודים

 


שם מלא:
עיר:
אימייל:
טלפון:
-
לימודים אינפו בגוגל
רכבת ישראל - לוח זמנים
מחשבון קלוריות מקיף
ויזה לאירופה
מהו מיתוג עסקי נכון, מיתוג מוצר או מיתוג חברה?
ביטוח לאומי אזור אישי
סרטי גמר
רכבת קלה
אימון אישי
הכשרת מאלפי חיות
רפואה וטרינרית משלימה
לימודים אינפו
פסיכומטרי
קוסמטיקה רפואית
לימודי מחשבים
לימודי איפור
לימודי קוסמטיקה וטיפוח
תואר בהנדסה בתל אביב
לימודי קוסמטיקה, קורס איפור
מכינה קדם אקדמית בווינגייט
לימודי הנדסה תואר B.Sc. בצפון
הכשרת מטפלים
לימודי רפואה משלימה
לימודי עיצוב אופנה
מכינה ללימודי רפואה בחו''ל
פסיכומטרי
לימודי הוראה חינוך
הכשרת מאלפי כלבים
המועצה להשכלה גבוהה
אינדקס עסקים
לימודים
אינדקס לימודים
בניית אתרים

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS