לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
חדשות לימודים
מכללות
מה ללמוד
הטבות לגולשי האתר
יעוץ והכוונה
מסלולי לימודים
ספרים
תחומים מובילים
תרגום ועריכה
אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בעמ
אגודת הסטודנטים
הקו האדום ישרת אלפי סטודנטים שיסעו ברכבת הקלה ללימודים במכללות ובאוניברסיטאות
לימודי העצמה נשית - מדוע אין חוג המטפח העצמה לנשים
האקדמיה כסביבה בטוחה
כיצד בוחרים התמחות במשפטים?
באיזי שף תוכלו ללמוד בישול ממיטב השפים
הכירו את איזי גרייד – מרכז הסיוע לסטודנט
מה חשוב לבדוק לפני שלוקחים הלוואה לכל לקוחות הבנקים?
תרגול פסיכומטרי במערכת מתקדמת
בחר קטגורית לימודים בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר איזור

הורה כמורה

תכנית חונכות לאמהות לילדים בעלי ליקויים התפתחותיים שיפרה בצורה ניכרת את יכולתן להיות 'הורה כמורה'. התוכנית, שמבוססת על עקרונות הלמידה המתווכת, חיזקה אצל אימהות לילדים בעלי ליקויים התפתחותיים גם את המעורבות הרגשית, נתינת המשמעות ועידוד הילד במהלך תהליכי הלמידה. תכנית החונכות לאמהות לילדי גן חובה בעלי ליקויים התפתחותיים, פותחה באוניברסיטת חיפה ושיפרה בצורה ניכרת את יכולתן להיות 'הורה כמורה'. המחקר שנערך על ידי ד'ר מיכל שיינין מאוניברסיטת חיפה הוצג השבוע בכנס היועצים החינוכיים הארציים שנערך באוניברסיטה.

במהלך ששת שנות המחקר נבדקו 92 אימהות לילדי גן חובה בעלי רמת הישגיות נמוכה. הגנים מהם נבדקו הילדים מתאפיינים באוכלוסיה ממעמד סוציו-אקונומי נמוך. כל אם ובנה עברו תוכנית התערבות מבוקרת של שמונה חודשים שבה הם עבדו באופן קבוע עם חונכים, שהיו סטודנטים לתואר שני במגמה לגיל הרך ולחינוך מיוחד באוניברסיטת חיפה. תוכנית ההתערבות שמה דגש על חיזוק תפקידו של ההורה כמתווך בין הפעילויות השונות של הילד, למשל משחק או שיחה , לבין למידה. כל הנשים שהשתתפו במחקר נשאלו בתחילת התהליך על האמונה שהן יכולות לתרום לתהליכי למידה אצל בנם, ו-82% ענו שהן לא מאמינות שיש להן כלל יכולת כזו.
תוצאות המחקר הראו שבתום שמונה חודשי התוכנית שיפרו האימהות כמעט את כל המדדים הקשורים ליכולת התיווך שלהן ואת היכולת להיות 'הורה כמורה'. כך, לדוגמא, מדד עידוד היצירתיות אצל הילד עלה מציון ממוצע של 1.38 [במדד של 0-5] לציון ממוצע של 2.86. תחושתן של האימהות ללמד את הילד עלתה מציון ממוצע של 1.4 ל-3.5. לעומת זאת, הצורך שלהן בשליטה באינטראקציה בינן לילד ירד מציון ממוצע של 3.13 ל-1.93. בסך הכול עלה הציון הממוצע הכולל מ-1.83 ל-3.12.
במהלך הפעלת תוכנית ההתערבות התגלו תגובותיהן המשתאות של האמהות שלא היו מודעות ליכולות של ילדיהן. גם הילד הכיר דמות הורה אחרת, אמרה ד'ר שיינין. לפי מחקרה, גם מדדי התיווך של האימהות עלו בצורה ניכרת. היכולת של האם לשמור על קשב במהלך המשימה, תוך חשיבה עצמאית עלתה מציון ממוצע של 1.92 ל-2.79. היכולת לתת משמעות לפעילות המשותפת עלתה מציון ממוצע של 0.95 לציון ממוצע של 2.4. העידוד והתשבחות לילד עלו מציון ממוצע של 0.92 לציון ממוצע של 2.61 והמעורבות הרגשית של האימהות עלתה מציון ממוצע של 0.66 ל-2.48.
לאור ממצאי המחקר יש מקום לבחון את תרומתם הייחודית של תהליכי התיווך בסיטואציה של יחסי אם-ילד להיבטים השונים של ההתפתחות הקוגניטיבית, רגשית וחברתית של הילד, סיכמה ד'ר שיינין.

למידע על אוניברסיטת חיפה לחץ/י כאן...

לפרטים נוספים על לימודי הפקולטה לחינוך לחץ/י כאן...


 


שם מלא:
עיר:
אימייל:
טלפון:
-
לימודים אינפו בגוגל
רכבת ישראל - לוח זמנים
מחשבון קלוריות מקיף
ויזה לאירופה
מהו מיתוג עסקי נכון, מיתוג מוצר או מיתוג חברה?
ביטוח לאומי אזור אישי
סרטי גמר
רכבת קלה
אימון אישי
הכשרת מאלפי חיות
רפואה וטרינרית משלימה
לימודים אינפו
פסיכומטרי
קוסמטיקה רפואית
לימודי מחשבים
לימודי איפור
לימודי קוסמטיקה וטיפוח
תואר בהנדסה בתל אביב
לימודי קוסמטיקה, קורס איפור
מכינה קדם אקדמית בווינגייט
לימודי הנדסה תואר B.Sc. בצפון
הכשרת מטפלים
לימודי רפואה משלימה
לימודי עיצוב אופנה
מכינה ללימודי רפואה בחו''ל
פסיכומטרי
לימודי הוראה חינוך
הכשרת מאלפי כלבים
המועצה להשכלה גבוהה
אינדקס עסקים
לימודים
אינדקס לימודים
בניית אתרים

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS