לימודים אינפו לימודים אינפו
פורטל לימודים מס' 1 בישראל
www.limudim-info.co.il
מכללות | קורסים
התקשרו עכשיו למידע לימודים 03-921-3193
מידע לימודים טלפוני - מענה אנושי
לימודים  |  כתבות
חדשות לימודים
מכללות
מה ללמוד
הטבות לגולשי האתר
יעוץ והכוונה
מסלולי לימודים
ספרים
תחומים מובילים
תרגום ועריכה
אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בעמ
אגודת הסטודנטים
הקו האדום ישרת אלפי סטודנטים שיסעו ברכבת הקלה ללימודים במכללות ובאוניברסיטאות
לימודי העצמה נשית - מדוע אין חוג המטפח העצמה לנשים
האקדמיה כסביבה בטוחה
כיצד בוחרים התמחות במשפטים?
באיזי שף תוכלו ללמוד בישול ממיטב השפים
הכירו את איזי גרייד – מרכז הסיוע לסטודנט
מה חשוב לבדוק לפני שלוקחים הלוואה לכל לקוחות הבנקים?
תרגול פסיכומטרי במערכת מתקדמת
בחר קטגורית לימודים בחר תחום לימודים בקטגוריה בחר איזור

המחשב תורם ללמידה

תלמידים שלמדו גיאומטריה באמצעות תוכנה ממוחשבת שיפרו את הישגיהם ב-26%, כך עולה ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת חיפה על יד , ד'ר מיכל מימון ארז. התוכנות האינטראקטיביות מאפשרות לתלמידים ללמוד בצורה התנסותית באמצעות יצירת אוסף מגוון של דוגמאות ממוחשבות לצורות גיאומטריות. למידה בדרך זו באמצעות תיווך מודע של המורה מסייעת לבניית ידע חדש. עם זאת, למורה עדיין תפקיד חשוב בהכוונה של הילדים לשאלות שהם צריכים לשאול כדי ליצור ידע חדש.


במחקר, בהנחיית פרופ' מיכל ירושלמי, נבדקו תלמידים בכיתה ה' שלמדו על קשרים הירארכיים במשפחת המרובעים בעזרת תוכנת גיאומטריה אינטראקטיבית. התלמידים מילאו שאלונים לפני ואחרי תהליך הלמידה, עם חלקם נערכו ראיונות איכותניים בתום תקופת הלימוד ואחרי 11 זוגות של תלמידים נערך מעקב מצולם בזמן הלמידה.
החוקרת בחנה את היעילות של התוכנה הממוחשבת בשתי אפשרויות ליצירת דוגמאות ממוחשבות. בראשונה יכלו התלמידים ליצור דוגמאות לצורות ממשפחת המרובעים באמצעות מניפולציות עם העכבר. בשנייה יכלו התלמידים לקבל לפי דרישה דוגמאות לצורות ממשפחת המרובעים, שלא ניתנות לשינוי. הממצאים הראו כי התלמידים שלמדו בתוכנה הסטאטית שיפרו בצורה ניכרת את הישגיהם יחסית לרמתם הראשונית. לדברי החוקרת, התלמידים שלמדו בעזרת התוכנה הדינאמית אומנם לא שיפרו את הישגיהם בצורה מובהקת, אולם התברר שהלמידה האינטראקטיבית הייתה משמעותית עבורם.
עוד נמצא כי בתם המערך הלימודי 80%מהתלמידים שלמדו בצורה בתוכנה הסטאטית יצרו והבינו את ההקשרים ההירארכיים הנכונים במשפחת המרובעים. בקרב התלמידים בתוכנה הדינאמית, 50% מהתלמידים יצרו והבינו את הקשרים ההירארכיים הנכונים.
לדבריה של ד'ר מימון ארז, למרות ההצלחה של התוכנות הממוחשבות, למורה עדיין תפקיד חשוב ומשמעותי. המחקר הראה כי התלמידים משתמשים בכלים האינטראקטיביים שמאפשרת להם התוכנה, אולם במקרים מסוימים היא לא תמיד 'משכנעת' כדי לגרום להם לשנות את הנחות היסוד עימן הגיעו. בנקודה זו ישנה חשיבות רבה למורה בתהליך הלמידה. עליו להיות מודע למכשולים הקיימים בלמידה בסיוע תוכנת גיאומטריה דינאמית ובשאילת השאלות המאתגרות כדי לקדם את הלמידה ולבנות ידע חדש בעקבות ההתנסות.
לטענתה, היתרון של תוכנות ללימוד גיאומטריה הוא בכך שהילדים יכולים בקלות ליצור אוסף גדול ומגוון של דוגמאות לצורות גיאומטריות, זאת בניגוד לסרטוט עם גיר על הלוח או בעפרון ונייר. אפשרות זו מעניקה יתרון ברור של המחשב ולכן חשוב לשלבו יותר בבתי הספר בישראל.
למידע על אוניברסיטת חיפה לחץ/י כאן...

לפרטים נוספים על הפקולטה לחינוך לחץ/י כאן...


 


שם מלא:
עיר:
אימייל:
טלפון:
-
לימודים אינפו בגוגל
רכבת ישראל - לוח זמנים
מחשבון קלוריות מקיף
ויזה לאירופה
מהו מיתוג עסקי נכון, מיתוג מוצר או מיתוג חברה?
ביטוח לאומי אזור אישי
סרטי גמר
רכבת קלה
אימון אישי
הכשרת מאלפי חיות
רפואה וטרינרית משלימה
לימודים אינפו
פסיכומטרי
קוסמטיקה רפואית
לימודי מחשבים
לימודי איפור
לימודי קוסמטיקה וטיפוח
תואר בהנדסה בתל אביב
לימודי קוסמטיקה, קורס איפור
מכינה קדם אקדמית בווינגייט
לימודי הנדסה תואר B.Sc. בצפון
הכשרת מטפלים
לימודי רפואה משלימה
לימודי עיצוב אופנה
מכינה ללימודי רפואה בחו''ל
פסיכומטרי
לימודי הוראה חינוך
הכשרת מאלפי כלבים
המועצה להשכלה גבוהה
אינדקס עסקים
לימודים
אינדקס לימודים
בניית אתרים

מידע לימודים
תחומי לימודים
מסלולי לימודים
קורסים נוספים
ייעוץ לימודים
פרסום באתר
כל הזכויות שמורות © 2003 לימודים אינפו / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ        תנאי שימוש      כתוב לנו      RSS